עיתון ישראל היום

זעם במאפיות: "מעשה פחדנות ובריחה מאחריות של הממשלה"

יצחק ברמן, בעלי מאפיית ברמן, תוקף את השרה: "רוצים שנקושש את ההעלאה מהציבור כדי להטיל עלינו את האחריות" ● ומאיים: "נגיש תביעה על כל הנזקים שנגרמו לנו"

היאלי יעקבי־הנדלסמן

"זה מעשה פחדנות של הממשלה" - כך אומר יצחק ברמן, בעלי מאפיית ברמן, ל"ישראל היום" על החלטת השרה ברביבאי להשאיר את מחירי הלחם בפיקוח.

לדבריו, "כדי להימנע מלחתום על הצווים להעלאת מחירים, הם מעוניינים לגלגל את זה לפתחנו. אם היו מסירים את הלחם מפיקוח, הם היו מגלגלים את זה אלינו, שאנחנו נלך ונקושש את ההעלאה מהציבור, ואז הם יוכלו להטיל עלינו את האחריות ליוקר המחיה".

בשוק הלחם בארץ פועלות מאות מאפיות, והמרכזיות שבהן הן קבוצות אנג'ל, ברמן ודוידוביץ (כולל מאפיית דגנית מרחבית). אלה מהוות כ־%08 משוק הלחם, ולהן מאפיות־בנות הפזורות ברחבי הארץ.

"המוצרים המפוקחים מהווים שיעור גבוה מהתוצרת שלנו", כך ברמן, "מדובר 60%-50%־ב מהלחמים. מאחר שהלחם מפוקח, כשיצרן מבקש להעלות מחירים הוא צריך לעשות זאת על פי חוק עד־ ואת זה אנחנו מנסים לעשות הרבה זמן. כבר חודשים שלא כנו את המחירים".

ברמן מדגיש כי "יש תחשיב, ולפי התחשיב צריך להעלות בכ־%02 את המחירים. יש עלייה של מחירי הקמח, האנרגיה, האריזות ושכר העבודה כפי שמופיעים בנוסחאות ובטבלאות, ולכן נדרשת התייקרות.

"אם הם לא רוצים להסיר את הפיקוח על הלחם, שיעלו את המחיר ב־%02 על פי חוק. אלא שעכשיו באה כבוד השרה ואומרת 'אני לא מוכנה לקבל את ההמלצה', אז בבקשה: תחתמי על הצו ותעלי את המחיר, זה הכל. הם פוליטיקאים והם רוצים לברוח מהאחריות של עליית המחיר".

בד בבד, ברמן מאיים בתביעת נזיקין בעקבות החלטת השרה. "אם הם לא יבצעו את העלייה, אנחנו יכולים לפנות לבג"ץ. אנחנו מתכננים לתבוע על כל הנזקים שנגרמו לנו בשנים האחרונות. היתה תביעה כזו בבית המשפט, על ידי מאפיות שהשרים לא אישרו להן את ההתייקרויות".

כלכלה חדשות

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281814287468140

Israel Hayom