עיתון ישראל היום

גלישה בטוחה

בחלק מהענפים במשחקי החורף הקרובים ישנם ספורטאים שכבר מסומנים כמועמדים להיות הגיבורים האולימפיים ● ברשימה: סקי, ביאתלון, החלקה על הקרח וסנובורד ● ובהוקי? גם שם, עם קצת עזרה מהקורונה, הסוף די ידוע מראש

אם לא יקרה דבר בלתי צפוי, גולש הסקי למרחקים מנורבגיה, יוהאנס הוספלט קלאבו, יהיה הגיבור הגדול של משחקי החורף בבייג'ין. מדובר באת לט על שמגיע למשחקים בכושר שיא, ונחוש להוכיח ששלוש מדליות הזהב באולימפיאדה הקודמת בפיונגצ'אנג ב 2018 היו רק המערכה הראשונה. הדו מיננטיות שלו אז היתה מרשימה כל כך, שהעיתונאים קראו לגבעה שבה עקף את כל היריבים "גבעת קלאבו".

כמה מוצלחת תהיה עבורו המערכה השנייה? לפני כשבוע זכה קלאבו באופן משכנע ב"טור דה סקי", סדרת תחרויות סקי המורכבת מקטעים בעלי מאפיינים שונים. בעבר טענו מבקריו שאינו רבגוני מספיק, ושהוא מתאים רק למקצי הספ רינט. קלאבו הקשיב לביקורות והגביר את האימונים למקצים ארוכים יותר, בהנחיית סבו המאמן. את התוצאות נראה בבייג'ין, והן תהיינה מרהיבות.

גם לגולשת האלפינית מיקאלה שיפ רין יש סיבות לחלום על שלוש מדליות זהב באולימפיאדה הקרובה. לאמריקנית ממוצא יהודי סיכויים גבוהים לנצח בש לוש דיסציפלינות שבהן תתחרה בסין: סלאלום, סלאלום ענק ומקצה משולב. ביום טוב, גם מדליה במקצוע נוסף, סופר ,G נראית אפשרית בהחלט.

למקרה שקלאבו יפקשש בסקי למרח קים, לנורבגים יש אופציה ב' בביאתלון. באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בשנת ,2021 סטורלה הולם לגרייד זכה בארבע מדליות זהב, אך נבחרת נורבגיה בביאתלון משופעת בכוכבים מדרגה ראשונה, ולכן התחרות הגדולה ללגרייד תבוא מכיוון חבריו, האחים טרייה בו ויוהאנס טינגס בו. כל אחד מהשלושה עשוי להתגלות כגיבור אולימפי חדש.

הכוח הנשי

בתחרויות הנשים בהחלקה מהירה על הקרח תמשוך את רוב תשומת הלב ההולנדית אירן ווסט. למ קרה שתהיתם מי האת לט ההולנדי המעוטר ביותר, הרי זוהי ווסט, ולא יוהאן קרויף, למשל. בגיל 19 היא התייצבה במסלול ההחלקה באולימפיאדת טו רינו ,2006 בלי שהיה באמתחתה הישג משמעותי כלשהו, וקטפה זהב במקצה ל 3,000 מ', שעדיין נותר האהוב עליה לצד המקצה ל 1,500 מ', שבו היא זכתה במשחקי ונקובר 2010 ובאולימפיאדת פיונגצ'אנג האחרונה. אם ווסט תעמוד בראש הפודיום גם בבייג'ין, היא תהפוך לספורטאית הראשונה שזוכה במדליות זהב בחמש אולימפיאדות שונות.

ויש גם את גולשת הסנובורד קלואי קים. רגעי התהילה הראשונים של האמריקנית נרשמו בגיל ,17 במשח קי פיונגצ'אנג. היא זכתה אז בזהב במ קצוע "חצי צינור", מהספקטקולריים ממקצועות הסנובורד. במקצוע זה נד רשים המתחרים לבצע טריקים בזמן הג לישה בין שני צידי רמפה בעלת קירות גבוהים ומעוגלים, ובעיקר בזמן שהם באוויר מעל צידי הצינור. קים המי ניאטורית 1.60) מ'( שולטת בענף. היא היתה האישה הראשונה בתולדות משחקי החורף שביצעה שתי קפיצות משולשות מלאות 1,080) מעלות( בזו אחר זו, ומתהדרת בתוארי אלופת העולם ואלופת משחקי .X-Games קים אהודה כל כך בארה"ב, שחברת מאטל ייצרה בובת בארבי בדמותה, ואחרי שת מונתה הופיעה על קופסאות הקורנפלקס של קלוג'ס נרשם הזינוק החד ביותר במ כירות המוצר בתולדות החברה.

גם עבור אנסטסיה טטלינה, המתח רה בסקי בסגנון חופשי )פריסטייל(, זו תהיה אולימפיאדה שנייה. בפיונגצ'אנג היא אמנם עלתה לגמר במקצוע סלו פסטייל, אך דורגה בסופו של דבר רק במקום ה ,12 הרחק מהפודיום. מאז לאולימפיאדה נוסף מקצוע חדש, "ביג אייר" ‪(big air)‬ שמו, גרסה אקסטרימית עוד יותר של סלופסטייל, ולמקצוע הזה טטלינה תגיע כפייבוריטית. היא אלופת העולם המכהנת ב"ביג אייר", ובניגוד לטוענות האחרות לכתר היא תופיע בסין רעננה, אחרי שוויתרה במודע על תח רויות גביע העולם בשלהי .2021

אריאל בולשטיין

אין תלונות לרוסים

החלטת ראשי ה ,NHL הליגה הצ פון אמריקנית בהוקי קרח, שלא לאפשר לשחקניה להגיע לאולימפיאדה בשל

סכנת הקורונה, הופכת כמעט אוטומטית את רוסיה למועמדת העיקרית לזכייה בזהב. בהיעדר כוכבים גדולים באמת, רמת התחרות תיפגע, אבל הרוסים כמו בן לא יתלוננו על כך. אם לא תזלזל בנבחרות אחרות, "המכונה האדומה", כפי שמכונה הנבחרת עוד מימי בריה"מ, תוכתר לאלופה אולימפית בפעם העשי רית. אגב, גם מרבית הזכיות הקודמות שלה הושגו בהיעדרם של שחקני .NHL

בהוקי הנשים ההימור על התוצאה ודאי אף יותר, לפחות עד למשחק הגמר. נבחרות ארה"ב וקנדה עולות על האח רות בכמה דרגות, והן תילחמנה על הזהב במשחק הגמר, כפי שקרה בכל האולימ פיאדות הקודמות, מאז צורף ענף ההוקי קרח לנשים למשחקים האולימפיים.

ספורט

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282381222927070

Israel Hayom