עיתון ישראל היום

"זוטי דברים": הכניס את האשראי של אשתו לתנור - ונוקה מאשמה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, פסק לטובת גבר תושב המרכז שהואשם בהיזק לרכוש במזיד, כאשר זיכה אותו מעבירה של הכנסת כרטיס האשראי של אשתו לתנור והריסתו. השופט קבע כי מדובר בזוטי דברים.

על פי כתב האישום, הנאשם ביקש מזוגתו בביתם את כרטיס האשראי שלה ו 100 שקלים. היא סירבה לבקשתו, וזה בתגובה ניגש לחדר השינה בבית, נטל מתיקה של המתלוננת את כרטיס האשראי שלה, הכניסו לתוך תנור חי מום פועל, והכרטיס נהרס. לאחר מכן, בנוכחות ששת ילדיהם הקטינים בבית, נטל את תנור החימום, ניתק אותו מה

חשמל וזרק אותו לחצר. אחרי כן זרק ארצה בקבוק מים שהיה ליד החלון. הנא שם חדל ממעשיו רק לאחר שהמתלו

ננת ובתה הזעיקו את המשטרה. התבי עה המשטרתית סיכמה את מעשיו של הנאשם בעבירה של היזק לרכוש בשל הנזק שגרם לכרטיס האשראי.

"דמו אינו מותר"

עו"ד אסף שלם, שייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בבית המשפט כי בעניינו חלה הגנת זוטי דב רים. השופט מזרחי קיבל את דבריו וקבע כי מדובר במעשה הממוקם ברף התח תון של סולם החומרה של עבירת ההיזק לרכוש, וכי בנסיבות שבהן התביעה לא ציינה מה שוויו של כרטיס האשראי, יש להניח לזכות הנאשם כי מדובר בשווי פעוט ערך ביותר - הרס של פיסת פל

סטיק קטנה. עוד קבע השופט כי הגם שהעובדות המתוארות בכתב האישום יכולות היו לגבש עבירת איומים, הת ביעה לא ייחסה לנאשם עבירה נוספת, למעט עבירה של היזק לרכוש בשל הרס כרטיס האשראי. כמו כן, נקבע כי "דמו של הנאשם אינו מותר" רק בשל כך שלחובתו עבר פלילי, וכי אין לשלול את תחולת ההגנה רק בשל טעם זה.

השופט מזרחי סיכם בכך שציין כי גם האינטרס הציבורי נמדד ביחס לשא לה היכן להשקיע את משאבי האכיפה הדלים, לנוכח העומס המוטל על בתי המשפט, אשר עליהם לעסוק בסוגיות ובנושאים כבדי משקל בהרבה מאלו שבאו לידי ביטוי בתיק זה.

כנספתלילים

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281887301921991

Israel Hayom