עיתון ישראל היום

"טענות הגיוניות": שוב - פילבר שינה גרסה לטובת נתניהו

ההגנה שכנעה את עד המדינה: "סיכום פגישת ההנחיה" נכתב טרם קיומה

יאיר אלטמן

החקירה הנגדית של עד המ דינה שלמה פילבר התחדשה אתמול, על ידי הסנגור עו"ד בעז בן צור. החקירה עסקה בתקיפת עצם קיומה של "פגישת ההנחיה", שבה נטען שנתניהו הורה לפילבר להיטיב עם בזק. נזכיר כי פגישה זו משמשת יסוד לתיק .4000

בחקירה, ניסה עו"ד בן צור לה ראות כי לא התקיימה פגישה עם נתניהו לפני הפגישה שקיים פילבר עם אלי קמיר, יועץ בזק, שבה נטען כי אמר שהגיע בשליחות נתניהו. על כן, לא ייתכן כי נתניהו אמר לו דבר כזה. פילבר השיב כי אינו יודע לגשר על הפערים שהציג, אך הוא זוכר את עצם קיומה של הפגישה.

כמו כן, פילבר אישר כי הגיוני יותר שהרשימות ב"בלוק הצהוב" )חלק מחומר החקירה, י"א(, שבו צוין עניינה של בזק, הן לא הנחיות של נתניהו לפילבר אלא נקודות שפיל בר כתב לעצמו כהכנה לפגישות עם נתניהו. בהמשך הדיון התפתח עימות מילולי בין עו"ד בן צור לתובעת עו"ד יהודית תירוש. בן צור טען שלא חקרו את פילבר על "הבלוק הצהוב" במשך שלוש שנים, אף שהחומר היה בידי הפרקליטות, וזאת משום שה חומר שם לא התאים לתזה שלהם.

התנגדות לא עניינית

את הדיון פתח עו"ד בן צור בפנייה לפילבר: "מבחינתך הסיקור בבחירות 2015 היה בגדר טראומה". פילבר: "כן, היה עוין. התחושה שלנו היתה שהתקשורת לא מסקרת את המשחק הדמוקרטי, אלא משתתפת בו. מבחי נתנו נחצה קו אדום ביחסי תקשורת ודמוקרטיה".

בהמשך הציג עו"ד בן צור חלק מחקירתו של פילבר, שבו תיאר פגישות נזיפה עם ראש הממשלה.

פרקליטי נתניהו: "הפרקליטות החליטה שלא להוסיף לבצע פעולות חקירה חיוניות ואלמנטריות בעניינים שעלו בחקירתה של הגברת קליין"

"בית דין שדה, שבו אני צריך לה סביר למה אני לא מצליח לספק את הסחורה", אמר, והוסיף: "שיחת הנ זיפה אולי הכי משמעותית, הכי דר מטית, היתה שנה לאחר הכניסה לת פקיד. אני זוכר את עצמי נמצא שמה בסיטואציה מאוד לא נעימה, שאני מתנצל, מסביר ומנסה לתרץ ולנמק איך דברים קורים, תהליכים קורים וכדומה. ראש הממשלה אף פעם לא צעק עלי. לכאורה רגוע, אבל אמר לי דברים קשים בצורה רצינית. אמר לי 'אם היית עובד אצלי בחברה פרטית הייתי מפטר אותך'".

בחלק אחר בדיון הראה עו"ד בן צור קטעים מתוך חקירתו של פיל בר, שבו הוא אומר שזמן קצר לאחר

פילבר על הסיקור ב :2015

"התחושה שלנו היתה שהתקשורת לא מסקרת את המשחק הדמוקרטי, אלא משתתפת בו"

כניסתו לתפקיד, היה לו רושם כי ההתנגדות של משרד התקשורת למיזוג בזק יס מגיעה ממקום לא ענייני. עוד הראה עו"ד בן צור שפילבר לא היה בעדיפות הרא שונה של נתניהו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת - לפניו היו אורן הלמן, יואב הורביץ וניר חפץ.

בתוך כך, בתחילת הבוקר הת ביעה ביקשה להוסיף עדי תביעה בתיק .1000 פרקליטי נתניהו טענו כי "במשך חמישה חודשים לא בי צעה הפרקליטות פעולות חקירה נוספות כלשהן, ואף לא הודיעה לבית המשפט שבכוונתה לתקן את כתב האישום.

"הפרקליטות החליטה שלא להוסיף ולבצע פעולות חקירה חיוניות ואלמנטריות בעניינים שעלו בחקירתה של הגב' קליין )מיכל קליין, י"א(, ובכך גילתה דעתה כי האירועים שנחקרו במ סגרת השלמת החקירה לא חיוניים להוכחת אשמתו של המשיב".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281719798187628

Israel Hayom