עיתון ישראל היום

הכניס איתו

| ערן סויסה | צילום: כפיר זיו |

רומן שהתחיל במטבח המסעדה (רותי: "אולי תספר להם כמה היית מאוהב ,)"?יב זוגיות שנמשכת למרות שטכנית היא עדיין נשואה (גיא: "חיכיתי שייגמר בינה לבין מתי, והתחלתי לחזר"), מריבות ברוטב פיקנטי ("היא זרקה עלי טלפון, מזל שהדלת נסגרה"), וקינוח לא שגרתי (רותי: "מתי עסוק עכשיו בגידול הבנות שלו מאישה אחרת") רותי ברודו ובן זוגה, המסעדן גיא פולק, מדברים על אהבתם בתוך המשולש הכי מקורי בקולינריה הישראלית

סיפור אהבתם של רותי ברודו ובן זוגה גיא פולק נשמע כאילו נתפר לעלילה של ספר טיסה רומנטי. הכל התחיל לפני 24 שנים, כשהשניים נפגשו לראשונה - הוא היה אחרי לימודים במוסד הקולינרי היוקרתי קורדון בלו בפריז, רגע לפני התחלת סטאז', והיא שלטה ב"קופי בר", המסעדה הראשונה שלה ושל מי שהיה באותם ימים בעלה ובן זוגה המקצועי, מתי ברודו.

פולק הגיע 1997־ב לקופי בר, שחוגגת השנה יום הולדת ,27 כדי לטעום את מנת הרוסטביף המפורסמת שהכינה ברודו. טעם קצת - ונשאר לעוד טעימות, שנמשכות כבר שני עשורים וחצי.

"גיא הגיע מפריז בסוג של טעות, אחרי שסיפרו לו שברחוב יד חרוצים בתל אביב יש הרוסטביף הכי טעים בעולם", משחזרת ברודו. "בשלב ההוא עדיין לא הייתי מקצועית באמת. היה אוכל טוב במסעדה, אבל לא היו טכניקות וזה היה חובבני, כך שפחדתי להכניס מישהו שיראה אותי במערומיי ויגלה את השיטות שלי במטבח. ידעתי שגיא, שהגיע מפריז, יחטוף את שוק חייו - וכך היה".

פולק: "מצאתי מטבח לא מקצועי, שהתבסס על עובדים זרים שכנראה לא הכינו אוכל בחייהם. הם היו מאוד חרוצים, אבל בלי שום ידע, פשוט עשו מה שרצו".

ברודו: "עבדנו אז כמו סתומים. גיא הכניס איתו טכניקות שלא היו לנו קודם, וגם השפיע מאוד על התפריט, מהדברים שלמד בצרפת. בשלב ההוא מתי בעלי כבר נסע הרבה לניו יורק, כך שברגע שגיא היה - פתאום מצאתי פרטנר. הרגשתי שיש לי בן זוג חדש, מישהו שאני יכולה לדבר איתו על האוכל, ושנמצא איתי כל הזמן. זוגיות בשבילי היא קודם כל חברות, ובאותה שנה, ,1997 הפכנו לחברים".

"גיא פתאום השלים אותי"

הסיפור הזוגי של ברודו ופולק מתחיל בכלל בשלישייה מתי־רותי־גיא, שעומדת בראש קבוצת המסעדנות R2M ונחשבת למשמעותית מאוד בקולינריה הישראלית. שלישייה שהתנהלותה מגדירה מחדש נושאים של זוגיות, נישואים, חברות ועסקים.

זה מתחיל לפני 40 שנה, כשרותי )60( ומתי )62( ברודו נפגשו בשירותם הצבאי. כעבור שנתיים התחתנו, ולמעשה לא התגרשו מעולם - עד עצם היום הזה. 1994־ב פתחו יחד את המסעדה הראשונה שלהם, שהביאה לעולם את הכבד־עם־פירה הכי טעים שיש.

