עיתון ישראל היום

מס האמת שלנו

אני בעד הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות ● כך נברר מי תפר את עלילת השווא הזאת

אראל סג״ל

השבוע הזה

הוא משל ונמשל, וגם מש"ל. זה התחיל בע סקת טיעון ואהרן ברק, ונמשך בחטא ועונשו, כלומר, הצוללות שעלותן הוכפלה.

בדיווח של ברק רביד ב"וואלה" נמסר שבנט גילה כי הע לייה במחיר נבעה מ"עיכוב משמעותי במו"מ בתקופת ממשלת נתניהו". בנוהל הרגיל, בנט מאשים את נתניהו אף שבנט יודע שנתניהו הוא קורבן של "העיכוב". בנט הרי אמר זאת במו פיו.

המסר הדהד על צוללות מתנפחות בכנסיית השנאה בבלפור למרות חקירת משטרה שלא מצאה רבב בנתניהו. מהנדסי התו דעה בתקשורת העלו והורידו את נתניהו מצוללות, והקמפיין הנבזי של כחול לבן התנוסס בראש חוצות.

כן, כן, העיכוב בהתקדמות העסקה היה בגלל הרעש התקשורתי. הגרמנים אמרו זאת בעצמם. במארס 2019 התפרסם ב"גלובס" כי בניגוד לדיווח שהחקירה בגרמניה נפתחה בעקבות בקשה ישרא לית, משרד התובע הכללי בעיר בוכום טוען כי התיק עבר ממצב של "מעקב" ל"חקירה ראשונית" בעקבות "הערכה שהתבצעה באחרונה של הסיקור התקשורתי הבינלאומי בעניין". החקירה נסגרה בפברואר .2021

ברשותכם, מסע קצר בזמן באמצעות רביב דרוקר ובוגי יעלון, המקור הקשקשן לטענות השחיתות בצוללות: ב 17 בנובמבר 2016 מפרסם דרוקר פוסט ויראלי. כמה ויראלי? הבלוג של דרוקר קורס. דרוקר כותב שיעלון מגלה בפברואר 2016 שנתניהו עומד לחתום בביקורו בגרמניה על מזכר הבנה עם הגרמנים. "פה פרץ העימות בין יעלון לרה"מ" כותב דרוקר, "למה להתקשר בחוזה לקניית שלוש צוללות כשהצוללת הראשונה שנצטרך להחליף היא רק ב ,2030 שאל יעלון. למה להתקשר בחוזה עם מועדי תשלום ומועדי מסירה לצוללת שתגיע עוד 14 שנה? אולי הטכנולוגיה תהיה שונה, אולי תהיה מספנה אחרת, אולי המחירים יהיו אחרים.

"נתניהו טען שחייבים לנצל את הזמן בו מרקל עדיין נמצאת. הוויכוח לא הסתיים עד לנסיעתו של נתניהו לגרמניה. כשהוא היה בגרמניה, בשיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון, אמר יעלון לנתניהו שאם העניין הוא נוכחותה של מרקל אז אין צורך לחתום על החוזה. די בכך שמרקל תחתום על הצהרת כוונות כללית שתביע נכונות למכור שלוש צוללות בעתיד לישראל".

השבוע דרוקר הפתיע בטלוויזיה כשהזכיר כיצד נתניהו ויעלון התווכחו, וציין שנתניהו רצה לסגור עסקה מהירה לאספקת שלוש צוללות עתידיות שיחליפו את הצוללות המזדקנות עוד בתקו פת מרקל. זה כבר לא יקרה ויעלה עוד מיליארד מאתיים יורו.

בזמן אמת, עניתי לדרוקר בפוסט ארוך בפייסבוק, שסיימתי כך: "גם לי יש שאלה ותחשבו עליה טוב טוב, בניגוד לנאמר אין עדיין חוזה קנייה אלא רק מזכר הבנות עם הגרמנים בנוגע לרכישה עתידית של צוללות. למי יש אינטרס לחבל ברכישה"?

לכן אני בעד ועדת חקירה. כן, בואו נברר מי תפר את העלי לה הזו. תחקרו הכל כולל הכל, ובדגש על סיפור דרום קוריאה. קוראים יקרים, תשננו, דרום קוריאה.

