עיתון ישראל היום

יוצא להתקפה: ארגון המורים מחריף את המאבק ברפורמת הבגרויות

יו"ר הארגון רן ארז יודיע: נשקול עיצומים כמו שיבוש לימודים והימנעות מבדיקת מבחנים ● משרד החינוך: "הבגרות לא בוטלה אלא הותאמה למאה ה ,21 שכר המורים לא ייפגע"

נועם )דבול( דביר

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, יקיים היום מסיבת עיתונאים ובה יודיע על החרפת המאבק נגד התוכנית לביטול מבחני הבגרות החיצוניים במדעי הרוח והפיכתם לעבודות סיכום, יוזמתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

בארגון מתכוונים לנתק מגע ממשרד החינוך בשל דרישותיו ממורי החינוך העל יסודי. האר גון מצוי בסכסוך עבודה פתוח מול המשרד, כך שארז יוכל לנצל זאת למגוון עיצומים כמו שיבוש לי מודים או הימנעות מבדיקת מב חנים. בארגון גם רואים בביטול הבגרויות החיצוניות במדעי הרוח פגיעה בתנאי העבודה של המורים הרפורמה. מה שמאפשר להם לפעול, לטענ תם, בשלל אמצעים כנגד

ארז כבר קרא לחברי הארגון שלא להשתתף בהשתלמויות למורים הנוגעות לרפורמה או בשיחות עם המפקחים על המקצועות שאמורים להוביל את התוכנית.

במשרד החינוך אומרים בתגובה כי "המקצועות ההומניים והבגרויות לא יבוטלו אלא הותאמו למאה ה ,21 במטרה להחזיר להם את היוקרה. הר פורמה בבגרויות לא תפגע בשכר וב שעות ההוראה של המורים המלמדים מקצועות אלה. יתרה מכך, המורים אף יקבלו תוספת לשכרם החודשי".

פגיעה בערכים ובזהות

במסגרת רפורמת הבגרויות, כפי שפורסם, יבוטלו הבחינות החיצו ניות במקצועות היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות, ובמקומן יגישו הת למידים עבודה מסכמת הכוללת את ארבעת תחומי הדעת, וייבחנו בין היתר בעל פה. בפועל, מספר הבחינות החיצוניות יצומצם לארב עה - במתמטיקה, באנגלית, בשפה ובמקצוע מורחב אחד.

התוכנית תחל בשנת הלימודים הבאה, תשפ"ג, בקרב תלמידי כיתות י'. כלומר, תלמידי כיתות י"א וי"ב בשנת תשפ"ג ותלמידי כיתות י"ב בשנת תשפ"ד, ימשיכו במתכונת הנוכחית של הבגרויות שנהוגה מאז הקורונה )חמש בחינות חיצוניות, והשאר בחינות בית ספריות(.

ארגון המורים מתנגד לרפורמה, בטענה כי ביטול הבחינות החיצו ניות במקצועות ההומניים ימיט אסון על מערכת החינוך, יפגע קשות בע רכים ובזהות היהודית, ואף יהפוך מקצועות אלה לסוג ב' - ויחד איתם גם את תלמידיהם.

שיעורים בכיכר הבימה

על סף סיומה של שנת הלימודים, נראה כי הבעיות מול ארגוני המורים רק הולכות וגדלות.

בשבוע שעבר הכריזו בהסתדרות המורים, בראשות יפה בן דוד, על סכסוך עבודה בשל "גרירת הרג ליים של פקידי האוצר בכל הנוגע לגיבוש הסכם שכר". המשמעות היא שהם יוכלו לפתוח כבר בשבוע הבא בעיצומים בגני הילדים, ביסודי וב חטיבות הביניים.

בתוך כך, גם ארגון 'מנהיגים' שמאגד בתוכו מנהלי בתי ספר יצא נגד משרד החינוך, במחאה על "חיסול החינוך בישראל". בארגון מוחים על כך שהמשרד אינו משתף את המנהלים בתוכניות, על המחסור במורים, על עודף בירוקרטיה, על הצפיפות בכיתות ועוד.

חדשות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281840057281735

Israel Hayom