עיתון ישראל היום

הסופה היוונית שלי: "אלפיס" בדרך לארץ, צפוי שלג בבירה

התקררתם בסופה כרמל? קבלו את המערכת החורפית "אלפיס" ● היום הגשמים והסופות יימשכו; השיא - ברביעי ● בירושלים מצפים גם הפעם לשלג: "ערוכים עם בגדים חמים לנזקקים"

דן לביא ויורי ילון

הגשם והסגריריות שחווינו אתמול הם רק ההכנה לשלג ולאווירה החורפית הצפויים השבוע. גלי מזג האוויר החורפי הפוקדים את הארץ לאחרונה צפויים להימשך ואף להגיע לשיאם ביום רביעי, עם חדירת אוויר קר במיוחד מרוסיה, שי גרום למזג אוויר סוער ולשלג בהרים. בינתיים, מערכת מזג האוויר קי בלה את השם הקפריסאי "אלפיס" - ,Elpis מתוך רשימת אירועי מזג האוויר. היום יירדו גשמים לפרקים בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, יהיה קר מהרגיל ובבוקר ייתכן שלג קל בצפון רמת הגולן. הרוחות ייחלשו. בצהריים הגשמים יתמעטו וייפסקו בהדרגה. בלילה תיתכן קרה בפנים הארץ ובהרים.

מחר דווקא צפויה הפוגה זמנית בגשמים, ותחול עלייה קלה בטמפ רטורות. בלילה הגשם יתחדש בצ

פון הארץ.

שינוי המגמה יתרחש ביום רביעי, אז ייעשה גשום וסוער: בצפון הארץ ובמרכזה יירדו גשמים חזקים, מלווים בסופות רעמים ובברד. בחרמון ובצפון רמת הגולן יירד שלג. אחר הצהריים יחדור לארץ אוויר קר במיוחד ושלג יחל לרדת בהרי הגליל. בשעות הערב השלג צפוי להתפשט גם להרי המרכז שגובהם מעל 700 מטר, כולל ירו שלים. על פי הערכת השירות המ טאורולוגי, צפויה היערמות מסודרת של שלג בחלק מהמקומות עד כדי 10 ס"מ, ואף יותר.

נחום מליק, חזאי "מטאו טק", מסר כי ביום חמישי הגשמים ייחלשו מעט, אך יוסיפו לרדת מצפון הארץ ועד לנגב.

בבירה מצפים

בירושלים, כאמור, נערכים לשלג לאחר האכזבה שהיתה בשבוע שעבר, ומצפים שהפעם יירד שלג שייערם בצורה משמעותית על הקרקע. עי ריית ירושלים מתכוננת ודרוכה לק ראת אפשרות של שלג בימים הק רובים בעיר.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים ערוכה להתמודדות עם מזג האוויר החורפי הצפוי בכל ההיבטים. אנו נערכים עם כ 110 כלי ציוד מכני הנדסי לפינוי השלג, שי פוזרו ברחבי העיר, מערך פיזור המלח מוכן עם כ 150 טונות מלח, וצוותי הרווחה ערוכים עם שמיכות ובגדים חמים לנזקקים".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281921661426398

Israel Hayom