עיתון ישראל היום

השחקן ה 12

השקעה כספית אדירה, מסע מייגע כדי להגיע לסביליה ורצון להיות חלק מהחגיגה, אף שלרוב האוהדים אין אפילו כרטיס למשחק ● עוד לפני ההיסטוריה הספורטיבית שתתרחש הערב בגמר הליגה האירופית בין פרנקפורט לריינג'רס, הסיפור המרכזי של ההתמודדות יהיה שני הקהלים יוצאי הדופן

נדב יעקבי

בימים האחרונים הגיעו לס ביליה שבדרום ספרד יותר מ 150 אלף אוהדים סקוטים וגרמנים. רובם הגיעו ללא כרטיס כניסה למשחק גמר הליגה האירו פית, אבל שום דבר לא עצר אותם מלהשקיע לא מעט כסף ולטוס כמה שעות, רק כדי להיות חלק מהחגי גה. באצטדיון ראמון סאנצ'ס פיחואן יהיו הערב כ 40 אלף צופים, אבל רק כ 30 אלף מהם אוהדים של גל זגו ריינג'רס ואיינטרכט פרנקפורט. מה שאומר שכ 120 אלף אוהדים של שתי הקבוצות יהיו בסביליה - אבל לא ייכנסו לאצטדיון! כששלב הנוקאאוט של הלי גה האירופית יצא לדרך בפברואר, כולם דיברו על ברצלונה, דורטמו נד, סביליה, ווסטהאם ואטלאנטה כפייבוריטיות לזכייה. פרנקפורט וריינג'רס? אף אחד לא הביא אותן אז בחשבון. אבל פרנקפורט, שסיימה את העונה במקום ה 11 בבונדסליגה, וריינג'רס, רק סגנית אלופת סקוטלנד, לא רק שישחקו בגמר, אלא שהמנצחת גם תזכה בכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה. לא במקרה גם בפרנקפו רט וגם בגלזגו מדברים על כך שמדובר במשחק הרווחי ביותר בהיסטוריה של שני המועדונים. כי מי שתנצח תבטיח לעצמה קופה של כ 40 מיליון יורו. אבל המ שמעות של הגמר הזה הרבה יותר גדולה מכסף. מדובר באירוע היסטורי. גם בג רמניה וגם בסקוטלנד טוענים כי זה המשחק הגדול ביותר בתולדות שני המועדונים.

ריינג'רס נוסדה לפני 150 שנה. רק פעם אחת היא זכתה בתואר אירופי, וזה היה בשנת ה 100 של המו עדון, כשהקבוצה הפרו טסטנטית של גל זגו ניצחה בגמר גביע המחזיקות את דינמו מו סקבה. 50 שנה בדיוק לאחר מכן היא מתייצבת למשחק שניצחון בו יהיה הרבה יותר יוקרתי, הרבה יותר רווחי והרבה יותר משמעותי מה ניצחון ההוא בקאמפ נואו.

גם לפרנקפורט יש תואר אירופי אחד ב 123 שנות קיומה. ב 1980 היא ניצחה בגמר גביע אופ"א את בורוסיה מנשנגלדבאך. וגם במקרה הזה ניצחון ביום רביעי בערב יהיה מבחינת "הנש רים" ההישג הגדול בהיסטוריה. בניגוד לריינג'רס, שזכתה באין ספור תארים בסקוטלנד, כאחת משתי הגדולות, יחד עם סלטיק. פרנקפורט לא נמנית עם הגדולות של הכדורגל הגרמני. איפה היא לעומת באיירן מינכן, דורטמו נד, לברקוזן ומנשנגלדבאך. היא זכתה באליפות אחת בלבד, ב ,1959 לפני שהבונדסליגה נוסדה. אבל מה שיש לפרנק פורט הוא אוהדים נאמנים באופן חסר תקדים. יותר מ 100 אלף מהם הגישו בקשה לרכוש כרטיס לגמר בסביליה ויותר מ 50 אלף אמורים להגיע לבירת אנדלוסיה. השיא היה ברבע הגמר מול ברצלונה, כשהמועדון קיבל 300 אלף בקשות לכרטיסים למשחק החוץ! בסופו של דבר כ 40 אלף נסעו למשחק, רובם הצליחו להתארגן על כרטיסים, ויצרו אווירה ביתית עבור השחקנים בקא מפ נואו. זה היה מחזה סוריאליסטי, כאשר בקאמפ נואו היו יותר אוהדי פר

נקפורט מאשר אוהדי בארסה - מה שגרם לסערה ענקית במועדון הקטאלני. עבור חלק מהאוהדים המשימה להגיע לברצלונה היתה לא פשוטה. רבים מהם נאלצו לקחת טיסות המשך דרך יעדים מוזרים, כמו תוניסיה. העיקר לה גיע למשחק.

50 אלף צופים בליגה הרביעית ושיא היסטורי

אבל אם חשבתם שאוהדי פרנ קפורט הם משהו מיוחד, אז אוהדי ריינג'רס אולי עולים עליהם. ב 2008 ריינג'רס העפילה לגמר גביע אופ"א. המשחק מול זניט סנט פטרבורג הת קיים באצטדיון של מנצ'סטר סיטי. נכון, נסיעה מגלזגו למנצ'סטר הוא עניין פשוט יחסית: שלוש וחצי שעות במכונית לכל כיוון. וע דיין, לעיר הגיעו כ 200 אלף אוהדי ריינג'רס! מדובר בשיא מטורף, שספק אם יישבר אי פעם: זו כמות האוהדים הגדולה ביותר שליוותה קבוצת ספו רט למשחק חוץ.

הסיפור של ריינג'רס מדהים עוד יותר כשזוכרים שרק לפני עשר שנים הקבוצה שיחקה בליגה הר ביעית בסקוטלנד. המועדון פשט רגל ב ,2012 פורק והוקם מחדש, והחל את דרכו מחדש בליגה הרבי עית, מול קבוצות שמייצגות כפרים ועיירות קטנות. אלו היו ימים קשים, אבל אוהדי ריינג'רס לא נטשו את הקבוצה. כמעט בכל משחקי הבית אייברוקס פארק היה מלא ב 50 אלף צופים. כן, גם בליגה הרביעית.

ארבע שנים לקח לריינג'רס לח זור למקומה הטבעי בליגה הבכירה, ולפני שנה היא אף זכתה באליפות מספר ,55 הראשונה זה עשר שנים. אם ריינג'רס תנצח, זו תהיה זכייה ראשונה של קבוצה סקוטית בתואר אירופי מאז שאברדין של אלכס פר גוסון ניצחה בגמר גביע המחזיקות את ריאל מדריד ב .1983 הכל מתנקז כעת למשחק הגמר בסביליה, שב סיומו רק קבוצה אחת תחגוג הישג היסטורי - וגם תזכה בכרטיס לליגת האלופות היוקרתית.

ספורטספורט

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282364043282028

Israel Hayom