עיתון ישראל היום

שינויים בהרגלי הזריקה

ניצן פלד

מכירים את זה שכל מיני חובבי קונספירציות אוהבים לומר שהם "רק שואלים שאלות"? הם לא באים ובאמת אומרים משהו, הם "רק שואלים". בטוויסט פסאודו אינטלי גנטי ביקורתי, הם כאילו "מעלים את התהיות החשובות", כשבפועל הם סתם מפיצים פייק ניוז.

נו, מכירים? בטח שאתם מכירים. סביר שיש לכם אחד כזה במשפחה. אולי אפילו אתם כאלה )אם כן - זה לא מצחיק. פנו לעזרה(.

אז על אותו המשקל, מותר - רק לשאול, באמת - למה הלייקרס כל כך גרועים? נכון לחמישי אחה"צ שעון ישראל, הצהובים סגולים במא זן 23:22 שלילי אחרי הפסד ביתי מביך )נוסף( לאינדיאנה העלובה - הפסד רביעי בחמישה משחקים, והע שירי ב־61 האחרונים.

נכון, הקבוצה זקנה. נכון, היא נבנתה בצורה מוזרה. נכון, אנתוני דיוויס פצוע. אבל עדיין, היא פתחה את העונה מועמדת לאליפות. פצי עה של אנתוני דיוויס היא ההבדל בין קונטנדרית למאזן שלילי, מקום שמיני במערב אחרי מינסוטה?

אחרי הכל, ללייקרס יש מאמן מו צלח, שרק לפני שנה וחצי זכה עם אותה קבוצה באליפות. יש לה סוללת קלעים עמוקה, ואל תיתנו למכונת היח"צ לספר לכם אחרת - השביעייה של מלו, מונק, אלינגטון, בראדלי, ריבס, בייזמור ואריזה קלעה העונה 341 שלשות 7.5) למשחק( 38.3%־ב - מספרים שאפשר רק לקנא בהם.

מה עוד יש להם? ג'ורדן והווארד סוגרים את הפינה בסנטר, הורטון טאקר נותן הגנה... אז מה אני מפ ספס? אה, ראסל ווסטברוק המוש מץ, שרק בעונה שעברה נתן חודש וחצי חלומיים של ,23-13-14 הוביל את הוויזארדס )ברוב הזמן הזה ללא בראדלי ביל!( לריצת ,6:17 שהספי קה להם כדי להתברג בפליי אין. כן, הוא היה מפלצת והוביל לבדו קבוצה לפלייאוף ממש לא מזמן.

אה, כן. גם לברון ג'יימס שם. שחקן שאיכשהו הצליח לבנות קריירה ענ קית שבה שלט בכל הנעשה סביבו, קבע מי ישחק לידו, ולפחות בשלושה מקרים דאג להצטרף או לצרף אליו סופרסטארים בשיאם ולזכות באלי פויות. ועדיין, בכל פעם שהקבוצה שלו מתקשה - הנרטיב שמציף את הרשת הוא ש"אין לו מספיק עזרה".

עם מאמן טוב, עומק קליעה, היכולות של ראסל, ולברון בעונה מצוינת - אפשר לצפות שהלייקרס ינצחו יותר משישה משחקים מה־61 האחרונים. קצב של 31 ניצחונות בעונה, או במילים אחרות: קבוצת תחתית לכל דבר.

אז מה לא עובד שם? יש את הביקורת על ווסטברוק, שברובה מוצדקת. האיש בלתי ניתן לשלי טה, אבל כשגם הורטון טאקר זורק יותר משלוש שלשות למשחק בלי לקלוע, אפשר להתחיל להבין את הביקורות נגד המאמן פרנק ווגל. כי הלייקרס, עם סגל מהזקנים בתול דות הליגה, משחקים בקצב השלישי הכי מהיר העונה. ולמה? ההתקפה שלהם מדורגת 24 בליגה, וההגנה שיחק. ,18 נתונים שהיו לא טובים גם כשדיוויס עוד

והנה עוד שאלה. לברון קולע הכי הרבה נקודות למשחק מאז ,2010 זורק הכי הרבה ,2008־מ מפציץ לשלוש הכי הרבה בקריירה )בפער(. הוא גם מוסר ארבעה אסיסטים פחות משמסר רק לפני שתי עונות, ועם אחוזי האסיסטים הכי נמוכים שלו מאז .2007 אז מה קורה פה? הרי זה לא שאין לו למי למסור, עם סוללת הקלעים שסביבו.

והנה גם תשובה. קונספירטו רים יקראו לה "תהייה". מוכנים? לברון ג'יימס, האנושי, רואה את שיא הנקודות בקריירה של קארים עבדול ג'באר ממש כבר מעבר לפינה.

ועכשיו, כשהוא כבר יודע שב ריאות אינה מובנת מאליה, אולי הוא מאמין יותר ביכולתו להשיג כמה שיותר מהר את השיא הזה, מאשר ביכולת שלו לזכות באליפות נוס פת. אולי הוא מאמין שלהחזיק בשיא הנקודות שווה יותר "נקודות" בדיון GOAT־ה מאשר לעלות לחמש אליפויות )כי חמש, כמו שאתם יוד עים, זה עדיין לא שש(.

לפחות ברמה המנטלית, לברון מאוד מאוד אנושי. תראו מה קרה לאחוזי השלשות של סטף קרי מאז התחיל המתח סביב שבירת שיא הש לשות בחודש שעבר. והנה, פתאום, הפסד ביתי לפייסרס האומללים נגמר בכך שלברון, בפיגור תשע)!(, הולך לסל כשנותרו שלוש שניות לסיום, וקולע סל כל כך זול, ששמור לרוב לרוקיז ולמחממי ספסל.

אז אם הוא זורק הרבה יותר מב עבר, מוסר ארבעה אסיסטים פחות מלפני שנתיים, ומגרד לייאפים בגארבג' טיים בהפסד ביתי לקבו צה חלשה, מה אנחנו מסיקים מזה? כלום. להפליג עם הקונספירציות, את זה ניתן לכם לעשות.

ספורט

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282192244360800

Israel Hayom