עיתון ישראל היום

ה"פרסומת" של הימין הצליחה להעביר את המסר

גם אם אתם נמנים עם אלו שמריצים בהילוך מהיר את הפרסו מות, יש קמפיינים מסחריים שלא תוכלו להתחמק מהם. אם הגעתם אל תוכניות האקטואליה, חיכו לכם אמש שני קמפיינים פרסומיים קלאסיים, אחד מהם אפילו זכה לסרטון פרסומת קטן וחכם - טייק אוף מוצלח על פרסומת קטנה וחכמה בעצמה: קמפיין המיליונרים הנסתרים של הלוטו. וזו כבר היסטוריה: קמפיין פוליטי הנשען על קמפיין פרסומי? איך לא חשבו על זה קודם?

הממשלה המג'עג'עת תקרא לחוק "ממדים ללימודים" מהלך פט ריוטי חשוב שיש להעבירו, אבל בפועל מדובר בקמפיין פרסום לכל דבר שעובד על המעטת ערך המתחרה, להלן האופוזיציה, ומיתוגה כמי שמפקירה לוחמים צמאי השכלה בשטח. במונחים של עולם הפרסום מדובר בהצלחה מיתוגית, שאליה הגיבו בימין מעט מדי ומאוחר מדי. כלומר, ההצעה של הימין להעניק יותר כסף לחיילים ידועה וקיימת, אבל תודעתית קשה לתקן את הכותרת "הליכוד מפקיר את הלוח מים". בימים האחרונים ניהול המשברים בימין הצליח לתקן במעט את הרושם באמצעות המסר "אנחנו בעד לתת 100% ללוחמים, אבל הכסף מחולק לערבים".

אם תרצו, קמפיין ה"מפקירים" של הממשלה זכה אמש לקמפיין "הפקרות" של האופוזיציה - הדיווח שיצא אתמול אחר הצהריים וחרך את אמצעי התקשורת על כך שכדי להשאיר את ח"כ זועבי בקואליציה, פיזר ראש הממשלה החליפי לפיד צ'קים בסכומים של מאות מיליונים לרשויות ערביות וללא מנגנוני פיקוח, הוציא ממחלקת הקריאייטיב המנומנמת של הימין סרטון קטן וחכם תחת התובנה "מישהו זכה בפיס", שמהדורות החדשות כבר לא יכלו להתעלם ממנו.

הפרסומות המקוריות הציגו חבורות של צעירים בסיטואציות שבהן אחד מהם כבר לא חי ברמת החיים של השאר. בסופן, מופנים מבטי חשד אל מי שנחשד שמצבו הפיננסי השתנה, כשברקע נוספה נגי נת מנדולינה שובבה שיצרה את המתח הנכון והתכתבה עם עולמות המאפיה האיטלקית. בשורה התחתונה, עבר המסר של "מישהו נהפך למיליונר, אבל הוא מסתיר את זה".

את הקונספט הזה הלבישו אתמול על סרטון מסיום הפגישה בין לפיד וזועבי, כשהמצלמה מתמקדת על הח"כית כעל המיליונרית, ועל לפיד המובך במבט שמסגיר את מי ששילם. קטן, חכם ובעיקר מעביר את המסר.

אז אם גם ככה מדובר בסוף בקמפיין שנועד רק למכור, ופרסומות מוצלחות מהרפרטואר שלנו הן כלי חדש גם עבור מפלגות ופולי טיקאים, אנחנו רוצים עוד מהלכים כאלו. כשתיתקלו בסדרת הדרמה החדשה "ג'ו אקזוטיק נגד קרול" ב ,yes תעשו את מה שצריך כשנתקלים בנמר בטבע. פשוט תברחו. אם את הקרינג' המטורלל שהתמכרנו אליו ב"טייגר קינג" לא הרסו מספיק ב"נטפליקס" בשלל דוקואי המשך מיותרים, הנה מגיעה סדרה מתוסרטת שגומרת את הסיפור האדיר ההוא סופית.

קייט מקינון, הכוכבת האולטימטיבית של "סאטרדיי נייט לייב" )שסיימה את דרכה בתוכנית במוצ"ש האחרון(, היא קומיקאית בחסד שכבר מזמן היתה צריכה לעשות את הקפיצה אל מעבר לעולם המ ערכונים. גם אם יש בה את הטירוף הייחודי של קרול בסקין, אווירת החמגשית המחוממת שבסדרה עושה לה עוול - אולי זה הליהוק המאכזב של ג'ו אקזוטיק, שלא מגיע לעשירית מהווייט טראשיות המהפנטת של המקור. כאילו זה לא מספיק, לקחו גם את ההתהפנ טות מהסצנות עם טורפי העל - ויצרו אותם באנימציה. לא מספיק שהסדרה כולה היא סוג של שחזור, גם הקסם הפראי נלקח מאיתנו.

תרבות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281895891856583

Israel Hayom