עיתון ישראל היום

החשד: בחברת הבנייה של הקבלן קיזזו חשבוניות מזויפות לארגון פשע

החשוד נחקר במשך עשר שעות ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים ● החקירה קשורה למעצר חברי ארגון הפשיעה ג'ארושי

איציק סבן בהכנת הידיעה השתתף איליה יגורוב

המשטרה עיכבה אתמול לח קירה קבלן מוכר מהדרום, בחשד שבחברת הבנייה שבבעלותו קיזזו חשבוניות פיק טיביות שהנפיק ארגון פשיעה.

הקבלן נחקר במשך כעשר שעות, ובסיום החקירה שוחרר לביתו בת נאים מגבילים. יצוין כי חקירתו היא חלק מחקירה ענפה, שבשבוע שעבר הפכה לגלויה, עם מעצרם של 21 חשודים. חלקם הם חברי ארגון הפ שיעה ג'ארושי, החשודים בביצוע עבירות פליליות, לרבות שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקלים, שהיו על פי החשד עורק כלכלי במימון פעי לות פלילית ענפה.

אחד הנחקרים בפרשה הוא יורם קצב, אחיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב. יורם חשוד שהיה שותף למערך מאורגן של הפצה וקיזוז חש בוניות שהוצאו שלא כדין.

במהלך החקירה הסמויה מופה מארג רחב של חברות אשר שימשו את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון. כמו כן, נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה. במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה כמה בעלי חברות בנייה, חברות כוח אדם וחברה להשכרת רכב, בחשד לקבלה של חשבוניות החשודות כפיקטיביות או של תמורתן.

במסגרת זו נדרשה חקירה של חברת הבנייה בבעלות הקבלן מה דרום. אתמול הוארך בפעם השנייה מעצרו של אחמד קסאס, הנחשב לאיש הכספים של ארגון הפשי עה ג'ארושי, עד 25 במאי. לקסאס מייחסת המשטרה גם השתלטות על מלון יוקרה בהרצליה ועל פרויקט בנייה בקריית מלאכי תוך סחיטה באיומים.

חדשות

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281702618318444

Israel Hayom