עיתון ישראל היום

טיל פטריוט

לוחם ה MMA אלי אהרונוב רואה בייצוג ישראל שליחות ● מסביר לשר הספורט מה עליו לעשות: "כשאתה משקיע בספורט - אתה משקיע בחינוך" ● רוצה לשמש השראה לצעירים שילמדו מהטעויות: "כילד שתיתי וודקה" ● ובערב שישי יקווה להגשים חלום ולנצח בקרב שישלח אותו ל UFC

אורן אהרוני

לוחם ה MMA אלי אהרונוב חולם על דבר אחד - קרב בליגה הטובה בעולם, ה .UFC כדי להגיע לשם, הוא עושה מספר פע מים בשבוע את הדרך באוטובוס וברכבת מערד לחולון, כדי להתאמן ולהיות מוכן יותר. בסוף השבוע הקרוב הוא הרחיק מעבר לים, לק נדה, וינסה לשמור על מאזנו המו שלם 5) ניצחונות, 0 הפסדים( בעוד קרב, כדי לעשות עוד צעד לעבר הגשמת החלום.

את צעדיו הראשונים (25) באמ נויות לחימה עשה אהרונוב בגיל 6 בג'ודו. הוא היה ילד בעייתי שצריך להוציא המון אנרגיה, וחוג הג'ודו היה הדרך לכך. כשהמועדון בערד נסגר, אביו כיוון אותו להיאבקות בסגנון יווני רומי, ענף שבו הוכתר לאלוף ישראל שש פעמים, בגילים שונים.

בגיל 18 הפך ללוחם בגולני ורצה בקריירה צבאית, אבל לצערו נפצע, נותח והועבר לתפקיד מנהלתי.

במקביל, אחיו החל להתאמן במו עדון MMA בב"ש וסחב את אלי להתאמן איתו. מאז הכל הוביל לנקו דה שבה הוא נמצא היום, אצל המאמן משה קידר, שמכין אותו לקרב הח שוב בקנדה - החשוב ביותר בקריירה שלו, נכון להיום.

"יש לנו יצר הישרדותי"

"מה שמושך אותי ל MMA זה האמנות והיופי שבדבר", מספר אהרונוב ל"ישראל היום" בהתלהבות, "הטבע של האדם, מאז שהוא קיים, זה להיות לוחם. יש לנו יצר הישרדותי. גם הקרב עצמו מושך אותי. אני מאוד תחרותי. אני אפילו רוצה להכין כוס קפה יותר מהר ויותר טוב ממך. מב חינתי, MMA זה הקרב שהכי קרוב לדבר האמיתי כי יש בו מעט חוקים, הוא משלב הכל, מותר בו הכל - זה ממש החיים עצמם. אני רוצה לבדוק עד לאן זה יכול להוביל אותי".

אתה רואה ב MMA פיצוי לק ריירה הצבאית שכל כך רצית?

"לא ממש. אני מאוד אוהב את המ דינה ורציתי להיות קצין ולוחם, אבל אני גם ספורטאי כל חיי, והמטרה שלי היא לייצג את ישראל, את העם היהודי, להניף את הדגל בעולם. אני רואה בזה שליחות גדולה. זו השאיפה שלי והחלום הגדול".

את הציונות שלך אינך מסתיר.

"נכון. יש לי קעקוע גדול של מגן דוד, אני יהודי גאה. זו גם דרך שיראו את הצד הטוב שלנו. נכון, לפעמים זה גם פוגע ומתנכלים לי בגלל הע ניין הפוליטי. לא היה מקרה שלא רצו לעלות נגדי לקרב, אבל אני כן מקבל הודעות נאצה. לדעתי הספורט צריך להיות נקי מפוליטיקה ואני מכבד כל ספורטאי. גם למאמן שלי היה כבר בעבר קרב נגד איראני".

איזו השקעה ה MMA גובה ממך ביום יום?

"מדובר בהקרבה גדולה. אני חי את זה מהרגע שאני מתעורר ועד שאני הולך לישון. זה מעסיק אותי בכל מובן: אוכל, שינה, אימונים, עבודה - אני מלצר וברמן, כי אני לא מת פרנס מהקרבות. אף פעם לא קיבלתי כסף על קרב, להפך. רק להכנה לקרב הקרוב אני צריך להוציא כמעט 25 אלף שקלים. יש הרבה הוצאות, כמו טיסות ותוספי מזון". זו לא התמודדות קלה. "אני נעזר באנשים טובים, בארץ ובחו"ל, כי הספורט הזה לא ממומן, לא מוכר ולא אולימפי, אבל אני לא מתלונן. אני אמשיך כל בוקר לה תאמן, לצאת לעבודה לשש שעות ולאחר מכן שוב אימון. ככה כל יום. זה לא מה שישבור אותי, כי אני יודע שזה מה שאני צריך כדי לה גיע למטרה".

יש לי קעקוע גדול של מגן דוד, אני יהודי גאה. נכון, לפעמים מתנכלים לי בגלל העניין הפוליטי ואני מקבל הודעות נאצה, אבל לא היה מקרה שלא רצו לעלות נגדי לקרב"

"אני הולך לנצח"

בשלב הזה אהרונוב מבקש לפנות ישירות לשר הספורט חילי טרופר.

"אני רוצה להגיד לו שזו טעות גדולה שלא תומכים ולא משקיעים בספורט. כי בסופו של דבר, כשאתה משקיע בספורט, אתה משקיע בחי נוך, בהקניית ביטחון", מעיד אהרו נוב, "ילד שמחנכים אותו לספורט כמו שצריך גדל להיות חזק, לוחם לעזור לכוחות הביטחון, למשל. הס פורט מחנך אותך להיות אדם טוב וערכי, עם משמעת, כך שלא מק בלים אנשים שהולכים לפשיעה". אתה מדבר מניסיונך האישי?

"גם אני הסתובבתי ברחובות כשהייתי ילד ועשיתי שטויות, כמו לשתות וודקה. אין הרבה מה לעשות כשאתה גדל בערד, והספורט זה מה שהציל אותי והחזיר אותי למוטב.

"היתה לי מסגרת עם מאמן שהוא כמו אבא שני. הוא משגיח עלי, מכוון אותי. המורים שלי היו פונים למאמן שלי והוא החזיר אותי ללימודים".

ה MMA בארץ תפס?

"הוא עדיין בשלבים הראשונים שלו כאן. יש לוחמים שמתקדמים ויכולים להגיע רחוק. הספורט מת פתח וצומח, אבל יש הרבה עבודה".

מה יהיה בקרב הבא שלך, ביום שישי בקנדה?

"אני הולך לנצח! יהיה לי יריב קשוח, אחד שניצח עשרה קרבות, אבל אייצג את המדינה בכבוד".

בדרך לחלום הגדול.

"כן, אני רוצה לשמש דוגמה אישית והשראה להרבה ילדים, שי בחרו ללכת למקום הזה ולא לרחוב ולפשיעה. שיידעו שאם יש לך חלום ואתה עובד מספיק קשה בשבילו - הכל אפשרי".

ספורט

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282140704992455

Israel Hayom