עיתון ישראל היום

אחרי החקירה: מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן התפטר מתפקידו

בתום עשור כמנכ"ל הרשת: אברכהן, שנחקר לאחרונה בידי רשות התחרות בחשד לתיאום מחירים, הודיע על פרישתו ● בין המועמדים להחליפו: מנכ"ל עזריאלי אורי קיילשטיין, ומנכ"ל Be אורי וטרמן

סוניה גורודיסקי והיאלי יעקבי הנדלסמן

איציק אברכהן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, הודיע אתמול על התפטרותו והוא יסיים את תפקידו ב 31 במארס .2022 אברכהן כיהן כמנכ"ל הרשת במשך כעשור, וב תפקידים שונים החל משנת .2000 תחתיו שופרסל הפכה לקבוצת הק מעונאות הגדולה והמובילה ביש ראל, הנסחרת במדד ת"א .35

בישיבת הדירקטוריון הוחלט לה קים מיידית ועדה לאיתור מנכ"ל חדש לחברה בראשות יו"ר החברה. ל"ישראל היום" נודע כי המועמדים המובילים להחליף את אברכהן הם אורי קיילשטיין מנכ"ל עזריאלי, ואורי וטרמן מנכ"ל ,Be רשת בתי המרקחת מבית שופרסל.

במהלך כהונתו הוביל אברכהן אס טרטגיה הכוללת כמה נושאים עיק ריים, ובהם פיתוח והאצה של המותג הפרטי, שהפך להיות אחד המותגים האהובים והפופולריים בישראל. נוסף על כך, ייצור ההובלה בתחומי הסחר המקוון באמצעות שופרסל אונליין, המהווה כיום כ 20% מסך המכירות. כמו כן, פעל אברכהן להטמעת תר בות ארגונית ממוקדת לקוח וליצירת חוויית שירות מובילה.

"אנו מודים למר אברכהן על תרו מתו העצומה לחברה במהלך שנות עבודתו הרבות בה. מר אברכהן עיצב והנחיל בחברה את ערכי הליבה שלה - שירות ומקצוענות, איכות, הוגנות, חדשנות, ישראליות ומחויבות לעוב דים. הוא הוביל את החברה למצוינות ולהישגים רבים, ולמיצובה כחברה המצטיינת והמובילה בישראל בתחום הקמעונאות", אמר יו"ר הדירקטוריון יקי ודמני.

עזיבה בצל חקירה

הסיבות להתפטרות המפתיעה של אברכהן לא ידועות. כזכור, החוד שים האחרונים של אברכהן לא היו פשוטים, לאחר שבחודש נובמבר זומן למשרדי רשות התחרות ונחקר בחשד לתיאום מחירים בניגוד לחוק התח רות. מלבד אברכהן, נחקרו חברות נוספות בשוק המזון - בכירים נוספים מעולם הקמעונאות, ובהם רמי לוי, אייל רביד, דיפלומט, שטראוס ועוד.

מוקדם יותר שופרסל השיקה אתר ייחודי לחרדים, "ישיר למהד רין", שהציג מחירים נמוכים לעומת האתר הרגיל. בעקבות הסערה הצי בורית, הודיע אברכהן כי החליט על הקפאת פעילות האתר החרדי.

נציין כי החקירה שמנהלת רשות התחרות טרם הסתיימה. מנכ"ל משרד הכלכלה, רון מלכא, אמר בשבוע שעבר ל"ישראל היום" שהחקירה "בעיצומה". "בסוף זאת חקירה ויש לה משמעויות, וצריך לא להתערב - עד שלא מסיימים. אבל זה בהחלט חלק מהעניין שרשות התחרות אוכפת - בסוף יש חוק תחרות, והעניין הוא באיזו מידה אנחנו אוכפים אותו, ואנ חנו בעד אכיפה יותר משמעותית".

בשוק טוענים שההתפטרות של אברכהן לא קשורה לאירועים, ושמ דובר בהחלטה ששקל כבר הרבה לפני תחילת החקירה של רשות התחרות.

כלכלה

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281994675870430

Israel Hayom