עיתון ישראל היום

גנץ מאשר: "איראן שיגרה מל"טים לישראל"

"טהרן מפתחת באזור מערכים מבצעיים עם יכולות מדויקות"

לילך שובל ואריאל כהנא

שר הביטחון בני גנץ נאם אמש בכנס "מציאות עולמית חדשה" של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן שבהרצליה. נאומו מגיע יממה לפני ביקורו בארה"ב, שם ייפגש עם מזכיר ההגנה האמרי קני לויד אוסטין בוושינגטון.

בתחילת נאומו קישר גנץ בין המלחמה באוקראינה לבין האיום האיראני. "אחד מה לקחים הוא שנכון להפעיל את העוצמה הכ לכלית, המדינית, ואם נדרש גם כוח צבאי, מוקדם ככל האפשר, ואולי בדרך הזו למנוע מלחמות. הדבר נכון גם לגבי המצב שבו אנו נמצאים מול איראן".

גנץ הבהיר כי "את מחיר המלחמה העתי דית האפשרית הזו ניתן לחסוך או להקטין על ידי הפעלת מסכת לחצים רב ממדית של העו לם כולו, ותוך שיתוף פעולה אזורי ובינלאומי רחב. המחירים להתמודדות עם האתגר האיראני בהיבטים העולמיים והאזוריים היום גבוהים משהיו לפני שנה ונמוכים משיהיו בעוד שנה".

במקביל, חשף גנץ את קצב ההתחמשות של שלוחי איראן במזרח התיכון: "שלוחי איראן תו קפים מאגרי נפט, שדות תעופה ומתקנים אזר

חיים, והיא בעצמה תוקפת באמצעות כוח קודס. טהרן מפתחת באזור מערכים מבצעיים עם יכו לות מדויקות של טילי שיוט, טילי קרקע קרקע וכטב"מים, לטווח של אלפי קילומטרים. כמות האמל"ח האסטרטגי הזה שנמצא בידי שלוחי איראן גדלה באופן משמעותי בשנה האחרונה".

גנץ התייחס לפרסומים על הכטב"מים שנ שלחו לאיו"ש ולעזה וחשף כי "אנו מעריכים כי מטרת השיגור היתה להצניח את המל"טים ברצועת עזה או ביו"ש ולהיאסף שם על ידי אר גוני הטרור. המשימה הוכשלה והמל"טים יורטו בשטח עיראק. גם בסוריה ממשיכים להתבצע ניסיונות של העברה ושל ייצור אמל"ח מדויק".

בתוך כך, כוחות צה"ל זיהו בתחילת השבוע רחפן השייך לארגון הטרור חיזבאללה שחצה את הגבול לשטח ישראל - והפילו אותו.

חדשות

he-il

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

2022-05-18T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281659668645484

Israel Hayom