עיתון ישראל היום

אש של עיצוב

סלי ברזל שניתן להבעיר בתוכם אש, קונסטרוקציה שמחוברת לגז ומאפשרת הצתה בנגיעה, וגם הכנה עצמית של מדורת גן ● ל"ג בעומר לא יכול היה להיות מעוצב יותר

אורי סלע

יש סיכוי שאת הריצה המתישה של היל דים אחרי זרדים וקרשים ישנים, ומריבות טריטוריה על המקום המתאים להבעיר בו את המדורה לקראת ל"ג בעומר, תוכלו להחליף במדורות גן שיעשו בשבילכם חלק גדול מהע בודה. לפני הכל חשוב לזכור כי כל מדורה, גם המינורית והאסתטית ביותר, היא אש חיה, וחייבים להתייחס אליה בהתאם, בדיוק כמו שהייתם מק פידים אם הייתם יוצרים לעצמכם מדורה בטבע. מדובר באלמנט מרהיב שכדאי לאמץ, אבל כזה שדורש משנה זהירות בתפעולו ובבילוי סביבו.

החוץ המתפתח, זה שכבר למד להתהדר במע רכות סלון, במטבחים ובפינוקים נוספים, אימץ גם את מדורות הגן. הן תחומות בתוך קונסטרוק ציות מעוצבות, ומאפשרות ליהנות מאש מרצדת שמוסיפה קסם רב למראה כולו.

מדורות הגן מתחלקות לכמה סוגים. חלקן דקו רטיביות בלבד, ואחרות מאפשרות לנהוג בהן כמו במדורות בשטח.

מדורות גן על גז

כמו בתחום הקמינים, גם כשמדובר במדורות גן, לצד אלו שמתפעלים באופן ידני עם עצים,

קיימת משפחת מדורות שמבוססות על גז. מדו רות הגז נדלקות בלחיצת כפתור, בעלות מראה נקי, לא עולה מהן עשן, וגם פחות מתאים לזרוק לתוכן תפוחי אדמה. העצים אינם אמיתיים אלא גחלים קרמיות שמדמות את מראה העץ הטבעי. מדורות אלו מתאימות לשילוב במרכז מערכת סלון חיצונית. הן מגיעות בדרך כלל מו בנות בתוך מבנה בטון או אבן, שנראה כמו שולחן סלוני נמוך, ובמרכזו מדורה מרצדת. ההפעלה מתבצעת לרוב בא מצעות כפתור הצתה שממוקם בצד אחת מצלעות השולחן. הן יכולות להגיע עם מגן בטיחות מזכוכית או בתוך שקע ייעודי שיצרו עבורן, ששומר את הלהבות במסגרת הגובה שהוקצה להן. אם ננסה להתאים מדורה לסגנון עיצובי, מדורות הגן שמופעלות באמצעות גז יתאימו יותר למראה מינימלי סטי ששואף לניקיון עי צובי. חשוב להביא בחש בון שכשמדובר במדורות גן על גז, ההכנות צריכות להיות מדויקות יותר משום שנדרש חיבור לגז. יש כיום שפע של בלוני גז קטנים, שניתן להציב במרחק מה מהשולחן ולאפשר בכך חיבור, מבלי להתחשב בחיבור הראשי של הבית למערכת הגז - אך במקרה הזה יש להביא בחשבון שבלון הגז והצינור שיוצא ממנו ייראו לעין. גם במקרה הזה, ניתן לייצר הסוואה באמצעות עציץ שמציבים ליד הבלון.

מדורות עצים

קיימים היום פתרונות רבים שמאפש רים לייצר מתחם מדורה למי שאוהבים את התפעול הידני ואת מגע העץ והע שן. מדובר בסלי ברזל, מעין שולח נות ברזל נמוכים, שטוחים או קעורים, שמאפשרים להניח עליהם את הע צים ולהבעיר. זהו ציוד עשוי ברזל שניתן לשנע בקלות, וליהנות ממנו גם בשטחי החוץ הצ מודים לבית וגם בקמפינג בטבע. אפשר להשתמש במדורות ככלי להכנת אוכל ולהניח עליהן סיר פויקה עם תבשילים. יש מקומות שיאפשרו לכם להוסיף ציוד נלווה כמו רשת ברזל לגריל, מגשי פלנצ'ה לצלייה ועוד. את העצים למדורה אפשר לרכוש מספקי עצים שיבטיחו לכם עצים מנוסרים באורך שווה, אלמנט דקורטיבי בפני עצמו, אבל הכי כיף - ללקט אותם לבד בטבע.

עשו זאת בעצמכם

לצד הענף המתפתח, אנחנו כאן כדי להזכיר שב סופו של דבר יש משהו כיפי ומספק יותר בלהכין את הפריט בעצמכם. כשמדובר במדורת גן זה פשוט: מה שתצטרכו זה שני בלוקים מבטון וכיפת ברזל. את כיפת הברזל אפשר לרכוש במקומות רבים בעזרת חיפוש ברשת. ממקמים את שני הבלוקים, מניחים מעליהם את הכיפה, ובחלל הפנימי שנוצר שמים עצים ומבעירים את האש. בהמשך אפשר לזרוק פנימה תפוחי אדמה, ועל גבי כיפת הברזל ניתן להניח פיתות שיהפכו בתוך דקות ספורות ללאפות פריכות. כיפה עגולה יכולה לחמם פיתות, ואילו שטוחה יכולה ליצור לאפות כמו פלנצ'ה. כמו כן, הכיפה עוזרת לשמור על בעירה תחומה, ולרוב מפחיתה את כמות העשן.

טיולים

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281934546552428

Israel Hayom