עיתון ישראל היום

"אם מכבי תתקשר, אשמח להגיע"

בגיל 34 אלכס טיוס, אחד הגבוהים הדומיננטיים שעברו בישראל בשנים האחרונות, משחק בטורקיה, אבל רוצה לחזור לתל אביב: "אשמח לסיים את הקריירה במכבי" ● הערב: הצהובים רוצים להשלים סוויפ על הפועל ברבע הגמר

יעקב מאיר

אלכס טיוס בן ה 34 שיחק ביש ראל בשלוש קדנציות שונות, שתיים מהן במכבי ת"א. הפורוורד/ סנטר שהתאזרח שיחק ארבע עונות במדים הצהובים, היה בורג מרכזי בא ליפות אירופה ההיסטורית ב ,2014 וזכה בשלוש אליפויות ובגביע בישראל. לג בוה האתלטי יש גם כמה הופעות במדים הלאומיים של הנבחרת. את העונה הנוכ חית פתח טיוס ללא קבוצה, ובחודש נוב מבר הצטרף לקרשיאקה הטורקית. בסוף השבוע שעבר הוא הצטיין במשחק השני ברבע גמר הפלייאוף בטורקיה מול אנא דולו אפס החזקה, עם 12 נקודות ו 12 ריבאונדים, ועזר לקבוצתו לנצח 73:79 ולהשוות את הסדרה ל .1:1 הערב ייפ גשו הקבוצות למשחק השלישי בסדרה.

"היו לנו הרבה עליות ומורדות העונה, ובליגת האלופות חווינו אכזבה כשלא עלינו לטופ ,"16 סיפר השחקן ל"ישראל היום" בשיחה שקיימנו עימו לפני מספר שבועות. "היו לנו כמה פציעות, ושי חקנו בפליי אין מול טנריפה, שהיא קבוצה נהדרת. בליגה הטורקית ניצ חנו כמה קבוצות גדולות כמו אנאדולו ופנרבחצ'ה, אבל הפסדנו ליריבות פחות חזקות. מבחינה אישית הגעתי באמצע העונה, ולקח לי זמן להיכנס לכושר, אבל זו עונה טובה עבורי. חזרתי לאחרונה לכושר ולחדות, ואני מרגיש מצוין".

אתה מרגיש בגילך שאתה יכול לשחק ברמות הגבוהות של היורוליג?

"כן, בוודאות. שיחקנו העונה מול פנר ואנאדולו והייתי טוב מאוד נגדם, זה נותן לי את הביטחון שאני בהחלט מתאים לשחק ברמות של היורוליג גם היום".

"בישראל אשחק רק במכבי"

"במכבי דואגים לך להכל", נזכר הש חקן בתקופתו בצהוב. "ההתנהלות היא מדהימה, משלמים לך בזמן, ואתה לא צריך לדאוג לדבר מלבד לשחק כדור סל. במנורה יש אווירה מדהימה שדוח פת אותך כשחקן להציג ביצועי שיא".

הקבוצות הישראליות הגדולות מחפשות בנרות שחקנים ישראלים גבוהים לעונה הבאה, יכול להיות שנראה אותך פה?

"הקבוצה היחידה שאשחק בה בישראל היא מכבי. אני לא רואה את עצמי חוזר לישראל אם זה לא לשם".

זאת אומרת שאם מכבי תפנה אליך, אתה תרצה לחזור?

"בהחלט, אם מכבי תתקשר אני אשמח להגיע. היו כמה דיבורים בש נים האחרונות, אבל זה לא הסתדר. אני רוצה לחזור ולסיים את הקריירה שלי בת"א, אבל גם אם לא אחזור תמיד יהיו לי זיכרונות טובים מהתקופה שם.

הרגעים הכי טובים בקריירה שלי היו במכבי".

יש יורובאסקט בקיץ. אם המאמן גיא גודס יתקשר אליך, תרצה לייצג את הנבחרת?

"זה אפשרי, אתה לעולם לא יכול לדעת מה יהיה. אני מאמין שאם אשחק במכבי, יש סיכוי טוב שזה יקרה".

בלי אביזרי עידוד בהיכל

עוד לפני שיתקשרו לאלכס טיוס או לכל שחקן אחר לגבי העונה הבאה, הצהובים רוצים לסיים את העונה הנו כחית עם תואר האליפות. הערב תפגוש מכבי את הפועל ת"א בפעם השלישית בתוך שישה ימים, ותנסה להש לים סוויפ מרשים על הירי בה המרה ברבע הגמר של הליגה. בצד האדום, ג'יימס יאנג הפצוע סיים את העונה ולא יעמוד לרשותו של דני פרנקו. כפי שפרסמנו, מש טרת ישראל תאסור על אוהדי הפועל להכניס מוטות, דגלים ואמצעי עידוד נוספים, בשל השלכת החפצים לעבר יציע אוהדי מכבי במהלך המשחק הראשון בסדרה.

ספורט

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282196539557484

Israel Hayom