עיתון ישראל היום

יורדת מהגלגל

הפגישה המכאיבה בבית מפעל הפיס )"ישבו ולא הסתכלו לי בעיניים, ידעתי שמשקרים לי"( העלבון אחרי 32 שנים )"למה אני צריכה להיות האישה הכי מקורננת בעיר, שכולם חוץ ממנה יודעים שבוגדים בה?"( והבכי שפרץ בשידור האחרון )"לא רציתי לתת להם את התענוג לראות, כעסתי על עצמי שלא הצלחתי"( אחרי שהודחה מהנחיית הגרלות הפיס, עירית ענבי מאושרת מהנכד הטרי ומגלה מה תעשה בערבים שהתפנו לה

יותר משלושה עשורים היתה עירית ענבי שגרירת הלוטו על המסך הקטן. מגישת ההגרלות הנצחית, האישה והחיוך, שהכריזה בכל שבוע על "המספר הנוסף" והפכה לא מעט ישראלים לאורך השנים למאושרים - ולמעושרים - יותר.

בשבוע שעבר הפכה ההגרלה השגרתית, לכאורה, לאירוע לאומי בכיכובה של ענבי. הפעם, לצד הרשרוש המוכר של מכונת המזל והכדורים הנשמטים, הגישה המנחה הוותיקה לצופיה רכבת הרים חשופה ויוצאת דופן של רגשות.

משדר הפרידה שלה, אחרי שמפעל הפיס בחר להחליף אותה בפרנזטורים חדשים (ירדן הראל, נועה רוזין ועידו גרינברג), היה מרגש עד דמעות, כשבגרון חנוק ובעיניים לחות נפרדה ענבי מצופיה הנאמנים, מתקשה להסתיר את סערת העלבון שמתחוללת בנפשה.

"זהו זה, צופים יקרים. תודה רבה למי שליווה אותי עד כה, זה היה הבית שלי", אמרה לעיני המצלמות. "אני נפרדת ממנו, לא בשמחה רבה. אוהבת את כולכם... אני מאחלת למנחים החדשים שיהיה להם בהצלחה ונתראה במיליונר הבא, רק לא אני".

נפתח בשאלה המתבקשת: צפית בהגרלה הראשונה ששודרה השבוע בלעדייך?

"לא צפיתי, כי הייתי על במת תיאטרון הבימה, במחזמר 'מאמה מיה'. בעתיד, אם יהיה לי זמן ואהיה מול הטלוויזיה בזמן שידור, אני מניחה שאצפה. בכל מקרה, למנחים החדשים איחלתי הצלחה כבר בשידור האחרון שלי, ועם ירדן הראל אפילו שוחחתי בטלפון, כשהיא התקשרה אלי אחרי השידור ההוא. היא אמרה לי שאני השראה עבורה, ושהיא אוהבת אותי. בירכתי אותה ואיחלתי לה המון בהצלחה". יום הפרידה שלך בשידור היה טעון מאוד עבורך. "הוא התחיל לי מאוד מוקדם בבוקר, כי לאחרונה עברתי דירה ואני מנסה לנצח על תזמורת התיקונים והשיפוצים שנעשים פה. בדרך כלל לפני הגרלה אני הולכת לנוח, וידעתי שביום הזה כדאי מאוד שאנוח. אבל ראיתי שאני לא מספיקה.

"מהבוקר הציפו אותי בווטסאפ, ואחרי הצהריים כבר הגיע צוות חדשות מהטלוויזיה לכתבה שעושים עלי. אני מתראיינת ואומרת לעצמי, 'תהיי מקצועית, בואי נסיים את זה יפה'.

"כשסיימנו את הראיון נסעתי לאולפן, כשהצוות מלווה אותי. הגעתי לקראת .21:00 מובן שלא נחתי. אני רואה שם את המסיבה שהכינו לי, ואני אומרת לעצמי, 'אלוהים, איך אני צולחת את זה'".

קצת רקע: ענבי ,)62( שהגישה את משדר הגרלת הלוטו במשך 32 שנים, התבשרה לפני חודש שהיא עומדת להיות מוחלפת במגישים צעירים. לדבריה, הדבר נודע לה באמצעות התקשורת, כשכתב "ישראל היום", ערן סויסה, פנה לבקש את תגובתה לחילופים המתוכננים.

אחרי משדר הפרידה, שגרף כותרות בכל אתרי החדשות ויצר צונאמי של תגובות, העלתה ענבי פוסט ברשתות החברתיות, ובו שיתפה את הגולשים בתחושותיה הקשות לנוכח מה שראתה, לתפיסתה, כפגיעה בה מצד אנשי מפעל הפיס.

"שלום לכולם! בתמונה אני - שמנסה לתת חיוך מקצועי אחרון בשידור חי, אבל הדמעות חונקות. ערב מאוד לא פשוט עבר עלי שלשום... גם כאשר נכפה עלינו שינוי, השאלה היא הדרך שבה זה נופל עלייך... באיזו דרך הצד השני עושה לך את זה? אז כמו שכולכם יודעים, אני הבנתי שאני לא ממשיכה את תפקידי כמנחת הגרלות מפעל הפיס בצורה הכי לא מכבדת, אפילו מעליבה ומזלזלת.

"אמנם הבגדים נוצצים, השיער והאיפור מושלמים, אבל אני הרגשתי מושפלת שבגילי אני צריכה להיחנק מהדמעות בשידור חי. מאוד נפגעתי. לא חשבתי שאבכה. ניסיתי להחזיק לאורך כל השבועות האחרונים, ובשידור חי זה התפרץ לי, לא האמנתי... רציתי כבר לחזור הביתה, להתחבק עם המשפחה שלי ולהרגיש את האהבה האמיתית ששומרת ועוטפת אותי...

"התעוררתי בבוקר לגל אדיר של הודעות - בפרטי, ברשתות החברתיות, מבול של טלפונים!!! חשוב לי להגיד תודה על כל האהבה הזו והמילים הטובות והמחזקות שלכם!!! זה באמת מחמם לי את הלב ומחזק אותי.

"אני מרגישה שאני יוצאת לדרך חדשה. אולי דרך טובה יותר ומאתגרת יותר, אז סוף־סוף מותר לי להיות פחות ממלכתית ויותר חשופה, לקטוף תפקידים וקמפיינים שתמיד חלמתי לעשות, לטוס לטיולים ארוכים לחו"ל שלא יכולתי לעשות בגלל הפיס. להגיד בקול רם 'זה הפסד שלהם!'

"אז תגידו ביי־ביי להיא מהלוטו, ותגידו שלום לעירית ענבי! לחיי התחלות חדשות".

פוסט יוצא דופן בחריפותו. אבל בואי נדבר קודם על "מסיבת הפרידה" שעשו לך לפני השידור האחרון.

"הכינו ממש מסיבה, ערכו שולחן, הגיעו נציגים ממחלקת הפרסום של מפעל הפיס, מנכ"לים. הגעתי לשם כשאני חולפת באוטומט, בדרך לחדר שלי, על פני חדר ישיבות גדול שקירותיו זכוכיות. ראיתי בפנים מלא אנשים, ולא קישרתי את זה בהתחלה אלי.

"רק כשהתקרבתי הבנתי שזו מסיבה עבורי, ואז הלכתי לעשות איפור ושיער, כשאני מנסה להוריד את כדור הטניס שמחניק לי בגרון, כדי להגיע חזקה ויפה ולסיים את זה בצורה מקצועית. הרי יש לי שידור, ואני לא רוצה לבכות

70 שנים אחרי

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283094187492960

Israel Hayom