עיתון ישראל היום

נחיתה לא רכה: הטיסות חזרו ואיתן האלימות

מטוסים שבים לארצות מוצאם בשל התפרעויות ● נוסעים מעשנים בטיסה ● איומים והטרדות מיניות נגד בודקים ביטחוניים ● בחברות התעופה שוקלים לייצר "רשימה שחורה"

שמעון יעיש

השמיים נפתחו ואיתם גם התקריות שלא כל כך התגעגענו אליהן - מקרי האלימות בטיסות.

כבר לפני כחודשיים, זמן קצר לאחר שהשמיים נפתחו, נחתה טיסת אל על מלוס אנג'לס לישראל בספרד, הסיבה לכך היא נוסע שהתפרע.

מקרה דומה נוסף התרחש גם כן בטיסת אל על מישראל לצ'כיה, כאשר זמן קצר לאחר הטיסה, המטוס הסתובב וחזר לנתב"ג, גם כאן בגלל נוסע שהתפרע במהלך הטיסה.

היום הוסרה חובת עטיית המסיכות, חובה שהיתה קשה ללא מעט נוסעים, במיוחד בטיסות ארוכות. חובת עטיית המסיכות, מספרים דיילים ישראלים, היתה גורם משמעותי למריבות, ויכוחים ומקרי אלימות בין נוסעים.

בצאת חג הפסח, מטוס שהיה אמור להמריא מקפריסין לישראל התעכב במשך כמה שעות בעקבות מקרה אלימות בין נוסעים. מקרים דומים התרחשו גם בטיסות ממרוקו בגלל נוסע שעישן סיגריה אלקטרונית וטיסות נוספות אל יעדים שונים ברחבי העולם ומהם.

האלימות בעולם התעופה והתיירות לא מתחילה ונגמרת במטוסים. עובדי רשות שדות התעופה, ובהם הבודקים הביטחוניים, מספרים ל"ישראל היום" על לא מעט מקרים שבהם נוסעים איימו עליהם, הטרידו אותם והתנהגו בצורה אלימה כלפיהם. חלק מהמקרים הגיעו

גם למצבים קיצוניים שכללו מעורבות של גורמי הביטחון השונים, ובהם גם מקרים של הטרדות מיניות.

אם כל זה לא מספיק, ישנם גם לא מעט מקרי אלימות בבתי המלון, ואחד מהם התרחש במהלך חג הפסח במלון מוכר וגדול באילת. האירוע שם הסתיים בהגעת גורמי ביטחון למלון, ואורחים מבוהלים סיפרו ל"ישראל היום" על לילה ללא שינה וילדים מבוהלים שחששו להמשיך בחופשה.

ענף התיירות והתעופה ספג מכה קשה מאוד במהלך תקופת הקורונה, וכעת, עם ביטול רוב ההגבלות, ישנה התמודדות לא פשוטה עם מקרי אלימות רבים, עד כדי כך שבחברות התעופה הישראליות שוקלים לייצר "רשימה שחורה", שמי שייכנס אליה לא יוכל לטוס באותן חברות ובחברות נוספות. פרוצדורה זו כבר קיימת במדינות רבות, ואולי תסייע להפחית את מקרי האלימות בענף.

חדשות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281698323360967

Israel Hayom