עיתון ישראל היום

המאבק בטרור היהודי הוא של כולנו

אבי דבוש

ביום שישי האחרון, ערב שבת פרשת יתרו, ירדו כ 20 רעולי פנים ממאחז גבעת רונן והיכו פעילים של רבנים לזכויות אדם. הם תקפו אותם בסלעים ובמקלות ושרפו רכב של פעיל, שבמזל גדול לא היה בתוכו. התמונות המזעזעות עוררו תגובות ברחבי המערכת הפוליטית, אבל הקשב שלנו מוגבל. אם המערכות ימשיכו לנמנם ואנחנו נמשיך לדבר הבא, הטרור היהודי ילך ויתעצם.

כששואלים אותי למה אני גר בשדרות, בקרב מצ ביעי ימין מובהקים, אני צוחק. גדלתי במשפחה ימנית ואני מרגיש הכי בבית בשדרות. לא רק שאנשי ימין לא מפחידים אותי, אלא שמעניין הרבה יותר לגור במקום שבו אנשים חושבים באופן שונה ממני. במציאות אני גם מגלה פעמים רבות שיש לנו הרבה יותר הסכמות מאשר נדמה מראש. אנשי הימין הם אחיי ואחיותיי, ורוב רובם פטריוטים ושוחרי טוב.

לכן אני מאמין באמונה שלמה שאנשי ימין צריכים להיות שותפים שלנו למאבק בטרור היהודי. כל מי שראה את התמונות הקשות מבורין בשישי האחרון, צריך להזדעזע ולנקוט עמדה. העובדה שגם מועצת יש"ע גינתה את הלינץ' היא חשובה, אבל רחוקה מלהספיק. רק יחד נוכל להשיג כמה דברים: תמיכה רחבה בעקירת המאחזים הבלתי חוקיים והאלימים כגבעת רונן, הכרזה על המיליציות היהודיות הללו כארגוני טרור, והגדרת הנפגעים מהטרור היהודי כנפגעי פעולות איבה.

יש תקופות שבהן צריכים להיות ברורים וחדים. בש ביל רבים מאיתנו המציאות ביהודה ושומרון היא רחוקה. אנחנו אומרים שהמציאות "מורכבת", וזה פוטר אותנו מלנקוט עמדה. המציאות אכן מורכבת, ועדיין אנחנו מחויבים ב"סור מרע ועשה טוב. בקש שלום ורדפהו". כאשר המיליציות תוקפות פלשתינים, זה אפילו רחוק לנו יותר. אנחנו מתעוררים לעיתים כשתוקפים פעילים יהודים או חיילים ושוטרים. זה קורה כל הזמן, והגיע גם לרצח בדומא ובירושלים. כפי שאומר השיר, אם נשתוק על זה - הילדים שלנו יהיו הבאים בתור לחטוף.

יש גם אנשים שבוחרים בטקטיקה אחרת. ראש מו עצת שומרון מגנה את המתקפה, ובאותה נשימה מא שים את "ארגוני השמאל הקיצוני והאנרכיסטי" בפ רובוקציות. אם שתילת עצי זית לט"ו בשבט במטעים שהושחתו על ידי פורעים יהודים היא פרובוקציה, אז אנחנו פרובוקטורים. אם ארגון רבני ציוני שעומד לטובת זכויות אדם של עניים יהודים וערבים, מבקשי מקלט וחקלאים פלשתינים הוא פרובוקציה, אז אנחנו פרובוקטורים. אם אמונה בשגשוג ובשלום משותפים ובמימוש "ואהבת את הגר" היא פרובוקציה, אז אנחנו הכי פרובוקטורים.

אם אתם קוראים את המפה כך, אז אתם במחנה הנ כון, שיביא לבידוד ולצמצום של התופעה האיומה הזו. השבת קראנו את עשרת הדיברות. מעמד הר סיני משמש השראה לאנשים מכל הדתות והתרבויות. מעמד הר סיני מאמין באדם וביכולת שלו לקבל הכרעות מוסריות. הוא דורש מאיתנו לא להיכנע לדחפים האלימים שלנו ולא להסכין עם עולם של "כל דאלים גבר". עשרת הדיברות הם התחלה לעולם מוסרי, שתובע שינוי בין אדם לחברו. מי שאלוקים בליבו לא ירצח, לא יחמוד, יאהב את רעהו, לא יתמוך במי שבחרו באלימות וברוע.

זה הזמן שלנו לפעולה משפיעה נגד הטרור היהודי, שפוגע בכולנו.

השבת קראנו את עשרת הדיברות. מעמד הר סיני מאמין באדם וביכולתו לקבל הכרעות מוסריות ודורש מאיתנו לא להיכנע לדחפינו האלימים, לסרב ל"כל דאלים גבר"

דעות

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282179359464158

Israel Hayom