עיתון ישראל היום

חמאס פועל להרחבת החזית עם ישראל בלבנון

דנה בן שמעון, נטע בר וארז לין

בצל המתיחות בין ישראל ללבנון, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש אמש בביירות עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נס ראללה. האחרון אירח את הנייה ואת בכירי חמאס, המבקרים במדינה ועורכים בה סדרת שיחות ומפגשים עם גורמים שונים.

שני המנהיגים עסקו בחשיבות המשך חיזוקו של ציר ההתנגדות האזורי ושיתופי הפעולה האפשריים בין שני הארגונים, לנוכח האיומים הניצבים בפני הסוגיה הפלשתינית.

בפגישה נכחו סגנו של הנייה, סאלח אל עארורי, וכן סגנו של מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אלחיה. בחמאס שואפים להרחיב את העימות עם ישראל ולהפוך את דרום לבנון לעוד חזית עימות אפשרית, לצד עזה, שטחי יהודה ושו מרון וירושלים.

הפגישה באה בצל המתיחות בין ישראל ללבנון בסוגיית שרטוט הגבול הימי ואיומיו האחרונים של נסראללה. נזכיר כי המתווך האמריקני ערך שיחות בלבנון עם בכירי ההנה גה, בניסיון לקדם הבנות בעניין זה. בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ אמר השבוע כי ישראל לא תירתע אם תידרש למבצע בלבנון.

בד בבד, לאחר דיווחים בלתי רשמיים על פיטורי חוסין טייב, ראש המודיעין של מש מרות המהפכה במשך 12 שנה, בגלל אי הצ לחתו לפגוע בישראלים בטורקיה, אישר דובר הארגון כי טייב פוטר.

טייב היה אחד המבצעים העיקריים של דיכוי פעילים פוליטיים ופעילים אזרחיים באיראן. מוחמד קזמי, ראש המודיעין המסכל של מש מרות המהפכה, יעמוד מעתה בראש המודיעין, בעוד טייב יהפוך ליועץ של מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי.

נזכיר כי באיראן גובר לחץ המשטר לפעול בדרך כלשהי להפסקת תופעת ההתנקשויות, שבמסגרתן חוסלו או מתו בנסיבות מסתוריות לפחות שבעה בכירים ומדענים איראנים.

News

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281595244210395

Israel Hayom