עיתון ישראל היום

רבני אוקראינה נערכים לחזרה לקהילות היהודיות

שלושה חודשים מאז פרוץ המלחמה: רבני הקהילות ושלוחי חב"ד מתכננים לשוב ● המטרה: לפתוח מחדש את המוסדות

חנן גרינווד

באסיפה מיוחדת שנע רכה בשבוע שעבר בניו יורק, החליטו נציגי רבני הקהילות ושלוחי חב"ד באוקראינה, שמונים כ 155 רבנים, לבצע בקרוב חזרה זהירה והדרגתית, שמטרתה להמשיך לשמר את הקהילות היהודיות שממשיכות להתנהל מרחוק על ידי הרבנים שחולצו עם פרוץ המלחמה.

הרבנים ערכו סקירה מקיפה ומפורטת של פעילות החילוץ וההצלה של מאות אלפי יהודים למקומות מבטחים, פעילות הר ווחה והחסד עם הפליטים מהמל חמה השוהים זמנית בכל מדינות העולם, המשך העבודה המסורה של רבני חב"ד והשלוחים והנ חת התשתית לעתיד הפעילות והשליחות מקרוב ומרחוק. גולת הכותרת של המפגש, שבו נכחו הרב משה קוטלרסקי, מבכי רי חב"ד, וכן איל ההון ג'ורג' רוהר, היתה פתיחת המוסדות בהדרגה וחזרה זהירה של רבני הקהילות ושלוחי חב"ד לערי מגוריהם. כיום מכהנים בערי אוקראינה 155 רבנים בכ 30 קהילות שונות.

מאז פרוץ המלחמה חול צו מרבית הרבנים ורבים מבני קהילותיהם במבצעי חילוץ מיוחדים בשל הקרבות הקשים בערי מגוריהם, והמשיכו לנהל מרחוק את הקהילות, עם הזרמת מזון וציוד מציל חיים ליהודים שנשארו בהן. בחלק מהמקומות, כמו בערים אודסה וחרסון, נשא רו הרבנים במקום מגוריהם.

חלק מהקהילות היהודיות ספגו מכה קשה בעקבות המ לחמה, ובראשם הקהילה בעיר מריופול החרבה. עם זאת, בחלק מהערים נשארו עדיין יהודים רבים, שלא הורשו לצאת את גבולות המדינה בשל גיל הגיוס שלהם, או מבוגרים המתקשים פיזית. חזרתם הפיזית של רבני הקהילות ושלוחי חב"ד למדי נות, שעזבו כאמור עם פרוץ המלחמה, תנסה לאחות מחדש את הקרעים בקהילות, לשמר את מה שנשאר מהן ולפתוח מחדש את המוסדות הקהילתיים.

מאז פרוץ המלחמה חולצו מרבית הרבנים ורבים מבני קהילותיהם במבצעי חילוץ. בחלק מהמקומות, כמו בערים אודסה וחרסון, נשארו הרבנים במקום מגוריהם

חדשות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281689733426375

Israel Hayom