עיתון ישראל היום

לוקה דונצ'יץ' מבין את המשחק יותר טוב מכולם

מאמן פיתוח שחקנים בהפועל ת"א

איב מודי (30) מר"ג, שיחק במ חלקת הנוער של עירוני ר"ג ובגיל 15 עבר לשחק בתיכון בארה"ב בדיוויז'ן .3 בהמשך שיחק בלימן קולג' וגם היה עוזר מאמן, ואחר כך עבר לצ וות המקצועי בשרה לורנס קולג' בניו יורק. בקיץ 2019 הצטרף לדאלאס מאבריקס מהאן.בי.אי ושימש במשך שנה עוזר מאמן במח לקת פיתוח שחקנים, ואחר כך היה שנה אחת במחלקת האנליטיקס. בקיץ האח רון חזר ארצה, וכיום הוא מאמן פיתוח שחקנים בק בוצה הבוגרת של הפועל ת"א ומאמן במחלקת הנו ער ובאקדמיה של המועדון.

בשנים האחרונות מדברים הרבה על החשיבות של מאמני יכולות אישיות ופי תוח שחקנים. תרחיב קצת בנושא.

"התפקיד הזה מטרתו לא פשר לשחקנים להתפתח ול מקסם את היכולת. זה נהיה טרנדי כי הכדורסל נהיה חסר עמדות, ואתה צריך להיות בכל רגע עם חמישה שחקנים בעלי יכו לות מגוונות. כל שחקן נדרש לעשות הרבה יותר על המגרש, לכן צריך לע בוד עם כל אחד על היכולות שלו. בקבוצת אן.בי.אי אתה צריך למקסם לא רק את השחקנים הבכירים אלא גם את אלו מקצה הרוטציה, וגם לפתח שחקנים צעירים כדי שבעוד כמה שנים הם ייתנו תפוקה משמעותית".

אתה זוכר את המפגש הראשון שלך עם לוקה דונצ'יץ' בדאלאס? "בוודאי. זה היה לפני קדם העונה. ביום הראשון שלי בעבודה, אני נכנס לאולם ורואה את לוקה וג'יי ג'יי בראה יושבים ליד הסל. הם בדיוק סיימו לזרוק. הצגתי את עצמי והוא את עצמו. הוא בנאדם הכי פשוט וס בבה שיש. בלי מניירות, תמיד חיובי. באותו רגע חשבתי לעצמי איזה מטורף זה שבחור מר"ג הגיע עד דאלאס ועובד עם לוקה דונצ'יץ'". בתור אחד שהיה שם, מה מיוחד בו? "יותר מהיכולות הפיזיות, מיוחדות בו היכולות הקו גניטיביות והמנטליות. הוא היה עושה באימונים מהלכים שכולם מבינים שהוא פשוט ראה שני מהלכים לפני כולם. אני מסתכל מסביב ואתה רואה את ריק קרלייל ועוד אנשים מהטופ של הכדורסל בהלם. הוא קורא את המשחק ומבין אותו יותר טוב מכולם, הוא פשוט ברמה אחרת משלו בהבנת המשחק. זה מה שמיוחד בו. מבחינה מקצועית הוא רכז גבוה וגדול עם יכולות כדרור של גארד, אי אפשר לחטוף לו את הכדור והוא מוסר ברמה גבוהה. הוא מוביל את הדור הבא של השחקנים, שיכולים לעשות הרבה דברים".

מה מייחד את המאמן ריק קר לייל, שמאז כבר עבר לאינדיאנה?

"המוח ההתקפי שלו. הוא גאון התקפי ברמה הכי גבוהה. הוא הביא לליגה דברים חדשים. ראיתי גמישות התקפית, כל משחק היינו פותחים עם תרגיל אחר מעניין שמותאם לירי בה. הצורה שבה היינו חוזרים מפסקי זמן והדרך שהוא מדבר עם שחקנים מיוחדת מאוד. הוא אחד המוחות המב ריקים בכדורסל בעשורים האחרונים".

יש לך חוויה אישית ממנו?

"הוא ידע שאני הזר היחיד בצוות האימון, אז יום אחד לפני חג ההודיה הוא התקשר אלי ואמר "היי, זה ריק. אני מבין שאתה בלי המשפחה שלך, אז אשמח שתבוא אלי לארוחה'. הבן אדם מאוד אוהב ג'אז והוא גם נגן פס נתר מצוין, וכשנכנסתי לפני שכולם הגיעו, הוא ישב וניגן. יש לו גם רי שיון טיס. הוא בן אדם בתפקוד גבוה שיודע לרדת לפרטים, איכותי עם דרך ארץ. הוא מאמן קבוצה באן.בי.אי ועסוק מאוד, ועדיין היה מנהל איתי, אחד הזוטרים בסגל, שיחות. למדתי הרבה דברים מהצורה שבה הוא מת נהל ומיחסי האנוש שלו".

ספורט

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282218014164576

Israel Hayom