לא הופתעתי

שנתניהו פנה לאהרן ברק לתווך מול מנדל בליט. מעל דפי העיתון הזה בספטמבר 2020 גם אני הקטן קראתי לו להתערב במתגלה בתיקי האלפים. "החזקתי ואני מחזיק ממך אדוני, אדם שפיו וליבו שווים", כתבתי, "גאון משפטי, האדמו"ר של זכויות האדם, ולכן דווקא עכשיו, בעת הזו קולך נדרש. אינך יכול לעמוד מנגד מול שטף הדברים שמתגלים בתיקי האלפים והתנהלות הפרקליטות והמשטרה... 'בזמן שאני יושב במשפט - אני עומד למשפט' קבעת, אבל המערכת שפעם עמדת בראשה, פועלת היום בלי מורא הדין, בלי ענווה, בלי שום נכונות לקבל ביקורת, לעשות חשבון נפש ולתת דין וחשבון".

מאז ספטמבר, פרוטוקול המשפט ממשיך להצטבר ולספק לנו רשומון של העוול והזוועה שהפיקו רשויות האכיפה. לאחר עדותו של חפץ וחוקריו אפשר כבר לקבוע שההאשמות נגד נתניהו בטלות בשישים לעומת מה שרשויות האכיפה עוללו פה.

ב ,1927 בפסק דין אולמסטייד, השופט העליון לואי ברנדייס, שברק מעריץ, קבע ש"פשע נותר פשע גם אם הוא מבוצע מטעם הממשלה". ברק, עכשיו ברור, מודע לכל ההתרחשות הזו היטב. עורכי דינו של נתניהו הציגו לו את העדויות מבית המשפט, לכן הוא גם מודע לכך שאין שוחד. אחרת, הרשו לי להניח, הוא לא היה נותן יד לעסקת טיעון שבה נשמיט סעיף שוחד.

היה מצופה שנשמע אמירות נוקבות נגד תרגילי החקירה של קוחים ממשטרים חשוכים, נגד מציאות של נחקר שיושב מכוסה שלפוחיות מפשפשים והחוקרים לועגים לו, נגד חקירות פישינג שנפתחו ללא אישור היועמ"ש. השקט של ברק בעניין מחריש אוזניים, כי את ברק מעניין הרבה יותר שימור כוחה של המערכת. העובדה שהוא מאפשר למנדלבליט לשים את הפוקוס על הקלון שירחיק את נתניהו מהחיים הציבורים מוכיחה את מה שטענו מההתחלה - לא מחפשים פה צדק או אמת. חיפשו לסכל ראש. בראיון לתמר אלמוג הצטדק ברק בפני מבקריו הבוטים מהש מאל, וטען שבאקט ההודאה בפני בית המשפט נתניהו אומר - מה שטענתי קודם לא היה נכון, לא תפרו לי תיק. צר לי, מר ברק. גם אם נתניהו יחתום על עסקת טיעון ויודה, מבחינתי, ההודאה שלו משולה להודאה באינקוויזיציה. אני אוהב את נתניהו ומבין אותו. 20 שנות של מסרקות ברזל.

אל תטעו, חוסר האמון במערכת רק יגבר. ואתה פרופ' ברק, מכשיר שיטות פעולה של מדינות טוטליטריות. איפה ברנדייס ואיפה אתה.

ההוכחה לקיומו

של אותו מחנה שוחר חירות וצדק מגולמת גם בפרויקט ההתרמה ההמוני שיזם חברי האהוב ינון מגל. מיזם שהצליח לעורר בשמאל את רפלקס רובין הוד הידוע. בהתחלה הם לעגו ובזו ודאגו לבבונים העניים, אבל ככל שסכום הכסף הצטבר, עלה מפלס הלחץ עד כדי הפעלת סוללות עו"ד ופנייה לכל גורם אפשרי, כולל רשם העמותות ורשות המסים, במטרה לחבל ולעצור את ההתרמה. השמאל מבין את הפגנת הכוח העוצמתית ונבהל.

הם גם לא מבינים שמבחינתנו זו לא "מדינת ישראל נגד נתניהו" אלא "מדינת ישראל נגד מצביעי נתניהו". את הנשק היחיד שהיה לנו נגד ההגמוניה - הפתק בקלפי - גזלתם באמ צעות רטוריקה משפטית.

אחרי שהשקעתם מאות מיליוני שקלים מכספי המסים שלנו כדי להדיח מהשלטון את האיש שבחרנו, המעט שאנחנו יכולים לעשות זה לתרום כסף לטובת חשיפת האמת. זה מס האמת שלנו. והאמת היא שלא צריך למסגר אותו כתרומה, אלא כהשקעה. השקעה בעתיד שלנו ובעתיד הילדים שלנו. זה לא אירוע משפטי אלא אירוע פוליטי. לא נשכח ולא נסלח.

בכך שברק מאפשר למנדלבליט לשים את הפוקוס על הקלון, הוא מוכיח שוב שלא מחפשים פה צדק או אמת

חוקי תכנון ובנייה ישראל היום

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282677575665248

Israel Hayom