עיתון ישראל היום

ארגון הבריאות העולמי: האומיקרון עשוי להביא לסוף המגיפה באירופה

מנכ"ל הארגון ביבשת העריך: בתום הגל צפויים חודשים ארוכים של שקט ● עם זאת, הזהיר: "הנגיף הפתיע אותנו יותר מפעם אחת" ● מחקר ראשוני: מנת חיסון רביעית מגינה פי 3 ממחלה קשה, בהשוואה לשלוש מנות

מיטל יסעור בית־אור

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי באירופה העריך אתמול כי זן האומיקרון מעביר את הקורונה לשלב חדש - ועשוי להביא לסוף המגיפה ביבשת. "מתקבל על הדעת שהאזור מתקדם לסוף המגיפה", אמר האנס קלוג לסוכנות הידיעות הצרפתית אי.אף.פי. בראיון הוסיף כי הזן החדש עשוי להדביק 60% מהאירופאים עד חודש מארס.

לדבריו, עם תום הגל הנוכי חי באירופה, תהיה חסינות עולמית מסוימת לשבועות ואף לחודשים רבים, בין שהודות לחיסון נגד קוי רונה, ובין שבגלל חסינות של אני שים שנדבקו. "על כן, אנחנו צופים שתהיה תקופה של שקט לפני שהקוי רונה עשויה לחזור לקראת סוף השנה. אבל זה לא אומר בהכרח שהמגיפה תחזור", מסביר קלוג.

בד בבד, קבינט המומחים המליץ אמש לא לחדש את תקנות התו הירוק. "הבוסטר מגן היטב ממחלה קשה, אך מפני האומיקרון הוא לא מגן די הצוי רך מהדבקה - והתכנסויות לפי התו הירוק אינן בטוחות די הצורך. יש לשמר את התו הירוק, יחד עם בדיי קת אנטיגן שלילית, באתרים שבהם שוהות אוכלוסיות בסיכון", נכתב בהמלצות.

על פי קבינט המומחים, תיתכן פגיעה באיכות הטיפול בשבועות הקרובים עקב עלייה בעומס במוסי דות האשפוז. לדבריהם, העומס צפוי להחמיר בשל יכולות המענה של הרי פואה בקהילה, שימוצו עד הסוף.

בתוך כך, על פי ניתוח ראשוני, מנת החיסון הרביעית לגילאי 60 ומעלה מגינה פי שלושה ויותר נגד מחלה קשה ופי שניים נגד הדבקה, בהשוואה למחוסנים ותיקים בשלוש מנות. כך לפי מחקר שבוצע ע"י משרד הבריאות, מכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית ומכון גרטנר שבמרכז הרפואי שיבא.

לפי הודעת מטה ההסברה למאי בק בנגיף הקורונה, השוואת המוגנות נעשתה ביחס למחוסני מנה שלישית אשר עברו ארבעה חודשים או יותר ממועד חיסונם האחרון. הניתוח מבוי סס על נתונים של כי004 אלף מחוי סנים במנה הרביעית, וכי006 אלף מחוסנים במנה שלישית מעל גיל .60 הניתוח בוצע באמצעות רגרסיה פאוסונית (שיטה סטטיסטית) ובתיי קון לגורמי סיכון וחשיפה, בדומה למאמרים קודמים של צוות המחי קר אשר פורסמו בכתב העת הרפואי המוביל ‪New England Journal of"‬ ."Medicine

חדשות

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281797107374814

Israel Hayom