עיתון ישראל היום

מ"קופה ראשית" למחזמר

בסדרה הקומית של כאן 11 הוא אנטולי, אבל בקרוב תוכלו לראות את דניאל סטיופין במחזמר "החבדניקים", שיעלה בקאמרי

מאיה כהן

אתם מכירים אותו כאנטולי מ"קופה ראשית", אבל בקרוב תוכלו לראות את השחקן דניאל סטיופין במחזמר חדש בתיאטרון הקאמרי,"החבדניקים".

את המחזמר המקורי, שיעלה באוגוסט, כתב אודי גוטשלק והוא גם מביים יחד עם גלעד קמחי, המנהל האמנותי של הקאמרי. העלילה עוסקת ביהודה ובחיים )עופרי בי טרמן ורפאל עבאס(, תאומים בני 23 מכפר חב"ד. הראשון גאון בתורה, ואילו השני - פחות. כדי למצוא שידוך בגילם המופלג צמד האחים מגיע לשדכנית רבת מוניטין )טלי אורן( בשכונה מפוקפקת בשולי תל אביב, ומסתבך עם מנשה )יניב סויסה/ שלומי קוריאט(, ראש משפחת פשע שמטיל את אימתו על תושבי השכונה.

"זה המחזמר הראשון שלי וההפ קה הראשונה שלי בתיאטרון הקאמרי", אומר סטיופין ,(36) "שיחקתי בתיאטרון גשר במשך חמש שנים, והיום אני משחק בתיאטרון העברי ב'ברוך ג'מילי'. אני

גם מעלה מופע קומי יחיד שלי, שייצא השבוע".

לדבריו, "לעבוד עם גלעד קמחי זה סוג של הגשמת חלום. הכרתי אותו עוד כת למיד בבית צבי. כשהוא התקשר להציע לי את התפקיד שאלתי אותו עם מי אני משחק, והוא ענה עם יניב סויסה )שמגלם את דמותו של ניסים ב"קופה ראשית", חברו של אנטולי, מ"כ(. חשבתי שהוא צוחק עלי, אבל כשהבנתי שזה רציני - אמרתי שזה אדיר. יניב ואני זה כבר צמד מעבר למסך. אנחנו חברים. בקאסט הזה יש אנ שים מופלאים".

"קופה ראשית" הפכה את שניכם לאורחים מוכרים בכל סלון ישראלי.

"נכון. לא תמיד יוצא לשחקן לשחק בס דרה כזאת אייקונית. אני אוהב את הסדרה הזאת, גם כיצירה וגם בזכות ההזדמנויות שהיא פתחה בפניי. זה לא רק שמזהים אותי ברחוב ופונים אלי, אלא האופן שבו פונים אלי - מאה אחוז אהבה".

סטיופין מגלם במחזמר את דמות העוזר של מנשה - שאותו מגלם יניב סויסה. "אני עוזר לו בגביית החובות, לסדר עניינים שהוא לא רוצה לסדר. דמות מאוד צב עונית, קצת שונה ממה שאני בדרך כלל עושה. מאלה שכל הזמן מנסים לרצוח אותם, ואיכשהו הוא לא מת".

אתה צריך לשיר במחזמר. זה משהו שאתה מנוסה בו? אוהב?

"אני מאוד אוהב לשיר. לא הייתי קורא תיגר על טלי אורן )צוחק(, אבל אני אוהב לשיר ואוהב מחזות זמר. בעיניי, זה הז'אנר הכי נעלה של יצירה כי צריך להיות גם שחקן, גם רקדן וגם זמר מצוין. אני מקווה לעמוד בסטנדרטים".

אודי גוטשלק, שכתב את המחזמר, מספר שהרעיון עלה לו בזמן הקורונה. "תמיד רציתי לכתוב מחזמר", הוא אומר, "בקו רונה, כשהיה עליהום על מה שקורה בבני ברק, התחלתי לחשוב איך אנחנו לא מבי נים אותם, את השפה שלהם, והתחלתי להעמיק ולחקור בנושא. תוך כדי נולדה עלילת המחזמר. בחרתי בחב"ד כי זה זרם מאוד ליברלי, שכל הזמן רואה את העו לם החילוני ונמצא באינטראקציה איתו".

תרבות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281908776758471

Israel Hayom