עיתון ישראל היום

בגלל מזג האוויר הקר: עלייה במחירי המלפפונים

היאלי יעקבי־הנדלסמן

מחירו של הירק שנחשב למוצר בסיסי בכל בית, המלפפון, עלה לאחרונה באופן כזה שמשפיע על יוקר סל הצריכה שלנו.

נוי הדס, בעלת רשת "נוי השדה", אמרה ל"ישראל היום": "אנחנו רואים עלייה חריגה במש חירי המלפפון. זה הירק שהכי התייקר לאחרונה. המלפפון הוא ירק בסיסי, ולכן כאשר המחיר שלו עולה זה משמעותי מאוד".

הסיבה לכך היא הקרה שפוש געת באיכות ובהיצע. זה ירק שזקוק לחום, הוא גדל בחממות והלילות הקרים פוגעים בהיצע. אנחנו מוכרים מלפפונים כעת 11.8שב שקלים במקום בש8.6 שקלים, ואני מוכרת אותו במש חיר הפסד. זה המחיר שבו אני רוכשת אותו. יש ירקניות ששם זה עולה יותר, ואף יש מחסור, שזה יותר חמור. אני לא מרוויחה על המלפפון כי אני מאמינה שאי אפשר להעלות את המחיר".

יצוין כי המחירים ברשתות המזון נמוכים יותר. כך, למשל, באתרי האונליין השונים ניתן למצוא מלפפונים בעלות של 9.9-5.9 שקלים.

לדברי הדס, "המחיר ברשתות המזון הוא נמוך יותר כי חלקן מוכרות את המלפפונים במחיר עלות, וחלקן מוכרות פחות איכוש תיים". היא גם מציינת כי "אחת הסיבות להתייקרות היא החלטות שקשורות ליבוא. בעקבות כך יש חקלאים שוויתרו על הגידולים. מעבר לכך, השנה היא שנת שמיש טה, וגם לכך יש השפעה".

מרשת מחסני השוק נמסר בתש גובה לעליית המחירים כי "בגלל הקרה יש מחסור חריף של מלש פפונים, קישואים, עגבניות וחציש לים. כתוצאה מכך מבצעים יבוא מלפפונים מירדן. ללא יבוא לא יהיו מלפפונים ברוב השווקים".

ממשרד החקלאות נמסר בתש גובה לעליית המחירים כי "מלש פפונים מגיבים לטמפרטורות נמוכות. לפי התחזית לשבוע הקרוב ובהתייחס לטמפרטוש רות שהיו ביומיים האחרונים נראה שלא צפוי להיות מחש סור. שנת השמיטה השפיעה על חלק מהגדלים לשנות גידוש לים, אך לא מדובר בהיקף רחב שיגרום למחסור. איננו מכיש רים חקלאים ששינו את הגיש דול בגלל הרפורמה".

כלכלה

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282024740641502

Israel Hayom