עיתון ישראל היום

איתמר בן גביר יוזם: חוק עונש מוות למחבלים

על רקע גל הטרור, יו"ר עוצמה יהודית מבקש לקדם את הצעת החוק שתאתגר גם את חלק מחבריו לאופוזיציה ● בכירים בליכוד: "יש לנו בעיה עם החוק הזה"

אמיר אטינגר

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, יעלה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לח קיקה את חוק עונש מוות למחבלים. בן גביר הגיש את החוק יחד עם ח"כ מאי גולן, אך למרות זאת ההצעה צפויה לעורר מחלוקת גם באופוזיציה.

לצד כמה חברי כנסת מהליכוד שאמרו כי הם תומכים בחוק של בן גביר, בכירי הליכוד אמרו ליו"ר עוצ מה יהודית כי "יש לנו בעיה עם החוק הזה, יש בכירים במפלגה שיתנגדו או לא ירצו לתמוך בחוק".

כאמור, מדובר בהצעת חוק שצפויה לחצות את האופוזיציה ולבחון את הלכידות שלה סביב קידום חוקים ימ

ניים אשר הועלו על ידי חבריהם למ חנה, כמו במקרה של בן גביר וגולן.

במקביל, בן גביר שוחח עם בכירי הליכוד והבהיר להם כי הוא מצפה לתמיכה גורפת בחוק, שצפוי לאתגר גם חלקים בקואליציה. כידוע, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דרש בעבר לקדם את חוק עונש מוות למ חבלים, וכן מפלגתו היא זו שהגישה בעבר הצעת חוק בנושא.

הצעת החוק של בן גביר מבקשת לקבוע כי מחבל שרצח אזרח ישרא לי דינו מוות. כלומר, מוות באמצ עות כיסא חשמלי. בנוסח החוק נקבע כי כל אדם שגורם למותו של אזרח ישראלי ממניע גזעני, תוך רצון לפ גוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו - דינו מוות. נוסף על כך, החוק מבקש לקבוע כי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מחבל שנגזר עליו עונש מוות, במטרה למנוע אפ שרות לכלול מחבלים שנידונו למוות בעסקאות שחרור מחבלים.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "עונש מוות למחבלים זה צו המוסר, ההיגיון והשעה. אין שום סיבה שרוצחי משפחות וגודעי חיים יראו אור יום, או ישוחררו בעסקת שחרור מחבלים. העונש הזה לא רק יפחית את המוטיבציה לבצע פיגועים, אלא גם ימנע חלומות על עסקאות. אין דרך אחרת להתמודד עם הנושא הזה".

חדשות

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281668258580076

Israel Hayom