עיתון ישראל היום

השביתה הוקפאה: יש לימודים היום ובראשון

מזכ"לית הסתדרות המורים והממונה על השכר קיימו פגישה שהוגדרה חיובית וסיכמו להיפגש שוב ● "אם לא נגיע להסכמות, ניאלץ לחדש את המאבק"

נועם )דבול( דביר

למרות ההתקדמות, נראה כי לא צפויה פריצת דרך בכל הנוגע לימי החופשה של התלמידים וסנכרונם לימי החופשה של ההורים

ההורים יכולים לנשום לרווחה: העיצומים הוקפאו, והלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים יתקיימו היום וביום ראשון כסדרם.

ההחלטה על חזרה ללימודים התקבלה לאחר פגישה בין מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן. הפגישה הוגדרה "חיובית". נוסף על כך, נקבעה פגישת המשך ליום ראשון עם בר נתן. תוצאות הפגישה יובילו להכרעה אם ביום שני תתחדש השביתה.

בהסתדרות המורים אמרו שהם מקפיאים את העיצומים לבקשת שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. בן דויד אמרה אתמול: "אני מקווה להמשך משא ומתן ענייני וכן עם הממונה על השכר, ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית יראו גם הם לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים, ניאלץ לחדש את המאבק".

גם השרה שאשא ביטון בירכה: "אני מברכת את מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד על שנעתרה לבקשתי לה קפיא את העיצומים. בכך נאפשר לילדים ולמורים לסיים את שנת הלימודים בצורה מסודרת וליהנות משלל הפעי לויות החווייתיות שמחכות להם בשבוע הקרוב".

למרות ההתקדמות, נראה כי באוצר לא יקבלו את כל דרי שות המורים, וכי לא צפויה פריצת דרך של ממש בכל הנוגע לימי החופשה של הת למידים וסנכרונם לימי החופשה של ההורים. הסיכוי היחיד הוא תזוזה בשלושה עד חמישה ימי אסרו חג. ההערכה היא כי שכר המורים לא יעלה בשיעור שווה לכולם, ומורים מתחילים יקבלו הרבה יותר כדי למשוך אותם אל מערכת החינוך. גם מנגנון של תגמול על פי הישגים לא צפוי להיות מוקם, אלא תימצא דרך שבה מנהלים יוכלו לעודד מורים טובים.

כזכור, הממשלה עתידה להתפרק וכלל לא בטוח ששאשא ביטון תהיה שרת החינוך לאורך כל שנת הלי מודים הבאה, בוודאי אם הבחירות ייערכו בסתיו. אבל היא לא מתכוונת להרגיש כמו "ברווז צולע". "בכוונתי להמשיך להוביל קידום מהיר של המשא ומתן כדי לחזק את מעמדם של המורים ולקדם גיוס צוותי הוראה ופתיחה מסודרת של שנת הלימודים תשפ"ג", אמרה.

במשרד האוצר אמרו כי יפעילו כבר מיום ראשון הקרוב את מסגרות הקיץ על ידי הרשויות למקרה שהסתדרות המורים תשבית את הלימודים, אולם לפי שעה נראה שאין במסגרות האלה צורך. על פני הדברים, לשר בממשלת מעבר יש קושי לחתום על הסכם שכר, אלא שהעבר מלמד כי לאור חשיבות התחום, ומכיוון שהמגעים החלו לפני ההכרזה על הבחירות, החתימה על ההסכם תתאפשר.

שנת הלימודים תגיע לסיומה ב 30 ביוני ומייד לאחר מכן יחל "בית הספר של החופש הגדול" למשך שלושה שבועות. ההורים יצטרכו למצוא סידור לילדים לאורך חודש אוגוסט.

News

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281672553621723

Israel Hayom