עיתון ישראל היום

אפס קלאס במאה מאמץ

אקס פקטור לאירוויזיון, רשת ‪21:15 ,13‬

ניר וולף l עובר מסך

טושטוש, אתה רץ, תעצור שנייה בצד. אנחנו בחצי הגמר אז טוש טוש, אל תלחץ. נבחר נציג לאירוויזיון אחרי השנ"ץ, כי שבוע וחצי לפני תום העונה של "אקס פקטור" כדאי לעצור רגע בצד ולומר: נטע ברזילי בתור שופטת בריאליטי היא דמות טלוויזיונית מעצבנת, אפילו עד לרמה של בלתי נסבלת. ממש אפס קלאס במאה מאמץ.

והסיבות ארוכות ומגוונות. לאורך הפרקים סיפקה נטע שוב ושוב תגובות קרינג'יות לביצועי השירים, ובמקרים רבים התנהגה על שולחן השיפוט כמו נערה מתבגרת המוצפת באמוציות. כפי שהיא עצמה העידה, מספיק שספיר סבן תשיר לה את המרכיבים של חלב סויה או שמיכאל בן דוד רק יסתכל עליה כדי שנטע תתפרק מבכי בתיאטרליות מוגזמת.

כשנטע צריכה להסביר את דעתה על המתחרים שהיא שופטת, לרוב זה יתבצע מנקודת הראייה המצומצמת שלה, באיזו אגוצנ טריות כזו שתמיד תזכיר לה את עצמה ואת המסלול שעברה. ומ כיוון שהכל אצלה מוגזם, אז בדרך כלל תגובותיה יהיו מופרזות: מדהים, מושלם, הלב שלי התנפץ, ועוד שלל סופרלטיבים על כל ביצוע בינוני.

רמת הפרגון וההתרגשות ממשתתפי העונה חרגה מפרופורציות, ונטע היא לא השופטת היחידה שחוטאת בכך - חבורת השופטים ב"אקס פקטור" מקפידה להרים למתמודדי העונה הרבה יותר ממה שבאמת מגיע להם. וככה מנפחים את האגו, מרימים אותם ממש גבוה, ומייד משחררים אותם להתרסק לבד מחוץ לריאליטי. רק פעם בדור מישהו יוצא מתוכנית כזו ישר לזכייה באירוויזיון, אז אחראי כלפי המתמודדים זה בטוח לא.

יש הרבה כשלים בעונה הזאת של "אקס פקטור", ושולחן השיפוט הוא כנראה הגדול ביותר. משהו שם לא עובד, לא מעניין, ובעיקר לא ברור. ההחלטות ונימוקי השיפוט סותרים את עצמם מתוכנית לתוכנית, ולפעמים אפילו באותה תוכנית. כך יוצא שמתמודדים כמו לינט, שימי תבורי ואחרים הודחו בלי סיבה מוגדרת בזמן שנטע, למשל, מקדמת בלי בושה את חברתה הטובה ספיר סבן, ואף כינתה את אביב גפן "מגעיל" כשהעז לבקר את שירתה של סבן.

מילא אם זו היתה רק ברזילי, אך חוסר האובייקטיביות שלה מקרין גם על יתר השופטים. גפן, לדוגמה, שומר באובססיביות על אנה סטפני ועל אלי חולי; ובמבט לאחור, איכשהו יצא שהזמרים שהכי זכו לדחיפת השופטים וההפקה היו דווקא יוצאי תוכניות עבר של רשת, כמו סבן, חולי וענבל ביבי. מוזר, נכון?

אם מישהו חשב להרים השוואה ל"הכוכב הבא", זה ממש מיותר. "אקס פקטור" לקחה על עצמה את בחירת השיר שייצג השנה את ישראל באירוויזיון, אבל לכולם ברור שזה גדול עליה, עד כדי כך שנראה כאילו היא נקלעה לסיטואציה.

תרבות

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282114934954718

Israel Hayom