עיתון ישראל היום

סמוטריץ': "אני מזמין את מי שרוצה להתמודד מולי לראשות הציונות הדתית"

במפלגה מקיימים הבטחת בחירות ישנה, ומודיעים על הקמת ועדה חיצונית ובלתי תלויה שתפקח על הפריימריז ● הוועדה אמורה לקבוע את לוחות הזמנים, את נוהלי ההצבעה ואת מנגנון הפעלת הפריימריז

אמיר אטינגר

פיזור הכנסת אמנם טרם עבר סופית, אך נראה כי חברי המפלגות כבר עסוקים בפריימריז בניסיון להישאר גם בכנסת הבאה. בציונות הדתית מתכוונים לממש הבטחת בחירות מסבבים קודמים, ומכריזים על הקמת הוועדה הציבורית שתפקח על הליך ההתמודדות לרשימה ולראשות המפלגה.

חברי הוועדה הציבורית שהוקמה הם שיקבעו את לוחות הזמנים, את נוהלי ההצבעה, את מנגנוני הפי קוח ואת מנגנון הפעלת הפריימריז. הוועדה כבר התכנסה לישיבת עבודה ראשונה. בציונות הדתית מביעים סיפוק מהרכב הוועדה ואומרים כי הפריימריז הקרוב יהיו צעד נוסף בניסיון לאחד את כלל הגורמים במפלגה. עוד ציינו כי מדובר בוועדה מקצועית, וכי ייתכן שבהתאם להתפתחויות הפוליטיות יתווספו בעתיד חברי ועדה נוספים.

במפלגה טוענים שהיו"ר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מוביל את הליך ההתמודדות לרשימה, וגם מזמין מועמדים אחרים להתמודד מולו לראשות המפלגה - מתוך רצון להיות מחויבים לציבור, ולא לאיש אחד העומד בראשה. עוד הם מדגישים כי מדובר בוועדה חיצונית בלתי תלויה, אשר מורכבת מבעלי ניסיון בפריימריז. נוסף על כך, קוראים בציונות הדתית לאיתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, להצטרף לפ ריימריז משותפים. כדי לפתות אותו להסכים הובטח לו כי אם ייעתר לבקשה, יצורפו חברי ועדה נוספים שיהיו מקובלים עליו.

לפי שעה, חברי הוועדה כוללים את יו״ר אמונה פתח תקווה וחברת מועצת העיר לשעבר יואלה רבי

נוביץ, יו"ר רשת הגרעינים "שעלי תורה" הרב רחמים נסימי, סמנכ"ל הכספים של מרכז ישיבות בני עקיבא שוקי סט, מרצה בכיר למדעי המדינה באוניברסיטה העברית פרופ' אבי דיסקין, יועצת למינוי בכירים בשירות המדינה פרופ' טליה איינהורן, וראש הגרעין התורני טירת כרמל ומנכ"ל הישיבה "גבעת אולגה" שגיא בן לישה.

ח"כ סמוטריץ' הגיב למהלך ואמר: "הבטחנו לבוח רינו אחדות, דמוקרטיה ופתיחת שורות, ואנו מקיימים. העברנו את המפתחות לציבור, ואני קורא לציבור להצטרף ולהשפיע על דמותה ועל נציגיה של המפ לגה. אני מודה לחברי הוועדה שהסכימו להיכנס תחת האלונקה ולנהל את הליך הבחירות הפנימיות, ומשו כנע שתהיה כאן חגיגה דמוקרטית של ממש שתביא לרשימה חזקה, מגוונת ומחויבת לציבור ולערכיו".

סמוטריץ': "העברנו את המפתחות לציבור, ואני קורא לו להשפיע על דמותה ונציגיה של המפלגה"

News

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281659668719835

Israel Hayom