עיתון ישראל היום

אליפות בחמש דקות

מנצ'סטר סיטי נקלעה לפיגור 2:0 במחזור הסיום של הפרמייר ליג מול אסטון וילה, אבל בתוך חמש דקות הפכה בדרך ל 2:3 וזכתה באליפות השמינית בתולדותיה ● ליברפול שחיכתה למעידה תסתפק בסגנות

נדב יעקבי

האמת היא שמנצ'סטר סיטי לא איבדה את המקום הרא שון בטבלת הפרמייר ליג אתמול אפילו לשנייה אחת, אבל כאשר רבע שעה לסיום המשחק הביתי מול אסטון וילה, שהיה אמור להיות משחק הכתרה קליל, סיטי היתה בפיגור ,2:0 נראה היה שהגו רל החליט להתאכזר לפפ גווארדיולה באופן מרושע במיוחד.

אם לא הספיקה ההדחה האיומה מול ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות, התחושה היתה שגם תואר האליפות עומד לחמוק לו מבין האצבעות, ממש ברגע האחרון. 55 אלף אוהדי ליבר פול, שישבו ביציעי אנפילד, חגגו כמו משוגעים, כשאלילם לשעבר פילי פה קוטיניו העלה את וילה של סטיבן ג'רארד ל 0:2 מול היריבה הגדולה.

התוצאה באנפילד במשחק בין ליב רפול לוולבס היתה באותה הדקה .1:1 אבל התסריט היה ברור לכולם: עוד שער של ליברפול, והיא זוכה גם בא ליפות, שישה ימים לפני גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. חלום הקוואדרפול, ארבעה תארים בעונה אחת, חי וקיים. התסריט הזה היה ברור לכולם. לאוהדים של שתי הקבוצות, לשחקנים - ובעיקר לשני המאמנים,

גווארדיולה ויורגן קלופ. השניים שנאבקים ראש בראש כבר חמש שנים.

גווארדיולה נראה כלאחר ייאוש. האמת היא שעד לדקה ה 76 זה היה אחד המשחקים הגרועים ביותר של סיטי העונה. השחקנים היו עצבניים, לחוצים, שום דבר לא הלך להם. סיטי כמעט שלא איימה על השער של וילה. והיא ספגה פעמיים. כולם מכירים את ההיסטוריה. אף קבוצה שהוליכה את הטבלה לפני מחזור הסיום בעידן הפרמייר ליג, לא איבדה את האליפות ב 90 הדקות האחרונות. האם זה יקרה בפעם הראשונה דווקא לסיטי? דווקא לפפ?

באנגליה, לעומת כל יתר המדי נות, מותר לבצע רק שלושה חילופים )בעונה הבאה, תודה לאל, אנגליה תיישר קו עם העולם(. פפ שלח למ ערכה את אלכסנדר זינצ'נקו בתחי לת המחצית השנייה, ולאחר מכן את ראחים סטרלינג ואת אילקאי גונדואן. הגרמני הוותיק, שמסיים את עונתו

השביעית )וכנראה האחרונה( בסיטי, נכנס בדקה ה 68 במקום ברנרדו סי לבה. רבים מאוהדי סיטי תפסו את הראש. המשמעות היא שג'ק גריליש, הכוכב שנרכש ב 100 מיליון ליש"ט, לא ישותף.

אבל פפ ידע שיש לו על מה לסמוך. שמונה דקות אחרי שנכנס, גונדואן נגח פנימה את ההגבהה של סטרלי נג, שהיה על המגרש 20 דקות. השער שחרר את סיטי. המשקולות שהיו על הרגליים, הושלכו. שתי דקות בלבד לאחר מכן מחליף נוסף, זינצ'נקו, מסר לרודרי והספרדי ירה מחוץ לרחבה לרשת. .2:2

אוהדי סיטי, שרבים מהם נראו כמו בהלוויה רק שתי דקות קודם לכן, היו באקסטזה. גם השחקנים, וברא שם שחקן העונה קווין דה בריינה. עד לדקה ה 81 שום פעולה של הבלגי לא הצליחה. אבל אז הוא פרץ לרחבה עם המון נחישות, מסר לגונדואן, שמק רוב גלגל לרשת. רמונטדה ב 5 דקות.

בשלושת החודשים האחרונים גו נדואן הבקיע שער אחד בלבד. את מול הוא כבש צמד בתוך חמש דקות והביא לסיטי את האליפות השישית בתולדותיה, והרביעית בחמש הש נים האחרונות. שני השערים שכב שה ליברפול בדקות הסיום )מוחמד סלאח ואנדי רוברטסון( הגיעו מאוחר מדי. חלום הקוודארפול של ליברפול התנפץ. אבל ליברפול עדיין יכולה לסיים את העונה עם שלושה גבי עים. אחרי שזכתה בגביע האנגלי ובגביע הליגה, בשבת הקרובה היא תנסה לנצח את ריאל מדריד בפריז בגמר ליגת האלופות.

אבל עד שבת יש עוד כמה ימים. עכשיו זה הזמן של סיטי לחגוג. והיא חגגה אתמול בענק, אחרי סיום מותח מאין כמותו של העונה. מאז שפפ גווארדיולה החל לאמן את סיטי, לא קרה שהיא חזרה מפיגור של שני שע רים כדי לנצח משחק ליגה. בפעם האחרונה שזה קרה, לפני 17 שנה, המאמן היה קווין קיגן. אתמול זה קרה לפפ בפעם הראשונה - ובמש חק האליפות.

בסופו של דבר סיטי, היתה ראויה לתואר. היא ניצחה ביותר משחקים מליברפול 29) לעומת (28 וכבשה יותר שערים 99) לעומת .(94 עכ שיו פפ יתחיל להתכונן לעונה הבאה, שבה אולי ישיג סוף סוף את התואר שעדיין אין לו כמאמן סיטי - גביע אירופה לאלופות.

ספורטספורט

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282102050286791

Israel Hayom