עיתון ישראל היום

בזכות דגימת דנ"א ממסיכת קורונה: פוענח אונס אחרי 13 שנה

המסיכה, לצד טכנולוגיות מתקדמות, הובילו למעצר חשוד כבן 30 מאזור י-ם ● מפקד מחוז ירושלים: "הפענוח - הודות להתמדה וליצירתיות של החוקרים"

אפרת פורשר

משטרת ישראל עצרה בת חילת השבוע גבר מאזור ירושלים, בשנות ה 30 לחייו, בחשד שהיכה תיירת ששהתה בארץ לפני 13 שנה, וביצע עבירות מין חמורות.

המקרה פוענח בעזרת דגימת דנ"א ממסיכת פנים, ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים שהביאו לאיתור החשוד.

ראשית המקרה בשנת 2009 כשהתיירת, אז כבת ,20 ששהתה בארץ במסגרת סמינר, הגיעה חבולה לבית חולים בירושלים לאחר שנאנסה, על פי החשד.

בבית החולים היא סיפרה לחוקרי המשטרה כי בעת שהסתובבה במר כז העיר פגש אותה החשוד, שהיה אז קטין, והוביל אותה לגן ציבורי חשוך. שם, על פי החשד, הוא אנס אותה בא לימות לאחר שהיכה אותה בראשה, ומייד לאחר מכן נמלט מהמקום.

חוקרי המשטרה אספו ממצאים וראיות וביצעו מגוון פעולות חקירה, אך מאמצי החקירה הרבים שהושקעו באותה עת לא נשאו פרי. אלא שלא חרונה חלה התפתחות משמעותית בח קירה, בזכות ממצאים וראיות שנא ספו - ובהם מסיכת פנים של החשוד, שהשימוש בה נפוץ בתקופת הקורונה - וכן בשל התקדמות טכנולוגית בת חום הזיהוי הפלילי.

בעזרת אמצעים אלו חשפו חוקרי מחוז ירושלים את זהות החשוד במ עשה האונס והחלו בביצוע פעולות חקירה סמויות. תחילה איתרו החוק רים את קורבן העבירה המתגוררת בחו"ל, ועדכנו אותה על פריצת הדרך. בהמשך, בסיוע מחלקת קשרי החוץ ואגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל אל מול מקביליהם בארגוני אכיפת החוק בעולם, פעלו החוקרים להביא אותה ארצה.

עם הגעתה לישראל בראשית השבוע, עצרו החוקרים את החשוד לחקירה וביום שני הוא הובא אל בית המשפט, שהאריך את מעצרו בשבעה ימים. בסיום החקירה במחוז ירושלים, ולאחר שגובשה תשתית ראייתית נגד החשוד, צפויה פר קליטות מחוז ירושלים להגיש כתב אישום נגדו.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר כי "פענוח המקרה ומ עצר החשוד התאפשרו בזכות ההתמדה של חוקרי היחידה למלחמה בפשיעה של מרחב ציון במחוז ירושלים, שי מוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ופעולות חקירה יצירתיות. זו הוכחה נוספת לכך שגם בחלוף הזמן, אנו פו עלים בנחישות ובתחכום לאיתור הע בריינים ולהעמדתם לדין".

חדשות

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281956021159520

Israel Hayom