עיתון ישראל היום

מתח בליכוד: קרב הירושה בעיצומו

רגב תקפה את כץ: מנהל מגעים עם הקואליציה למען אינטרס אישי ● כץ: "פייק ניוז" ● ח"כ זוהר ניסה להרגיע: "חדל אש" ●

יהודה שלזינגר

הדיבורים על עסקת הטיעון של בנימין נתניהו העירו את הליכוד: האפשרויות הקשורות ביום שאחרי לכתו של יו"ר המפלגה יצרו מתחים בין המתמודדים, שהחלו בחילופי האשמות בין המחנות.

ח"כ מירי רגב, שרוצה להתמו דד בעתיד לראשות הליכוד, תקפה את ח"כ ישראל כץ על רקע הפר סומים שהוא מנהל מגעים מול חב רים בקואליציה: "ישראל כץ, זו העת להיות מאוחדים. הרי את ההחלטה להרחיק מתנועת הליכוד לשמונה שנים את מי שפעל נגד הליכוד קי בלנו בצורה משותפת, החלטה שלצ ערי כבר הפרת כשהכשרת את הלי כודניקים החדשים למען האינטרסים האישיים שלך בפוליטיקה. עכשיו אתה מגדיל לעשות ולחתור תחת הליכוד ותחת נתניהו, ולנהל מגעים עם מנהיגי ימינה ותקווה חדשה, שב גללם אנחנו באופוזיציה, אותם אלה ששיקרו למיליון וחצי מצביעי ימין".

רגב הוסיפה: "לליכוד יש יו"ר תנו עה, בנימין נתניהו, שנבחר פעם אחר פעם ברוב מוחץ, והוא היחידי שא מור לנהל מגעים כאלה ואחרים. אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד. הפסקנו להיות תמימים ופראיירים. אנחנו מפלגה עם עמוד שדרה ואידיאולוגיה שהיא מעל לת פקיד או כיסא, ועל כולנו להתאחד סביב נתניהו ולפעול יחד כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת".

משפחה מלוכדת?

עוד לפני שרגב פרסמה את דב ריה, כץ כתב לאנשי הליכוד: "לצערי, אנו עדים בימים האחרונים למער

רגב תקפה את כץ על רקע הפרסומים כי הוא

מנהל מגעים עם חברים בקואליציה: "אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד"

כת משומנת היטב של גורמים עלומי שם, שפועלת מסביב לשעון וממציאה פייק ניוז ושמועות זדוניות, ובעיקר משדרת לחץ אטומי. הכפשות מכוע רות, מבול הודעות, תדרוכים והנדסת תודעה - הם לא דרך הליכוד".

לדברי כץ, "גדלתי בליכוד יחד איתכם - ההתנהגות הפסולה הזו זרה לנו, אנחנו משפחה חמה ומלוכדת. מייד כשפורסם על המגעים שמ נהל נתניהו לעסקת טיעון, חיבקתי וגיביתי אותו, ואמרתי שאני ממתין להחלטתו ושלא אתייחס להתמו דדות עתידית בנסיבות האלה. מאז כך עשיתי. אני מדגיש בצורה ברורה שאיני מקיים שום מו"מ עם אף גורם בקואליציה ביחס להרכבת ממשלה, כי אין בזה טעם בשלב הזה".

כמו כן, אמר כץ כי "אם וכא שר נתניהו יחליט לעזוב, אצטער מאוד על הנסיבות שהביאו לכך. לאחר מכן, אפעל בהתאם לחוקת הליכוד כדי להיבחר בתוך מרכז הליכוד שלנו כיו"ר הזמני של המ פלגה, ולהרכיב במהירות ממשלה בראשות הליכוד עוד בכנסת הנוכ חית. במסגרת זו, לא אתחייב לשום שיריונים בליכוד, וזאת בהמשך לה חלטה שהעברתי במזכירות הליכוד, חרף התנגדות חברים מסוימים, לא לאפשר למי שעזב את המפלגה או פעל נגדה להתמודד מטעם הליכוד במשך שמונה שנים. בכוונתי לה ביא כל הסכם קואליציוני שייחתם לאישור מרכז הליכוד".

ח"כ אופיר אקוניס התייחס למא בקים בליכוד: "במקום שמפלגת האופוזיציה הראשית תתקוף את הממשלה הרעה והמסוכנת, עוסקים בקרבות ירושה - כשאין ירושה. הירי בתוך הנגמ"ש וההשמצות האישיות הפומביות מזיקים ומשחקים לידי הממשלה. הליכוד צריכה לגבות את יו"ר התנועה ולחזק אותו. הקפידו על הכלל: ליכודניק לא תוקף ליכודניק".

בתוך כך, ח"כ יולי אדלשטיין הז כיר ביום שישי האחרון כי בכוונתו להתמודד מול נתניהו גם אם זה יח ליט להישאר בליכוד.

במקביל, ח"כ ניר ברקת אמר ביום שישי כי הוא "מעדיף לשמור על שתיקה בימים אלה".

המנהיג הבא

בתוך כך, אפילו מארגני הליכו דיאדה פרסמו הודעה לקראת האירוע, שבה רמזו גם הם על היום שאחרי נתניהו - וכתבו על "היורש". ח"כ מיקי זוהר הגיב לפרסום: "ככל הידוע לי, אין כעת פריימריז לראשות הליכוד, כך שאיני מבין מה החיפזון. כל הוויכוחים האלו מיותרים".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

2022-01-24T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281616718748382

Israel Hayom