עיתון ישראל היום

האחרונה

רותי: "בצילומים ל'מאסטר שף' קשה לי לאכול הרבה. כשופטת אני טועמת, וכל ביס עם טעם אחר. זה מקשה לי את העיכול. רזיתי שמונה קילו, במכוון. יש לי כולסטרול גבוה, ואני לא שולטת בכמויות שאני אוכלת. קיבלתי את הזריקות של ההרזיה"

erans@israelhayom.co.il

פולק: "רותי מקשיבה לאחרים, אבל המילה האחרונה צריכה תמיד להיות שלה. בהתחלה היינו שלושתנו, היא, מתי ואני, ממש משפחה, והזוגיות שלהם, שלא היתה טובה לשניהם, הפריעה לי. הייתי יותר קרוב לרותי, אבל גם בשבילו זה הפריע לי"

כך צמחו מדברים שהוא שתל".

ברודו: "מתי הוא איש של אנשים, ובמהות שלו הוא מאוד מארח. הוא שהה הרבה בחו"ל, ובכל פעם הביא את החוויות שלו משם".

ניכר שיש לך צורך מתמשך להגן עליו.

"הגורל שלו ושלי משותף. על מה שאני מקבלת ממנו, אני מרגישה חובה מוסרית להחזיר לו. הזוגיות שלי עם גיא פגעה במתי מאוד. הוא אף פעם לא דיבר על זה, כי יש בו רצון לא להראות פגיעּות. אבל תחשוב על זה: גיא היה חבר מאוד טוב של שנינו, כשלישייה, ויום אחד עזבתי את מתי ועברתי לזוגיות עם גיא.

"בשלב מסוים מתי ואני כבר לא היינו בני זוג, רק שותפים לעסקים. ההצלחה של הקופי בר נתנה לי כוחות שמתי לא היה יכול לשאת, כי במהות שלו נוח לו להיות בזוגיות עם מישהי שמרגישה קטנה ממנו. בשלב מסוים כבר לא הרגשתי ככה, והזוגיות התפרקה".

את זוכרת שיחת פרידה רשמית ביניכם?

"היתה לאט־לאט התרחקות, כל אחד היה עם החברים שלו. בשלב מסוים אמרתי לו, 'מתי, אנחנו לא ביחד, בוא נפרק את זה'. הוא כל הזמן ענה: 'אלה תקופות כאלה, וזה יעבור. ככה זה אצל כולם'. זאת היתה השיחה הכי עמוקה שהוא היה מוכן לדבר עלינו.

"מתי ואני גרנו יחד, אבל הוא שהה רוב הזמן בחו"ל, היה בא והולך. כשהוא הגיע לארץ, הוא הסתובב עם אנשים שלא היתה לי שפה משותפת איתם. מבחינה מקצועית הוא פנה למקומות שלא רציתי להיות בהם. עד היום אני חושבת שזאת היתה הטעות הכי גדולה שלו, והוא יודע את זה. הוא סטה מהמסלול ביג טיים".

לפי הרבנות אתם עדיין נשואים, מה שלא הפריע למתי לנהל זוגיות חדשה ואף להביא לעולם שתי בנות.

"למתי היה חשוב שתבוא אלינו עוזרת בית בכל יום, וייאמר לזכותו שהוא התעקש, אחרת הייתי חיה כמו כלבה. אחרי שנפרדנו החלטנו לחלוק את העוזרת שלנו, סבטה - אצלו יומיים ואצלי שלושה. יום אחד סבטה אמרה לי שהיא ראתה בגדי אישה זרוקים אצל מתי. שאלתי אותו מייד בטלפון אם גרה אצלו מישהי, והוא ענה שלא. יום למחרת הוא התקשר ואמר לי: 'אני רוצה להגיד לך את האמת, אני גר עם מישהי'. הרגשתי נורא, כאילו אני מתפרקת. זאת היתה בעצם הפעם הראשונה שהרגשתי באמת שזהו, זה נגמר, שאנחנו כבר לא ביחד. היה לי לא טוב".

למרות שהיית בעצם כבר בתוך הזוגיות עם גיא.

