עיתון ישראל היום

גם השנה: גני הילדים ישולבו בבתי הספר של החופש הגדול

שרי האוצר והחינוך החליטו: ילדי הגנים ייכללו, זו השנה השלישית, במסגרת בתי הספר המלמדים בחופשת הקיץ ● השרה שאשא ביטון: "נוודא שבשנה הבאה הגנים יוכנסו לתקציב, כמו כיתות "'ג-'א

סוניה גורודיסקי

שר האוצר ליברמן: "נמשיך לקדם, לחזק ולעודד תעסוקה של הורים צעירים ומשפחות במעמד הביניים". עלות המהלך - כ 300 מיליון שקלים

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת החינוך, יפעת שאשא בי טון, סיכמו אתמול כי גני הילדים ייכללו השנה בתוכנית "בתי הספר המלמדים בחופש הגדול", שתימשך עד 21 ביולי. עלותו של המהלך מוערכת ב 300 מי ליון שקלים.

לדברי השרה שאשא ביטון, "ילדי הג נים חייבים להיות חלק מבתי הספר של החופש הגדול, ולכן לא הסכמנו לוותר - והצלחנו להכניס אותם גם לתוכנית של החופש הקרוב".

נוסף על כך, הבטיחה השרה כי "לא נשאיר את ילדי הגנים מאחור, ונוודא שבשנה הבאה הם יוכנסו לבסיס התק ציב, בדומה לכיתות ."'ג-'א

המטרה: לסייע למשק

כאשר יצאה התוכנית לדרכה במה לך השנה שעברה, לאחר עבודת מטה מאומצת במשרד החינוך, ההתמקדות היתה אך ורק בכיתות א'-ב' והמטרה היתה להרחיב בהמשך את המסגרת גם לכיתות ג'-ד' ולגני הילדים.

מאוחר יותר, לאחר מינויו לתפקיד שר החינוך, הרחיב נפתלי בנט את התו כנית לכיתות ג' - אך גני הילדים עדיין לא נכללו במסגרתה.

שר החינוך אשר נכנס אחריו לתפקיד, יואב גלנט, הרחיב בעקבות מגיפת הקו רונה את מסגרות בית הספר של החופש הגדול גם לגני הילדים. המטרה היתה לסייע למשק, שספג נזקים כלכליים באותה שנה.

ההחלטה על כך התקבלה במשותף על ידי ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך, ובעקבותיה שולבו גני הילדים במסגרת התוכנית במשך שנתיים )שנות השיא של הקורונה(.

"מענה חינוכי לילדים"

אלא שעם תום השנתיים, ביקשו בממשלה לשוב לתוכנית המקורית שב מסגרתה שולבו בתוכה רק תלמידי הכי תות .'ג-'א זאת, למרות שילדי הגנים

והוריהם הם אלה אשר זקוקים למסגרת זו - יותר מכל מגזר אחר באוכלוסייה.

כעת החליטו השרים יפעת שאשא ביטון ואביגדור ליברמן להיכנס לעובי הקורה ולפתור ביחד את הבעיה. התו צאה: גני הילדים ייכללו גם השנה, כא מור, בתוך מסגרת בתי הספר המלמדים בחופש הגדול.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר כי "תוכנית בתי הספר של החופש הגדול נותנת מענה חינוכי לילדים. נמשיך לקדם, לחזק ולעודד תעסוקה של הורים צעירים ומשפחות במעמד הביניים".

חדכשולכתלה

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281827172370028

Israel Hayom