עיתון ישראל היום

אומיקנסת נכבדה

הגל החמישי בהחלט לא פסח על כנסת ישראל, שהפכה למוקד מרכזי להדבקות ● ח"כ האוזר שיגר מכתב ובו שלל המלצות לניהול שגרה לצד המגיפה

במהלכו

של גל האומיקרון הגיע היקף המאומתים היומי ביש ראל ליותר מ 70 אלף איש. הגל לא פסח גם על משכן הכנסת, ועוד מראשיתו היתה הכנסת מוקד מרכזי להדבקות. בזה אחר זה נדבקו עובדי המשכן - מאבטחים, פקידים, עובדי מטבח ועוד. גם חברי הכנסת והשרים צייצו כל אחד בתורו על דבר הימ צאותם חיוביים לקורונה.

סך הכל נדבקו בנגיף הקורונה, נכון לשעת סגירת הגיליון, 52 חברי כנסת וסגני שרים, שניים מהם - יואב בן צור )ש"ס( וישראל אייכלר )יהדות התורה( - נדבקו פעמיים.

רק בגל הנוכחי, בחודש ינואר האח רון, נדבקו השרים וחברי הכנסת הבאים: שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, סגן שר החוץ עידן רול, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר התרבות חילי טרופר, וחברי הכנ סת מיכאל ביטון, יום טוב כלפון, יש ראל אייכלר, יואב בן צור, חיים כץ, אופיר כץ, אתי עטייה, אוסאמה סעדי, אופיר סופר, יצחק פינדרוס, דודי אמ סלם, משה קינלי טור פז, מאיר פרוש, אבתיסאם מראענה, רות וסרמן לנדה, אלכס קושניר, נעמה לזימי, מיקי זוהר, מיכאל מלכיאלי, גילה גמליאל, יוליה מלינובסקי ובצלאל סמוטריץ'.

נוהלי הכניסה למשכן חודדו - צו מצמו כניסות האורחים והכניסות למ ליאת הכנסת, מזנוני הכנסת נסגרו לי שיבה ומתנהלים כיום במתכונת טייק אווי, וההנחיה על עטיית מסיכות נש מרת על ידי משמר הכנסת.

נדבקים חדשים בכל יום

ההודעות על נדבקים חדשים בבית המחוקקים לא מפסיקות להגיע מדי יום לעובדי המשכן באימייל, שמפ רט את שמות הנדבקים, את תפקידם ואת המועד שהאחרון שבו שהו במ שכן הכנסת.

לאחרונה שיגר ח״כ צבי האוזר מכתב למנכ״ל הכנסת גיל סגל, שבו העלה "כמה רעיונות שראוי לאמץ אותם וב דחיפות, הן לטובת תפקוד מיטבי של הכנסת והן כמצפן לתפקוד נאות של מקום עבודה גדול וציבורי בעיצומה של מגיפה".

במכתב, שהגיע לידי "ישראל היום", מונה האוזר ארבע המלצות: התקנה של מכשירי טיהור אוויר במרחבים משו תפים, פתיחה והשמשה של האזורים החיצוניים בכנסת, הצבת עמדת בדיקה במשכן, ורכישה מרוכזת של מסיכות בתקן מוכר.

האוזר, המשמש סגן יו"ר הכנסת, העלה את הנושא שנית בפורום שבו נכח מנכ"ל הכנסת, ונענה כי המלצותיו מקובלות ויקודמו בזריזות האפשרית. עמדת מד"א אכן הוקמה בכנסת ואף סייעה לגלות כמה מאומתים במש כן, ובהם ח"כ פינדרוס, שנבדק בעמדה כשתכנן לצאת להלוויה של אורה הר צוג ז״ל, אך שאר ההמלצות טרם קודמו.

האזורים החיצוניים לא הושמשו מפאת מזג האוויר הסוער בשבוע האח רון, ובנגוע למטהרי האוויר ולמסיכות האחידות, מדור "הכנסת" ימשיך לעדכן.

להשמיש מרחבים פתוחים

ח"כ צבי האוזר אמר ל"ישראל היום": "גלי הקורונה שבים ומכים בנו, והכ נסת וכולנו צריכים להתאים את עצ מנו לכך. בכנסת יש מרחבים פתוחים ויפהפיים, אפשר וצריך להשמיש אותם למרחבי עבודה ומפגש. אני בטוח שלק ראת האביב חברי הכנסת יגלו בה מקו מות שהם טרם מכירים".

כנסת

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282033330576094

Israel Hayom