עיתון ישראל היום

הלם בחיל האוויר: מעשים מגונים בבסיס המסווג

כתב אישום חמור נגד חייל חובה: "ביצע מעשה מגונה בחיילת בשלושה מקרים שונים" ● צה"ל: "רואים בחומרה את האירוע של פגיעה על רקע מיני, נפעל למיצוי הדין"

לילך שובל

פחד בבסיס: הפרקליטות הצא באית הגישה בשבוע שעבר כתב אישום חמור נגד חייל צה"ל בשירות חובה המשרת בבסיס מסא ווג של חיל האוויר, שבו מואשם החייל בשלושה מקרים שונים של מעשה מגונה בחיילת.

מייד לאחר האירוע פנתה החיילת למפקדיה, שטיפלו בחייל במהירות וממשיכים ללוות אותה באופן צמוד.

על פי האישום הראשון, בין הנאשם, חייל בדרגת טוראי, לבין החיילת, היתה היכרות שטחית וקצרת מועד, על רקע שירותם המשותף ביחידה. ב־41 בדצמבר ,2021 בסביבות השעה ,21:00 נכחו הנאשם והחיילת במפגש חברתי עם חיילים נוספים בבסיס היחידה.

השניים שוחחו ביניהם, ובמהלך השיחה אמר הנאשם לחיילת משפטים כמו "יש גברים שלא טובים בזה", ו"אני טוב במיטה". החיילת לא הגיבה לדברי הנאשם. לאחר זמן מה החיילת אמרה לנאשם שהיא הולכת לישון, הוא הציע ללוות אותה למגורים והשניים עזבו את המקום.

השניים הבחינו בחיות בר שחלפו במקום, ולאחר מכן התיישבו על מדרגות בטון בסמוך למטבח היחידה ושוחחו שיחת חולין. הנאשם נגע בשערה של החיילת ונישק אותה, והחיילת נרתעה לאחור והזיזה את ראשה. למרות זאת, הנאשם לא חדל ממעשיו, שם ידו על ראשה ונישק אותה פעם נוספת.

קפאה ולא הגיבה

האישום השני שבו נאשם החייל הוא מעשה מגונה בכוח. לאחר המפורט בפרט האישום הראשון, קמו הנאשם והחיילת והחלו ללכת מהמקום. כשחלפו דרך שער ברזל הרים הנאשם את החיילת בידיו, כך שרגליה לא נגעו בקרקע, ונשא אותה למחסן סמוך. בשלב זה החיילת קפאה ולא הגיבה.

הנאשם נכנס למחסן כשהוא נושא בידיו את החיילת, הניח אותה ועמד בינה לבין דלת המחסן. החיילת אמרה לנאשם שהיא קלאוסטרופובית, והנאשם לא הגיב. הנאשם סגר את דלת המחסן כמעט עד סגירה מלאה, ונישק את החיילת בניגוד להסכמתה, ובכל פעם שביקשה ממנו להפסיק - נישק אותה שוב כדי לא לאפשר לה לדבר.

על פי כתב האישום, הנאשם נגע בחיילת מעל למכנסיה במשך כמה דקות, וחיכך את איבר מינו באיבר מינה כשהם לבושים. הנאשם משך לכאורה את ידה של החיילת לכיוונו תוך שהיא מתנגדת, ועל פי כתב האישום, "בין השניים התפתח מאבק קצר".

החיילת ניסתה לדחוף את הנאשם באמצעות ידיה, ובשלב מסוים הוא אף אמר לה: "תפסיקי לדחוף אותי". החיילת התנגדה מילולית למעשיו של הנאשם, ולאורך כל האירוע אמרה לו "תפסיק", "אני רוצה ללכת לישון" ועוד. בפרק הזמן המתואר הנאשם חסם את היציאה מהמחסן בגופו ועמד בינה לבין הדלת. רק לאחר כמה ניסיונות הצליחה החיילת לשכנע את הנאשם לצאת מהמחסן.

בפרט האישום השלישי מתואר כי לאחר האירועים הללו יצאו השניים מהמחסן והתקרבו לגרם מדרגות סמוך, והנאשם התיישב על המדרגות. לאחר מכן ניסה לגרום לחיילת לשבת עליו, אך החיילת התיישבה בסמוך אליו. הנאשם אמר לחיילת: "אחרי מה שהיה חייב סיגריה", ואז, על פי האישום, הכניס את ידו מתחת לחולצתה וליטף אותה באזור הבטן. בתגובה אמרה לו החיילת: "אתה מגזים", ואז הוא הכניס את ידו מתחת לחזייה שלה. החיילת אמרה לו להפסיק, קמה ממקומה ואמרה לו: "בוא, הולכים".

מדו"צ נמסר בתגובה: "ביום 16 בינואר 2022 הוגש כתב אישום נגד חייל צה"ל, בגין עבירות שעניינן מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה שביצע בחיילת אחרת בתוך בסיס צבאי. התביעה הצבאית ביקשה את מעצרו של החייל עד לתום ההליכים. החיילת מלווה על ידי הגורמים הרלוונטיים. צה"ל רואה בחומרה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, ויפעל למיצוי הדין".

על פי האישום הראשון, בין הנאשם, חייל בדרגת טוראי, לבין החיילת, היתה היכרות שטחית וקצרת מועד, על רקע שירותם המשותף ביחידה

חדשות

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281891596655326

Israel Hayom