עיתון ישראל היום

דויד ברוזה, המחזמר

התיאטרון העברי יעלה מחזמר שמבוסס על שיריו של ברוזה, בבימויו של גדי צדקה ● עלילת המחזמר תתבסס על השיר "סיגליות", שמספר על גבר שמתחזה לאלמוני ומחזר אחר אשתו

מאיה כהן

אחרי ששלמה ארצי, צביקה פיק, דני סנדרסון ואיל גולן זכו ששיריהם יעמדו בבסיסו של מחזמר, מגיע תורו של דויד ברוזה. התיאטרון העברי יעלה מחזמר עם שיריו המפורסמים של ברוזה בבימויו של גדי צדקה, מייסד התיאטרון העברי ומנהלו האמנותי. בין השירים שעליהם יתבסס המחז מר: "האישה שאיתי", "סיגליות", "יהיה טוב" ו"שיר אהבה בדואי". "אחד הת קליטים ששינו את החיים שלי כנער מתבגר בכיתה י"ב היה 'האישה שאיתי' של דויד ברוזה", מספר צדקה, "התקליט הזה שינה לכל בני המחזור שלי את כל תפיסת האהבה, שהפכה להיות רומנטית, מתגעגעת, שבירה. אלה השירים שבא מצעותם התאהבתי בבנות המחזור שלי. שנים אני חולם לעשות מחזמר על בסיס השירים האלה". לדבריו, "בשלוש השנים האחרונות אני מדבר על זה עם דויד. נדרשו לי שלוש שנים לשכנע אותו, אבל לא ויתרתי. פי תחנו יחד את הסינופסיס. המחזמר מבו סס על השיר 'סיגליות' מתוך האלבום, שמספר על זוג שנמצא במשבר נישואים. במקום לפרק את מערכת היחסים, הגבר מתחיל לחזר אחרי אשתו כאדם אנוני מי. היא מתאהבת במחזר שלה ובעצם לא יודעת שהוא בעלה. זה הבסיס של הסיפור שאני כותב, והשירים של ברוזה מעט רים את סיפור האהבה הזה". בימים אלה נערכים האודיש נים למחזמר. "בקרוב נדע מי תהיה 'האישה שאיתי'", אומר צדקה. היו בעבר מחזות זמר שנבנו סביב שירי אמנים גדולים, ולא כולם הצליחו. אתה לא חושש? "אלה שהצליחו - הצליחו בז כות סיפור טוב ומרגש שישב מא חורי השירים. מה שחשוב זה הסיפור, ולכן אני מעמיק בסיפור וכותב אותו מתוך חוויה אישית של אדם שצריך לה תמודד עם משבר אהבה". ברוזה מסר כי מדובר ב"יוזמה נפלאה". לדבריו, "זה מסקרן מאוד לראות מה הסי פור יביא. אני בטוח שזו תהיה הצלחה נפלאה, ושיהיה בהצלחה לכולנו".

התיאטרון העברי מתכנן להעלות עוד שורה של הפקות חדשות השנה. אחת מהן היא המחזמר ,"Beautiful" שעלה בברודוויי ושמספר את סיפור חייה של הזמרת היהודייה אמריקנית קרול קינג. כמו כן, יעלה המחזמר "צלילי המוזיקה", בבימויו של נתן דטנר ובתרגום חדש של אלי ביז'אווי.

המחזאי הלל מיטלפונקט מונה למח זאי הבית של התיאטרון העברי, ובמהלך השנה יעלו בתיאטרון ארבעה מחזות פרי עטו. בין המחזות: "השנה הפוליטית שלי", דרמה קומית על מורה לאזרחות שמח ליט להצטרף לפוליטיקה; המחזמר "חבי לות מאמריקה", שמתבסס על מחזה קודם שלו; והמחזות "מדריך למטייל בוורשה" ו"אנדה", שיבוימו על ידיו.

עוד דברים שיקרו השנה בתיאטרון העברי: סנדרה שדה תגלם את התפקיד הראשי במחזה "מיס דייזי", והזמרת די קלה תיכנס לדמותה המיתולוגית של אום כולתום במחזמר "חיים שלי - אינ תה עומרי".

תרבות

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281986086159980

Israel Hayom