עיתון ישראל היום

בנט ייפגש עם בעלי עסקים, ליברמן שואף לפצות בפברואר

רה"מ וסגן השר קארה ייפגשו עם נציגי ענפים שנפגעו בגל הקורונה החמישי ● שר האוצר ליברמן קיים אמש פגישה עם בכירי המשק: "לא נפקיר אף אחד ונפעל באחריות"

סוניה גורודיסקי

ראש הממשלה נפתלי בנט וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה ייפגשו הבוקר עם נציגי הענפים שנפגעו בגל הקורונה החמישי. הפגישה מתוכננת לשעה 10 בבוקר והיא תתקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים. בפגישה ישתתפו ראשי ארגונים מהמגזר העסקי ונציגי ענפים שונים, ובהם תיירות, תרבות, מסעדנות, טקסטיל, אולמות האירועים, חדרי הכושר ועוד.

אמש קיים שר האוצר ליברמן פגישה עם נציגי ענפי משק שונים, וסגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה קיים שיחת זום עם בעלי עסקים כדי להבין לעומק את דרישתם. במהלך הפגיש שה אמר שר האוצר ליברמן: "אני מבין שיש פגיעה מסוימת בחלק מהעסקים בגל האומיקרון, אבל חשוב לי להיות גלוי בפניכם כי הסיוע הפעם חייב להיות ממוקד בעסקים שנפגעו. לא נפקיר אף אחד ונפעל באופן אחראי והוגן". מסתמן כי ליש ברמן רוצה להמתין לדוחות מע"מ של ינואר, שמדווחים על ידי בעלי עסקים לרשות המסים בש02 בפברואר. המשש מעות היא עוד חודש של חוסר

ודאות עבור בעלי עסקים, ועדיין מדוש בר בגישה מרוככת יותר מאשר המש תנה עד לסוף הרבעון. לפי הנוכחים בפגישה, ליברמן גם לא הבש טיח שום דבר קונקרטי וייתכן שעוד חודש המומנטום לפיש צוי העסקים בכלל ייעלם.

לפי גורמים ממשלתיים המעורים בנושא, היום או ביש מים הקרובים צפויה להיות הכרזה בנושא הסיוע, אך פרטיה עדיין לא נסגרו. בסוף השבוע האחרון בעלי העסקים שדורשים פיצויים הפגינו מול ביתו של רה"מ ברעננה. המוחים הפגינו תחת הכותרת: "בנט, תעצור את ליבש רמן". ההפגנה התקיימה בצל המתווה שהוצג, שלא נתן מענה לענפים נוספים מלבד ענף התרבות.

המסעדנים לא הגיעו להפגין ביום שישי מול ביתו של בנט.

יו"ר איגוד המסעדות שי ברמן מסביר בשיחה עם "ישראל היום" שעבור המש סעדנים, "הגל החמישי היה אחד יותר מדי. יש משלוחים, אבל זה לא רלוונטי לכחמישית מהעסקים. אנחנו מעריכים פגיעה של 50% ויותר במחזורים. המש סעדנים מגחכים על גישת האוצר להש מתין לסוף הרבעון. הם צריכים לשלם משכורות בש9 בפברואר, אין להם את הפריבילגיה להסתכל כה רחוק".

כלכלה

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282003265805022

Israel Hayom