עיתון ישראל היום

סנגור של המערכת

"תמיד התנגדתי לניסיונות לפגוע במערכת המשפט": יו"ר לשכת עוה"ד אבי חימי סוגר שלוש שנים בתפקיד

אייל לוי

"יש לי קואליציה איתנה בל שכה, ולא בגלל שאני מחלק ג'ובים", כך אומר יו"ר לשכת עו רכי הדין אבי חימי בראיון מיוחד למוסף "שישבת".

שלוש שנים עברו מאז נבחר עו"ד אבי חימי ליו"ר לשכת עורכי הדין. חמישה שרי משפטים התחלפו בת קופתו, אולם הוא נותר יציב ומתכוון להישאר במשרד גם אחרי הבחירות הקרובות לתפקיד, בקיץ .2023

"לא חשבתי שאהיה ראש הלש כה", הוא אומר בראיון מקיף שי תפרסם במלואו ביום שישי במוסף "שישבת", "אבל הרגשתי שחייבים להיכנס מתחת לאלונקה. זו היתה תקופה קשה, שבה אפילו הת ביישנו שאנחנו עורכי דין וחלק מהאיגוד. קיבלתי לשכה במצב מורכב והיה צריך להעלות אותה על הפסים הנכונים, בעיקר במובן הערכי והאידיאולוגי. היום יש לי קואליציה איתנה, ולא בגלל שאני מפנק את חבריה ומחלק ג'ובים, אלא בגלל שהדרך ברורה".

המרוץ לראשות הלשכה

לפני כשנה החליט המשנה לפרק ליט המדינה לסגור את תיק השוחד המיני נגד קודמו של חימי בתפ קיד, אפי נוה, והשופטת לשעבר אתי כרייף, שהרעיש בזמנו את המדינה. הוא אמנם ציין את הממצאים הח מורים, אבל אמר שאין סיכוי סביר להרשעה. כמה חודשים לאחר מכן פורסם כי נוה שוקל לרוץ פעם נו ספת לראשות הלשכה.

הוא יתמודד שוב, לדעתך? "זה מה שיפה בדמוקרטיה, כל אחד יכול להתמודד. אני אחראי לע בודה שאני עושה, ואם אחרי ההיש גים שהגענו אליהם במהלך הקדנציה לא אבחר, כנראה אני אידיוט. עד היום לא הייתי אידיוט.

"אני עורך דין 32 שנים, ותמיד כיבדתי את המערכת המשפטית והאמנתי שללא מורא מלכות אנח נו בבעיה. תמיד התנגדתי לפולי טיקאים שמזנבים במערכת ופוגעים בה. אני מאמין שבית המשפט הע ליון הוא מבצר הדמוקרטיה וזכויות האדם. פוליטיקאים באים והולכים, המערכת נשארת".

כועסים שבית המשפט העליון מתערב בעבודת הכנסת.

"התערבות בית המשפט העליון בחקיקת חוקים היא מוגבלת. אני שומע פוליטיקאים שאומרים 'מצ טערים שלא טיפלנו במערכת המ שפט', כאילו זה טיפול באלימות בחברה הישראלית. מה יש לטפל? שינוי הוא תמיד מבורך".

אין סכנה ששופט עליון יהיה שיכור מכוח?

"אני מופיע בבית משפט העליון פעם או פעמיים בשבוע, אז אי אפשר למכור לי סיפורים. מי כזה? השופ טת דפנה ברק ארז שמובילה בתחום שמירת זכויות האדם? לשופטת דליה דורנר הכוח עלה לראש?"

ומשפטו החוזר של רומן זדורוב לא מעיד על חולשת המערכת?

"להפך. צריכים להיות הרבה יותר משפטים חוזרים. הרי בא השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חש ספקות והורה על משפט מחדש, למרות שהתיק כבר היה בכל

"התערבות ביהמ"ש העליון בחקיקת חוקים היא מוגבלת. אני שומע שצריך לטפל במערכת כאילו זה טיפול באלימות בחברה הישראלית"

הערכאות. זו חולשה? בעיניי זו חו זקה אדירה".

בפרופיל גבוה

חימי הוא עורך דין שמעורב בדרך כלל בתיקים בעלי פרופיל גבוה, מ"נוכל הטינדר" סיימון לבייב שהוא מייצג, ועד פרשת הילד איתן בירן שהוריו נהרגו באסון הרכבל באיטליה, שבה הוא מייצג את בני המשפחה שנ שארו באיטליה.

בראיון שיפורסם בסוף השבוע חימי מדבר על שתי הפרשות הללו, נוגע ביחסים המורכבים שבין מע רכת המשפט למערכת הפוליטית, מותח ביקורת על החקירות במשפט נתניהו ועל פרשת השימוש ברוגלות, ומתייחס לשאלות על אמון הציבור במערכת המשפט ועל המתח העדתי בחברה הישראלית. הוא מספר גם על דרכו האישית, שהחלה כנער בקריית שמונה ומכוונת אולי לתפקיד שר המשפטים בעתיד.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281728388122220

Israel Hayom