עיתון ישראל היום

זועבי חוזרת לקואליציה - "אחרת שר המשטרה הבא יהיה בן גביר"

הח"כית ממרצ ממשיכה לזגזג, וטוענת: "רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית" ● רגע לפני ההצבעה על חוק "ממדים ללימודים", נתניהו תוקף: "משלמים לשונאי ישראל"

יהודה שלזינגר ואמיר אטינגר

לאחר שפרשה מהקואליציה, ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי נפ גשה אתמול עם שר החוץ יאיר לפיד והודיעה כי היא חוזרת לה צביע יחד עם הקואליציה.

קודם לכן נועדו השניים בליווי השר עיסאווי פריג' וראשי רשויות ערביות. גורמים שנכחו בפגישתם של זועבי ולפיד אמרו כי לא הוזכ רה אף מילה על מצעד הדגלים ולא על הר הבית.

לפיד אמר זמן קצר לאחר הפגי שה: "אני מקבל את ח"כ זועבי בחזרה לקואליציה. ניהלנו שיח פתוח, גלוי ושקול על צורכי החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות, שלהם אני מודה שבאו והתגייסו. שמנו מא חורינו את הוויכוח הזה ואנחנו חו זרים לעבודת הממשלה".

במהלך הפגישה, זועבי הציגה בפני לפיד את דרישותיה להישארות בקואליציה, וכפי שפורסם ב"ישראל היום", היא דרשה בין השאר ביטוח לאומי לערבים שלומדים בחו"ל וחו זרים, הטבות לנשים ערביות ותק ציבים לבית חולים בנצרת. מאוחר יותר אמרה: "אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית, ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר. אני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת, ורוצה שהממשלה תהיה אמי תית, קשובה לחברה הערבית ולצ רכים שלה".

נתניהו נגד בנט

בתוך כך, ורגע לפני ההצבעה על חוק "ממדים ללימודים", נת ניהו ובנט החליפו ביניהם מהלו מות מילוליות והאשמות הדדיות. "בנט ולפיד מוכנים לעשות הכל כדי לשרוד בשלטון", טען נתניהו, "ולצורך זה משלמים סכומי עתק מהכסף שלכם, משלמי המסים, לשונאי ישראל ולתומכי הטרור שהממשלה שלהם תלויה בהם.

"הם כבר שילמו 50 מיליארד שקל לעבאס, 200 מיליון לטי בי לאיזה כביש שהוא דרש, והיום מאות מיליונים לזועבי. למה אין להם כסף? להצעה שלנו להשלים את המלגות ללוחמים ל ,100% בסך הכל תוספת של 50 מיליון שקל".

בימינה הגיבו לדבריו של נתניהו: "ביבי צווח בהיסטריה כדי לחפות על שקריו. הוא יודע את האמת: לא הובטחו שום כספים חדשים לח"כ זועבי. מה שנדון עימה הוא פתי חת חסמים על תקציבים קיימים מתוך תוכנית החומש, שאושרה מזמן בממשלה במסגרת התקציב הקיים. כך היה בממשלה הקודמת, כך בנוכחית, וכך ראוי. הברית האמיתית היא של בן גביר, ביבי וטיבי, שממשיכים לשתף פעולה להפלת חוק 'ממדים ללימודים'".

חדשות

he-il

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

2022-05-23T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281586654211271

Israel Hayom