עיתון ישראל היום

מסתמן: ייסגר התיק נגד השוטרים שרדפו אחר אהוביה סנדק ז"ל

אפרת פורשר ואיציק סבן

תיק החקירה שהתקיימה במח"ש נגד השוטרים שנטלו חלק במרדף אחר חמישה נערי גבעות בדצמבר 2020 באזור כוכב השחר שבבנימין, אשר הסתיים במותו הטרגי של הנער אהוביה סנדק, צפוי להיסגר על ידי היועץ המו שפטי לממשלה אביחי מנדלבו ליט, ונגד השוטרים לא יוגשו כתבי אישום.

תיק החקירה במח"ש, כמו תיק חקירת הנערים במשטרה, אשר היו ברכב שנמלט אז מהשוטו רים, נמצאים שניהם על שולו חנו של היועמ"ש אביחי מנדו לבליט, לאחר שהועברו לעיונו לצורך קבלת החלטה. בתיק חקירת הנערים צריך היועמ"ש להכריע אם להורות על הגשת כתב אישום נגדם בגין עבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, לאחר שלא נענו לדרישת השוו טרים ולא עצרו.

כזכור, המרדף שהתפתח אז, לאחר שהשוטרים חשדו כי הרכב שבו נסעו הנערים ביצע עבירה של יידויי אבנים לעבר פלשתיו נים, הסתיים לאחר שהרכב המו שטרתי התנגש ברכב הנמלט, וזה התהפך. כתוצאה מההתהפכות נהרג אהוביה סנדק. בתיק זה מסתמן כי תתקבל החלטה להו עמיד לדין את הנערים, או את מי שנהג אז ברכב ללא רישיון. מסו תמן כי מנדלבליט יחליט לסגור את התיק, לאחר שעלה בחקירה כי השוטרים פעלו כשורה.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל מטעם ארגון חוננו, מסר: "לא ברור מדוע נזקק היועמ"ש להסתתר מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפייה דרוכה להחו לטה, והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשנייה האחרונה. אנו מתכו וונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו".

גורמים המעורים בחקירה אישרו שתיק החקירה נמצא על שולחנו של היועמ"ש, ושהחלו טה בעניין צפויה להתקבל ביו מים הקרובים. עם זאת, הגורו מים אישרו אמש בשיחות סגורות שככל הנראה ההחלטה שתתקבל היא לסגור את התיק נגד השוטו רים שהיו מעורבים במרדף.

חדשות

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281848646982366

Israel Hayom