עיתון ישראל היום

במשק מחכים לרכש הגומלין: טיסנקרופ תשקיע בישראל 3.85 מיליארד שקלים

חיזוק עצום לתעשייה הישראלית ל 20 שנה: משרד הביטחון והחברה הגרמנית חתמו על עסקת הצוללות ● רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה: "נקבל ידע שייצור ביקושים וישדרג את הטכנולוגיה בארץ"

סוניה גורודיסקי

"היום הוא יום בשורה ותמריץ אדיר לתעשייה הישראלית ול קבלני המשנה, מפעלים קטנים ובי נוניים, כולל בפריפריה" – כך אמר אתמול רון מלכא, מנכ"ל משרד הכ לכלה והתעשייה, ל"ישראל היום" לאחר חתימת משרד הביטחון עם מספנות טיסנקרופ על העסקה לרכי שת צוללות מתקדמות לחיל הים, בהיקף של שלושה מיליארד יורו.

"הרבה מאוד ידע שלא קיים במ קומות אחרים ייכנס לארץ", הוסיף מלכא, "זה חשוב לא רק ברמת הביקו שים שזה ייצור, אלא גם כי זה משדרג את הטכנולוגיה. בעוד תחום התעופה דועך בשל משבר הקורונה, הטכנו לוגיה הימית הולכת והופכת להרבה יותר דומיננטית".

מלבד ההסכם החסוי על רכישת הצוללות, מסוג "דקר", נחתמה - בשקט יחסי - גם עסקת רכש גומלין בהיקף של כ 850 מיליון יורו עם החב רה הגרמנית. המשמעות היא שטיסנק רופ תשקיע בתעשייה הישראלית יותר משלושה מיליארד שקלים על פני 20 שנה – וזו תהיה העסקה הכי גדולה מסוג זה שנחתמה אי פעם בישראל.

עלות העסקה גבוהה כמעט פי שניים מההסכם המקורי שנחתם ב ,2017 ואשר עורר סערה ציבורית בשעתו, אך גורמים במערכת הביט חון אומרים כי ידעו מראש שהעסקה תתייקר בשל עדכון גרסה ותוספת – אף שנראה כי גם הם הופתעה משיעור ההתייקרות. עם זאת, גובה ההשק עה הכולל נגזר משיעור רכש הגומ לין שעליו סוכם בעסקה, מה שאומר שלהתייקרות הלא צפויה של הצוללות יהיה בכל זאת אפקט חיובי על התע שייה המקומית.

לפי הודעת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה, שגיבשה את הסכם רכש הגומלין עם טיסנקרופ, תוכנית ההשקעה כוללת "רכש ישיר של החברה וספקיה מחב רות ומתעשיות מקומיות, העברות ידע ייחודי, הכשרות מקצועיות, קורסים והדרכות בתעשייה, שיתופי פעולה בפיתוח ובשיווק מוצרים ומערכות ייחודיות בעולם, השקעות בציוד וב תשתית ייצור בישראל ועוד".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, בירכה על ההישג: "עמדנו על מימוש מלוא הפוטנציאל הגלום בעסקה לטובת המשק הישראלי, הת עשייה והחברות הישראליות. התוכנית מגוונת, מקיפה ותואמת את המטרות והיעדים לקידום התעשייה תוך הגד לת הפריון, הרחבת התעסוקה, קידום היצוא והפריפריה. אני רואה חשיבות רבה בכך שבמסגרת ההבנות ייכללו פרויקטים המאפשרים פיתוח התמ חויות והזדמנויות חדשות לחברות יש ראליות בכלל ובאזורי עדיפות בפרט".

כלכלה

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281998970832480

Israel Hayom