עיתון ישראל היום

עובדת העירייה: "הופליתי מגדרית"

אבי כהן

עובדת בעיריית אשקלון הגישה לאחרונה בקשה לתביעה ייצו גית על אפליה לרעה בשכר הנשים המועסקות בעירייה, אשר מהוות כמ חצית מכלל העובדים, בטענה כי שכרן נמוך בכ 30% משכר הגברים.

על פי התביעה, הנשים בעיריית אשקלון "מוחלשות, מודרות ומופלות לרעה", ופערי השכר המגדריים יוצרים "סביבת עבודה ומדיניות מפלה שמ ציבות את הנשים בעמדת זינוק נחותה במקום העבודה ביחס לגברים".

עוה"ד גל גורודיסקי ומשה וקרט, המייצגים את העובדת, טוענים כי היא ביקשה מהעירייה מידע על רמות שכרם של העובדים לפי סוגי משרות ודירו גים, בהתאם לחוק שכר שווה לעוב דת ולעובד, אולם בעירייה התחמקו ממסירת נתונים אלה.

התובעת, בעלת תואר שני במינהל עסקים, עובדת בעירייה כ 24 שנה ומ שמשת ממלאת מקום של מזכיר הוועדה המקומית. "בכל שנות עבודתי בעי רייה חשתי קושי יחסי בקידום ובשכר מול הגברים חבריי לעבודה", אמרה ל"ישראל היום". "עתה, כאשר העדי פו למנות גבר לתפקיד מזכיר הוועדה המקומית - למרות שאני בטוחה שאוכל לעשות את התפקיד מעולה - החלטתי שלא אוכל לשתוק יותר".

לדברי עו"ד גורודיסקי, "האפליה המגדרית בשכר קיימת בכל המשק. זו שיטה כלכלית חברתית מכוונת ומתו כננת במטרה לשמר פערים חברתיים בין חזקים לחלשים, להכפיש ולהח ליש את מי שעשוי להתנגד או לסכן את המשכה.

"החוזקות הנשיות האישיות לא הצ ליחו עד היום להתמודד עם החולשה הקולקטיבית, וחקיקת חוקי השוויון ופסקי הדין שניתנו לפיהם לא שינוי את המצב.

"גם ארגוני העובדים כשלו בהגנה על הנשים, וזה לא מפתיע. לעומת זאת, התביעות הייצוגיות כבר הוכחו ככלי יעיל לשינוי ענפי חברתי. הן הצליחו להסדיר את ענפי השמירה והניקיון, וכעת הן מסדירות את ענף הסיעוד".

חדכשולכתלה

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281840057271916

Israel Hayom