"זה לא היה קשור לזוגיות שלי עם גיא".

איך הצלחתם להמשיך לעבוד יחד?

"אמרתי לך, הגורל שלי קשור בגורל של מתי. היום, אגב, פחות, כי היום אני מרגישה ככה כלפי גיא. אבל כשאני מסתכלת על הילדים שלי, שאלה המסעדות שלנו, אני תמיד רואה בהן את בן הזוג שלי".

גיא: "לזוגות שלא חיים טוב יחד ונפרדים יש לרוב ילדים שמחברים ביניהם. גם מתי מרגיש אל מסעדות כמו לילדים משותפים, למשל 'רוטשילד '12 ו'הרצל .'16 אבל 'דליקטסן' ו'הבייקרי', שאנחנו דוהרים איתן בשנים האחרונות, נפתחו בלי מעורבות שלו. הוא אומר את זה גם בעצמו".

כשהם נפרדו, אתה התחלת לחזר.

"אולי תספר להם כמה היית מאוהב בי?" מפצירה ברודו בנימת הקול הסמכותית והמוכרת שלה.

פולק: "בהתחלה היינו שלושתנו, ממש משפחה, והזוגיות שלהם, שלא היתה טובה למעשה לשניהם, הפריעה לי. הייתי הרבה יותר קרוב לרותי, אבל גם בשבילו זה הפריע לי. בשלב מסוים, כשהיה ברור שזה נגמר ביניהם, התחלתי לחזר".

ברודו: "בשלב ההוא מתי כבר היה מרוחק, בעולם אחר, ואני הייתי פחות חברה שלו. אז ברור שגם גיא היה פחות מחובר אליו".

רותי, נענית מייד לחיזורים של גיא, או שהיית קשה להשגה?

"גיא היה מאוד שמן בזמנו, ובגלל הממדים הפיזיים שלו היו אנשים שאולי חשבו שזה לא יכול להיות רומנטי. אבל הוא ישב לי פה (מצביעה על הגרון; ע"ס). הוא כזה בכל דבר שהוא עושה. כשגיא נכנס ראש בקיר - הוא ראש בקיר".

פולק: "בשלב מסוים החלטתי לרדת במשקל, עשיתי הרבה ספורט וממש רזיתי. כשפתחנו את הבראסרי הכל חזר, כי עבדתי שוב כמו חמור, וכשאתה אוכל כל הזמן צ'יפס - זה מה שקורה".

ולמרות הכל, נראה שהחיזורים שלך עבדו.

"באותו הזמן רותי הסתפרה קצר מאוד, והיא הרגישה על הפנים עם התספורת. יחד עם הפרידה שלה ממתי, הכל הרגיש לה לא טוב. זה היה הזמן שאני נכנסתי לתמונה".

ברודו: "זה היה ברור שזה יקרה מתישהו, כי אנחנו חברים טובים. היינו רק צריכים לעבור לשלב הפיזי, ועכשיו אנחנו חוגגים בר מצווה לקשר".

גיא, איך אתה מסתדר עם הידיעה שרותי ומתי לא התגרשו?

"מבחינתי, מה שחשוב זה איך אתה חי. הם היו זוג 25 שנה, וכולנו מבינים שמסובך לפרק דבר כזה. המצב הנוכחי נוח לכולם. לעובדה שיש מוסד שמגדיר אותם כ'נשואים' אין שום משמעות בעיניי. רותי הכירה את מתי בצבא ונפרדה ממנו אחרי שכבר היו לנו שלוש מסעדות. אלו שנים שעיצבו את כולנו".

ברודו: "גיא הוא איש מאוד חכם, והוא לא מתעסק בשטויות. הוא מבין את המורכבות של כל הדבר הזה, ואני לא חושבת שזה מפריע לו".

בעולם הקולינריה הישראלית, שבו בעיקר הגברים שולטים, הצליחה ברודו להפוך לאשת עסקים בולטת וממולחת. בשנים האחרונות הפכה גם לכוכבת טלוויזיה כשהשתתפה ב"המטבח המנצח", בעונה השנייה של "יס מן", ובימים אלה היא מצטלמת לעונת העשור של "מאסטר שף" כשופטת.

