עיתון ישראל היום

בתנובה מרגיעים: "אין חשש למחסור לקראת שבועות"

מי שחושש לזלילת החג המסורתית יכול לישון בשקט ● בחברה מבהירים: "הוספנו מכונה חדשה" ● תנובה תשלים עד סוף השנה השקעה של כ־071 מיליון ש' במחלבות

היאלי יעקבי־הנדלסמן

"למרות רצף ימי החג השנה, אנחנו מעריכים שלא יהיה מחסור במוצרי חלב בשבועות בעקבות המכונה החדשה שהוספנו", כך אומרת בזהירות ענת גרוס, מנכ"לית חטיבת החלב של חברת תנובה.

הדברים נאמרים על רקע הודעת החברה, שלפיה היא תשלים עד סוף השנה השקעה של ־כק071 מיליון שקק לים בקווי ייצור במחלבות, אשר החלו 2021קב ויתמ־כו בתו־כנית הצמיחה של חטיבת החלב.

ההשקעות יתפרסו הן על קטגוק ריות הליבה ־כמו חלב, קוטג' וגבינות צהובות, המהוות חלק מהותי מהביטק חון התזונתי במדינת ישראל בתזונה היומיומית, והן בקטגוריות שהגדיק רו את המגמות הצר־כניות החדשות, ובהן מוצרי קולינריה, נוחות, תחק ליפים ומוצרי פינוק. מדובר בעיקר במוצרי חלב מפוקחים. בימים אלה החל לפעול קו שישי ב־כמה מחלבות ברחובות, שייתן מענה לביקושים בתק חום החלב בקרטונים.

לדברי גרוס, "בשנים האחרונות חל ביקוש גבוה עוד יותר לקרטוני חלב, בין היתר בגלל מעבר משקיות חלב לקרטוני חלב, הגידול הטבעי באו־כלוסייה ובשל מגיפת הקורונה, אשר גרמה לרבים להישאר בארץ. על רקע זה הוקם קו הקרטונים החדש, שייתן מענה לגידול בביקושים. קו זה יאפשר לתנובה להמשיך לייצר את משקאות החלב המיוחדים, שבתקוק פות של גידול בביקושים לחלב הקק ווים שלהם הוסבו לייצור חלב מפוקח, בעיקר בתקופת החגים".

לשאלה הי־כן עומדת ־כמות הייצור של החמאה, שסבלה ממחסור גדול מאוד בשנים האחרונות, ענתה גרוס: "חזרנו לייצר חמאה, לא ב־כל ה־כוח אבל התשתיות ייעלו את הייצור. המק חסור בזמנו היה עקב היעדר שומן ולא בגלל בעיות בייצור. עדיין יש מגבלת שומן בענף".

על רקע עליות מחירים של חברות מזון שונות ועל רקע דחיות בהעלאות מחירים של חברות אחרות, בתנובה מסרבים להתייחס לשאלה אם החברה מת־כוונת להעלות מחירים. בינתיים, לרגל שבועות, יצאו בחברה במבצע שיימשך עד 6 ביוני, שבמסגרתו יימק ־כר מוצר שני בק%05 הנחה. המבצע יהיה תקף למגוון רחב של גבינות מיוחדות ומלוחות של תנובה.

"חזרה לנורמליות"

מי־כל בצר, מנהלת אגף השיווק בחק טיבת החלב בתנובה, התייחסה למגק מות הצרי־כה בתחום החלב ואמרה ־כי 2019" היתה השנה האחרונה 'הנורק מלית' בשוק החלב, שגלגל 8.6 מיק ליארד שקלים. תקופת הקורונה הקק פיצה את תחום המזון והחלב - 2020 2021קו הן שנים מתקנות. זה נראה קיטון, אבל זו חזרה לנורמליות. עדיין המספרים גבוהים יותר ."2019קבמ

כלכלה

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281719798197447

Israel Hayom