עיתון ישראל היום

הערכות: הפחתת נקודות לבני סכנין

לאחר הפרשייה המביכה לפני המשחק מול מכבי חיפה, בכירים בכדורגל הישראלי מעריכים כי הקבוצה מהמגזר תספוג היום בבית הדין עונש חסר תקדים שיכלול הורדת נקודות והפסד טכני

שי ארצי וליאב נחמני

בכירים בכדורגל הישראלי מעריכים כי בני סכנין תספוג היום עונש חמור במיוחד מבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, שיכלול הפחתת נקודות בפועל וגם הפסד טכני. זאת, בע קבות המחדל הגדול של הקבוצה סביב חוסר כוח האבטחה במשחק האליפות של מכבי חיפה, שבוטל שעתיים לפני תחילתו.

כבר אתמול, סכנין ספגה מכה רצינית כאשר יושב ראש המנהלת, ארז כלפון, הודיע לקבוצה על קנס כספי עצום של רבע מיליון שק לים, בעקבות הפארסה באצטדיון שלמה ביטוח.

כלפון גם שלח מכתבים לתובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, ולנשיא בית הדין, אמנון סטרשנוב, בבקשה להחמיר את הענישה כלפי סכנין, שזה היה המחדל השלישי הגדול שלה העונה, כאשר במקרים הקוד מים היא הכניסה קהל מעל המותר ובמשחק אחר נגד ב"ש המשחק שלה נפתח באיחור של כשעה ורבע.

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, רשם בכתב האישום שהגיש נגד סכנין כי מלבד עונש של הפסד טכני ,0:3 כפי שמופיע בתקנון, הוא דורש: "הפ חתת נקודות בפועל לעונת המשחקים הבאה, קנס כספי משמעותי ועונשים מרתיעים על תנאי".

רשף הסביר בנימוקיו כי "כזה דבר טרם קרה בהיסטוריה של הכדורגל המקצועני במדינת ישראל. אין לתאר את הנזק האדיר שנגרם למעורבים באירוע, אולם בעיקר לתדמיתו של הכדורגל הישראלי, ולאלפי הצופים אשר הקדישו מזמנם ומכספם והגיעו למגרש להשתתף במשחק שהיה עשוי להסתיים בחגיגות האליפות של הק בוצה האורחת".

לכתב האישום של תובע ההתא חדות מצורף גם מסמך מטעם משה רוזנטולר, מנהל האירוע, שגולל את רצף האירועים, שמהם עולה בבירור כי חסרה כמות גדולה של סדרנים וסכנין היא זו שאחראית למחדל.

בסכנין הודיעו כי יערכו היום מסי בת עיתונאים, שבה הם יציגו את עמ דתם לגבי המחדל הגדול ואף דרשו מהמנהלת לקיים בהקדם את המשחק נגד חיפה. בהודעה מטעם המועדון נכתב בין היתר: "נציג התכתבויות אשר התנהלו בין אנשי המועדון לבין גופים מוסמכים במנהלת אשר פסע נו אתם עקב בצד אגודל, עד לרג עים שאנשי המנהלת הפסיקו לענות לשיחות של הנהלת המועדון והח ליטו על הצהרות חד סטריות. יוצגו התכתבויות שיצאו יום לפני המשחק ואשר בהן מתריעה המנהלת בעונשים כבדים על סכנין אם לא יתקיים המ שחק וזאת על אף ידיעתם את תנאי האבטחה למשחק".

"רוצים להשיג נקמה"

לאחר ה 0:0 מול מכבי נתניה ביום שני, בהפועל ת"א יודעים שהסיכוי היחיד שלהם להשיג את המקום הר ביעי ואת הכרטיס לאירופה יהיה על ידי ניצחון בדרבי נגד מכבי ת"א, דבר שלא קרה כבר שמונה שנים. "אנחנו רוצים לבוא לדרבי, במיוחד אחרי מה שקרה )התבוסה ;5:0 ש"א(, כדי להשיג נקמה. אני יכול להבטיח שנעשה הכל כדי שננצח", אמר הבלם אדי גוטליב, שנעדר מהדרבי הקודם. גוטליב נפצע קלות במהלך המשחק מול נתניה וכך גם המגן בן ביטון, אבל בקבוצה מא מינים ששניהם ישחקו בשבת.

מכבי ת"א. חומרת פציעתו של מתן בלטקסה תתברר בימים הקרו בים, אך עושה רושם שהוא בספק גדול לדרבי.

מכבי נתניה. חרדה גדולה היתה אתמול באימון מכבי נתניה. מגי נה הימני של הקבוצה, כארם ג'אבר, איבד הכרה לזמן קצר עם תחילתו של האימון, ולאחר מכן פונה לביה"ח לניאדו להמשך בדיקות ומעקב. בנ תניה מספרים כי ג'אבר בהכרה מלאה ומלווה כל הזמן על ידי אחד הפי זיותרפיסטים של המועדון.

בתוך כך, בעלי הקבוצה, אייל סגל, הודיע כי יגיש תביעות אזרחיות נגד אוהדים שמשליכים חפצים ואבו קות לכר הדשא. זאת, על רקע הש לכת האבוקות ורימוני העשן במשחק שלשום נגד הפועל ת"א ובמשחקים קודמים.

"בהתחלה היו אלו מקרים בודדים, שהפכו כבר לשיטפון שעצר את המ שחק לדקות ארוכות ובזמן מומנטום של הקבוצה", אמר סגל.

מכבי פ"ת. אתמול הודיעה הקבו צה על מינויו של שי ברדה כמאמנה לעונת המשחקים ,2022/2023 זאת לאחר שירד ליגה עם הפועל נוף הג ליל. המטרה המרכזית שהוצבה לבר דה היא לעלות בסוף העונה בחזרה לליגת העל.

ספוסרפטורט

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282179359688300

Israel Hayom