"'מאסטר שף' היא חוויה מעניינת מאוד. אני עדיין מחפשת את המקום שלי שם, כי אני נכנסת לקבוצה קיימת, ולא תמיד קל לי. זאת רביעייה מאוד מגובשת, ולכל אחד יש מה להגיד. הם מאוד דומיננטיים".

ב"מאסטר שף" השופטים כל הזמן טועמים. ודווקא ניכר שרזית.

"קשה לי לאכול הרבה. בתוכנית אתה טועם, וכל ביס הוא עם טעמים אחרים. זה מקשה לי את העיכול. רזיתי שמונה קילו, במכוון. יש לי כולסטרול גבוה, ואני לא שולטת בכמויות שאני אוכלת. קיבלתי את הזריקות של ההרזיה".

כשהיא לא בימי צילום, היא עמוק בעסקי המסעדנות כבעלים (בקבוצת )R2M של "הוטל מונטיפיורי", "דליקטסן", "בייקרי", "הרצל "16 ועוד.

"הביקורות היו איומות"

לצד הקופי בר, המסעדה הכי מזוהה איתה היתה הבראסרי המיתולוגית, שהוקמה 2002־ב ונחשבה לאחת המפורסמות והגדושות בעיר. היום היא פועלת מחדש, באותו מיקום, כבייקרי דליקטסן, אבל הזיכרונות משם והמריבה שבה זרקה בחמת זעם על פולק טלפון נייד, צפים כאילו לא עברו 20 שנה.

ברודו: "כשהבראסרי נפתח, לא היה דבר כמוהו בארץ. אבל ההתחלה היתה נוראית וכישלון אחד גדול. הביקורות על האוכל היו איומות, ופה בעצם נוצר הריב הגדול ביני לבין גיא. הוא היה אחראי על המטבח שם - והאוכל לא היה מספיק טוב".

בקיצור, מתכון טוב למתחים ביניכם.

ברודו: "בטח. אמרתי לגיא, 'נתתי לך את המטבח, וזה השם שלך. איך אתה חי עם זה שהאוכל חרא?' אני לא זוכרת מה הוא ענה לי".

פולק: "רותי מקשיבה לאחרים, אבל המילה האחרונה צריכה תמיד להיות שלה". ברודו: "לא". פולק: "אל תגידי לא. הנה, גם עכשיו". ברודו: "אם זה היה טעים, לא היתה לנו בעיה". פולק: "ואם אני חושב שזה טעים? לא משנה. בכל מקרה, עשינו יום של טעימות, והאוכל לא היה מספיק טוב בעיניה. אני התחלתי להתווכח איתה, ונוצר עימות סביב השולחן. בשלב מסוים קמתי והלכתי למטבח, והיא זרקה את הטלפון שלה אחריי, על הדלת של המטבח. ניסתה לפגוע בי, אבל למזלי הדלת נסגרה בזמן".

ברודו: "כשאתה פותח מקום חדש, ולא משנה כמה הצוות מיומן, לוקח לך זמן להבין אותו".

פולק: "היינו יהירים מאוד לפתוח את המסעדה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, עם ארבעה תפריטים. עבדנו 20 שעות בכל יום, ובשאר הזמן ישנו. את יום החופש הראשון שלי לקחתי רק אחרי שלושה חודשים".

היום מתי נמצא בתמונה?

ברודו: "מתי מתעסק עם הילדות שלו ומגדל אותן. הוא עדיין יזם. יש לו בנות שאין דברים כאלה. מהממות".

איך היחסים ביניכם כיום?

"אנחנו לא מתראים בכל יום, וכשאנחנו מתראים - אנחנו רבים".

מה הדבר הבא בתפריט?

"מלון קטן ברחוב רוטשילד, אבל מאוד אחר, עם 11 חדרים ושתי מסעדות, שייקרא .'48' מסעדה אחת גדולה תפנה לרחוב, ובלובי תהיה מסעדת שף של אוהד סלומון שלנו, שיהיה אחראי לתפריט".

70 שנים אחרי

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283150022067808

Israel Hayom