עיתון ישראל היום

עימות בביקור החגיגי: ישראל מנעה כניסת חבר פרלמנט אירופי התומך בחרם

משרד החוץ הודיע לאיחוד האירופי על מניעת כניסתו ארצה של מאנו פינדה, שניסה להצטרף למשלחת של נשיאת הפרלמנט רוברטה מצולה בארץ ● הנשיאה: "כבוד לחברי הפרלמנט הוא חיוני ליחסים טובים"

אריאל כהנא

עימות בין ישראל ובין נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה, לקראת ביקורה בארץ שהחל אתמול: משרד החוץ הודיע לאיחוד האירופי כי לא יאשר את כניסתו לארץ של חבר הפרל מנט האירופי מאנו פינדה, שניסה להצטרף למשלחת מוצלה.

במכתב רשמי שהועבר מהמשרד אל האיחוד ושעותק ממנו הגיע לידי "ישראל היום", אומר משרד החוץ כי שמו של פינדה לא הופיע ברשימה המקורית של חברי המשלחת שהיו אמורים להגיע ארצה.

עם זאת, נראה כי הנימוק המהותי הוא עמדותיו הביקורתיות מאוד של פינדה נגד ישראל בסוגיה הפלשתינית.

עוד בטרם הגעתה לישראל, מצולה הביעה צער על מניעת כניסתו של חבר הפרלמנט ואמרה כי תעלה את הנושא בפגישותיה בישראל. "כבוד לחברי הפרלמנט ולפרלמנט האירופי הוא חיוני לי חסים טובים", כתבה מוצלה, שה גיעה אתמול לארץ, בחשבון הט וויטר שלה.

מקווים לשיפור ביחסים

פינדה משמש יושב ראש הווע דה של הפרלמנט האירופי לקשר עם הרשות הפלשתינית. באיחוד האירופי ובישראל מקווים כי ביקורה של נשיאת הפרלמנט, לראשונה זה שמונה שנים, יוביל לשיפור ביחסים.

באיחוד האירופי דוחים את טענת ישראל כאילו ביקורו של פינדה לא

תואם מראש, ואומרים כי בירושלים ידעו היטב על בואו.

באיחוד גם מדגישים כי מדובר בביקור נפרד מזה של מוצלה וכי פינדה אמור לבקר רק ברשות הפל שתינית, שתואם במקרה לזמן כמעט מקביל לזה של ביקורה בארץ של נשיאת הפרלמנט.

גורם ישראלי אמר על מניעת כניסתו של פינדה כי "למדינת יש ראל נתונה הזכות לקבוע מי ייכנס בשעריה, כמו כל מדינה ריבונית אחרת. בטח ובטח במקרים בהם מדו בר בגורמים הקוראים להחרמתה של מדינת ישראל, כמו במקרה של חבר הפרלמנט האירופי מאנו פינדה".

יצוין כי פינדה ידוע בפעילותו האנטי ישראלית, כמו גם בפעילו תו לקידום חרם כנגד ישראל וגיוס תמיכה בינ"ל בתנועת ה BDS זה זמן רב. עם צאתו בפעם האחרונה מישראל הוא קיבל מכתב לפיו כל ביקור עתידי שלו במדינה טעון אישור מוקדם. לאור פעילותו האנטי ישראלית, הוחלט לסרב את כניסתו. "אין מקום שמדינת ישראל תאשר כניסה למי שמעודד חרם כנגדה", אמר הגורם הישראלי.

חדשות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281663963622599

Israel Hayom