עיתון ישראל היום

המשבר פוגע גם בתינוקות חולי סרטן

רן רזניק

בהקשה קרב החולים שנפגעים במשבר הניהולי במחלקה הנוירוכירורגית בהדסה עין כרם, יש גם תלונות על פגיעה בתינוקות חולי סרטן. בתחילת חודש פברואר השנה כתב פרופ' חוסה כהן, מצנתר המוח של הדסה, ליו"ר דירקטוריון הדסה, דליה איציק, על "מקרה חמור מאוד שאירע באחד הימים במחלקת הילדים שבה מטופלים תינוקות עם סרטן ממאיר, שעוברים צנתור בהזרקה של כימותרפיה". לדברי פרופ' כהן, זה 21 שנה טופלו כך מאות תינוקות. לטענתו "היחידה שלנו היא היחידה בארץ המטפלת בילדים אלו, והתינוקות מגיעים אלינו מכל הארץ. אלא שבשבוע שעבר שלושה

תינוקות בני חודש עד שישה חודשים עברו פרו צדורה בהרדמה כללית. הילדים מתאוששים אצ לנו ביחידה, מועברים למחלקת הילדים, ומשו חררים מהאשפוז לאחר בדיקת רופא ממחלקתנו הנוירוכירורגיה".

עוד טען פרופ' כהן כי "יום לאחר הצנתור וכשמונה שעות לאחר שעת השחרור המשוע רת מהמחלקה, הגיע ליחידת הצנתורים אבא של תינוק בן חודשיים, בעיניים דומעות, ואמר שלא משחררים אותם ושאף אחד לא מתייחס אליהם במחלקה. קשה היה לתאר את הכאב של ההורים האלו. הופתענו לגלות כי פרופ' שושן מסר הנחיה למתמחים לא רק שלא לשחרר את התינוקות אלא לא להתייחס אליהם כחלק ממחלקת נוירוכירורגיה, בטענה כי פרופ' כהן אינו חלק ממחלקת נוירוכירורגיה".

כהן התריע כי "מקרה זה הוא ללא ספק חציית קו אדום שבו הנפגעים העיקריים הם התינו קות והוריהם. לא מתקבל על הדעת שסכסוך והחלטה חד צדדיים של מנהל המחלקה, פרופ' שושן, לנטרל ולהוציא אותי מהצוות של המערך, להורות למתמחים לא לטפל ולא לשחרר את הילדים האלו משום שהם עברו טיפול תחת ידי. לאן הגענו? איפה המקצועיות, המוסר והחמלה?".

איציק לא השיבה לתלונתו של פרופ' כהן.

חדשות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281616718982343

Israel Hayom