עיתון ישראל היום

"אנחנו לא כאלה שונים"

שניהם כוכבי על, אבל עד כה לא שיתפו פעולה • עכשיו מירי מסיקה ועברי לידר משחררים שיר משותף, "ממרחק נשימה", ומתלהבים מהחיבור ביניהם )"אנחנו מוציאים משהו אחר אחד מהשני"(

מאיה כהן

מפגש פסגה של שני ענקים: עברי לידר ומירי מסיקה חוברים זה לזה בפעם הראשונה בקריירות שלהם ומו ציאים שיר משותף: "ממרחק נשימה". את המילים כתבו מסיקה ואבי אוחיון, והלחן הוא של אלנתן שלום ואבי אוחיון.

"אני התחלתי עם עברי, אני תמיד מתחילה עם הבנים", צוחקת מירי בת גובה לשאלה איך נולד שיתוף הפעולה הזה. "אנחנו אנשים מאוד שונים ואמנים מאוד שונים על הבמה, אבל אני ידעתי שעברי ואני זה שילוב מנצח. אחרי הסגר היתה לי הופעה באמפי שוני והזמנתי את עברי להתארח בה. זה היה מרהיב. התפו צצנו על הבמה. למחרת כתבתי עם אבי אוחיון את 'ממרחק נשימה' ואמרתי שאני רוצה להפוך את זה לדואט. המנהלת שלי אמרה 'אולי עברי?'. חשבתי שהסיכויים לכך שהוא יסכים נמוכים אבל הוא הסכים, וזה ממש ריגש אותי".

לידר: "באמפי שוני באמת היה איזה

קסם, היה לנו מאוד כיף יחד על הבמה. אני אוהב את מירי הרבה שנים, אוהב את השירה ואת הנוכחות שלה על הבמה. אני מאוד מעריך אותה כאמנית. כשהיא הת קשרה, זה סקרן אותי. רציתי לראות אם באמת יכול להיות שם משהו מעניין. רצי תי לבדוק איך זה יעבוד בינינו ואמרתי, 'יאללה, בואי ניפגש'. איך שנפגשנו זה נשמע לי ממש נכון, משהו בקולות עבד טוב. כשעושים מוזיקה ממקום נכון ואמיתי - זה תמיד עובד. ההשפעה שלנו אחד על השני מאוד מעניינת כי לכאורה יש משהו מאוד שונה בינינו, ומצד שני גם לא כל כך שונה. מירי מוציאה ממני משהו אחר, ואני מוציא ממנה משהו אחר". איך אתם עוברים את הגל החמישי? לידר: "אני חושב שאנחנו קצת פחות לחוצים מאשר בגלים הקודמים, כי אנחנו יודעים שמגיע טירוף ואז הגל עובר וזה משתחרר. ראינו מה קרה בסוף הגל הקו דם, אז מכניסים את הראש מתחת למים ומחכים שיחלוף. בינתיים יוצא שיר. אנ חנו יוצרים ומקליטים. אצלי נדחו הופ עות, אנשים הזיזו אבל יש הופעות. בשבוע שעבר הופעתי, ויש לי הופעה ב 29 בינואר בתיאטרון הצפון".

מסיקה: "יש מתח. אני מרגישה כמו במאניה דפרסיה. שיאים מאוד גדולים, ואז תהומות מאוד עמוקות, והכל מאוד קיצוני. היתה לי הופעה חגיגית בשבוע שעבר בזאפה, וזה הרגיש לי כמו נס. עד רגע לפני, לא ידעתי אם אדבק. בכל יום כשהבנות חוזרות מבית הספר אני חוששת שהן נדבקו. הכל מאוד שביר, וגם מבחינת מכירות הכרטיסים - אנשים מבטלים כי הם בבידוד. אז זו תקופה שבה חורקים שי ניים, אבל יש בה גם משהו מתוק כי כשאת עולה לבמה - את מרגישה שזה ניצחון גדול. יש לי הופעה ב 12 בפברואר בעמק חפר, ואני מקווה שהכל יעבור עד אז".

אחרי הדואט אתם מתכננים גם הופ עה משותפת?

מסיקה: "ברור, עוד לא יודעים מתי. אולי אני אתפרץ להופעה של עברי בתיאטרון הצפון".

לידר: "בכיף, מתי שבא לך".

תרבות

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282097755085534

Israel Hayom