עיתון ישראל היום

אפקט הקורונה? מגיפת ערעורים על הבגרויות

חבר הכנסת צבר שני מיליון שקל - אך לא מוכן לתת את פרטי חשבון הבנק להפקדתם ● הוועדה הציבורית לקביעת התשלומים לח"כים תתכנס היום לדון בסירובו

אמיר אטינגר

מתוך המכתב של הוועדה הציבורית: "מדובר בעניין בעייתי אשר מעמיד את גורמי המקצוע בכנסת במצב של אי עמידה בהוראות החוק"

בכיר הליכוד נגד חשב הכ נסת: ל"ישראל היום" נודע כי לאור סירובו של ברקת לקבל שכר מהכנסת, הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים של חברי כנסת תתכנס היום לדיון בנוכ חותו יחד עם חשב הכנסת על סי רובו העקרוני לקבל שכר. חשב הכנסת טוען כי בכך שברקת מסרב לקבל את שכרו הוא גורם לו לעבור על החוק.

במכתב של הוועדה הציבורית נכתב כי "מדובר בעניין בעייתי אשר מעמיד את גורמי המק צוע בכנסת במצב של אי עמידה בהוראות החוק". ברקת נכנס לכ נסת לראשונה באפריל ,2019 ומאז מסרב להעביר את פרטי החשבון שלו לכנסת להעברת השכר החו דשי. לברקת הצטבר שכר של כ 2 מיליון שקל מהכנסת.

במענה לטענות חשב הכנסת, ברקת פועל ליצור ציר עוקף, והגיש הצעת חוק שלפיה חבר כנסת יוכל לוותר על שכרו.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "התיקון המוצע מאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תש לומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת. הוויתור על השכר הינו וולונטרי ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך, והוויתור יהיה תקף לתקו פה שבה הודיע חבר הכנסת על הוויתור, ובשיעור שעליו הודיע.

"יובהר, כי הוויתור על השכר או שיעור ממנו יהיה תקף באותה שנה ביחס לכל התנאים הנגזרים ממנו, כך שהוא יוביל בין השאר להפחתה של הבסיס לחישוב הסכום שממנו מופרשים בעד חבר הכנסת סכו מים, כמו למשל לקופת גמל ול קרן פנסיה, ככל שהוא זכאי להם".

"זכות לעבוד בשקל לשנה"

ח"כ ניר ברקת אמר כי "זו זכות גדולה עבורי לשרת את עם ישראל עבור שקל אחד בשנה, כפי שעשי תי במשך עשור כראש העיר ירו שלים, כפי שאני עושה היום כחבר כנסת וכפי שאעשה בכל תפקיד ציבורי שאמלא בעתיד.

"אבי בירך אותי בצעירותי שא שלם הרבה מסים למדינה וכך אוכל לעבוד בשירות הציבורי עבור שקל אחד בשנה. תודה לאל, זכיתי שב רכתו תתקיים. הצעת החוק שהגש תי תאפשר לנבחרי ציבור שמעו ניינים בכך, לוותר על שכרם. אני גאה לעבוד למען עם ישראל בשקל אחד בשנה וכך אמשיך לעשות".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281642488786119

Israel Hayom