"עם כל זה שמתי ואני לא גרים יחד ולא חיים יחד, מבחירה, מתי הוא גורם מאוד משפיע בחיים שלי, ועדיין חלק מחיי", מסבירה ברודו. "מתי הוא איש קשה, ויש לו הסיבות שלו. הוא אדם מאוד מעניין

ושונה - אבל יכול להיות לפעמים גם מגעיל. אין לו סבלנות לדעה של אף אחד אחר. אם לוקחים ממנו את מה שחשוב, רק מרוויחים ממנו. מתי היה בית הספר שלי, והרבה פעמים הייתי מוכנה לסבול בשביל זה. אבל אף פעם גם לא נשארתי חייבת. הוא סבל ממני באותה המידה".

למרות סיכום מוקדם ביניכם לא להפוך להורים, בסופו של דבר הוא הביא לעולם שתי בנות עם אישה אחרת. את נותרת אל־הורית.

"למתי ולי היתה מטרה לעשות ילדים, ובמקום זה התחלנו להתעסק בקופי בר. היום אני מבינה שמבחינתי מיציתי את הצורך בילדים ברגע שפפ תחתי את המסעדה. ידעתי שאני מספיק מלאה

ושהרחם שלי התמלא בעשייה של הקופי בר, ולא הייתי צריכה שום דבר אחר. כשמתי הביא ילדים הרגשתי שהוא אשם, כי היה לנו גורל משותף ביפ נינו - והוא הפר אותו".

כשמתי ורותי היו עסוקים בבניית המסעדה הראפ שונה, שלימים תהפוך לחלק מהאימפריה העסקית, גיא פולק )60) התחיל בלימודי הקולינריה שלו בפפ ריז. הוא נולד וגדל בתל אביב, וכשהיה בן 8 עקרה משפחתו לרמת הגולן. בגיל 16 וחצי נפגע בתאונת אופנוע, ואחרי שלוש שנות שיקום וניתוחים התנדב לשירות צבאי בחיל המודיעין. כשהשתחרר, נסע ללמוד בעיר הרומנטית בתבל.

אחרי שסיים את לימודיו הצטרף, כאמור, לרותי

ולמתי, וניהל את מטבח הקופי בר. מאז לא נפרד למעשה מברודו. אחרי 14 שנות עבודה משותפת, כשבאמצע נרשמה פרידה של רותי ממתי, הפך באופן רשמי לבן זוגה.

ברודו: "אני אדם שלא יודע ללמוד, וגיא פתאום השלים אותי. היינו יושבים על ספרי בישול, והוא היה מתרגם אותם למנות. היתה לנו ספרייה מטופ רפת, ובזמן הפנוי היינו קוראים יחד ומחליטים מה הדבר הבא שנעשה".

מתי הגיע הריב הראשון ביניכם?

"היו הרבה ריבים. גיא הוא איש מעצבן במהות שלו, ולא חסרות מריבות".

פולק: "הריבים הרציניים שלנו היו בפתיחת הבראסרי".

ברודו: "לא נכון, היו הרבה עוד קודם. אני זוכפ רת שעשינו סילבסטר ראשון בקופי בר, ואני רואה את מתי וגיא עובדים על התפריט מבלי לשתף אותי. אמרתי, 'רגע, לא מתייעצים איתי? מה קורה פה?' בסופו של דבר, הסרוויס שלהם נפל ביג טיים. התברר שהם בחרו דברים בלתי אפשריים, והיה כאוס ודיזסטר.

הייתי מבסוטית על זה, תכונה מאוד לא יפה שלי".

פולק: "רותי היתה עסוקה תמיד בכל המסביב, ומתי התעסק בעיקר עם ניו יורק. הוא היה מגיע מחו"ל עם רעיונות, והרבה דברים שעשיתי אחר

70 שנים אחרי

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283132842198624

Israel Hayom